חברת המועצה קטי פיאסצקי־מורג (39), המשמשת כנציגת מרצ במועצת עיריית בת ים, שוקלת בימים אלה באיזה אופן תתמודד למועצת העיר בבחירות המקומיות שיתקיימו בחודש אוקטובר הקרוב. כתב "מיינט בת ים" פגש אותה לשיחה על המועמדים, התוכניות שלה ועל המסר שהיא רוצה להעביר.
2 צפייה בגלריה
קטי פיאסצקי. רצה קדימה
קטי פיאסצקי. רצה קדימה
קטי פיאסצקי. רצה קדימה
(צילום: יחיאל דינור, קובי קואנקס)

מאות שעות בחודש


פיאסצקי־מורג, נשואה ואם לשתיים, התמודדה בחודש מאי אשתקד על המקום העשירי ברשימה הארצית של מרצ, אך מרצ לא עברה את אחוז החסימה. היא משמשת חברת מועצה בבת ים כבר תשע שנים והתחילה עוד כששלומי לחיאני היה ראש העירייה.
"זה התחיל כשלחיאני היה פה, ואני הרגשתי שאני צריכה להיכנס למועצה ולהיות לשון המאזניים נגדו - אם זה להיאבק בשחיתות שיצר, להיות נוכחת בעתירות בבתי המשפט ולהוכיח שהוא יצר מינהל לא תקין.
"היו דברים שעוד לא היו קיימים בעיר, אם זה יחסי דת ומדינה, שלא היו בשיח הציבורי והעליתי אותם לאורך השנים, ובהמשך גם כפייה דתית, זכויות נשים, בעלי חיים. אחרי שנבחרתי קידמתי את הנושאים האלה ועסקתי בהם. הצלחתי לשבור הרבה סטיגמות בעיר, וגם יצרתי מערכת יחסים מצוינת עם הציבור הדתי והחרדי".
בתור חברת מועצה את לא מקבלת שכר.
"אני משקיעה בהתנדבות מאות שעות בחודש, כי באמת איכפת לי. זה לא רק לבוא פעם בחודש לישיבת מועצה, אלא להיות חברה באינספור ועדות, לשבת עם אנשי מקצוע – זה דורש הרבה. כשהצטרפתי לקואליציה בשנת 2018, לא היה תיק לקידום מעמד האישה, וזה דבר חשוב שהגיע בעקבות הרצח של תושבת העיר על ידי בעלה, ד"ר טטיאנה חייקין. קידמתי גם תוכנית חינוכית מגיל גן, שוויון מגדרי, פגיעות מיניות ועוד".

2 צפייה בגלריה
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט במשדר
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט במשדר
"עושה דברים טובים, אבל יש עוד מה לעשות". צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)

תחת איזה כובע תרוצי בבחירות המוניציפליות הקרובות?
"חברי המועצה של מרצ בכל העיריות בארץ עשו הרבה בקדנציה האחרונה, אם זה היסעים בשבת, או ברית זוגיות – יש הישגים. אבל הגענו לסיטואציה שבה המפלגה לא יכולה להריץ אותנו בשל חובות כלכליים. זה מבאס ברמה לאומית, אבל הערכים לא השתנו: מאמינים בסביבה, בגאווה, בלגליזציה - ומרצ הייתה החלוצה בכל הנושאים הללו, כולל בבת ים. בסוף, אני רוצה להמשיך ולראות את הציבור הליברלי בבת ים, ואני כמובן אתמודד, השאלה באיזו מסגרת. אני חושבת שכל מי שמתמודד בעיר עם קלף דומה, צריך לרוץ למועצה כגוש ליברלי גדול וחזק. אנחנו צריכים למצוא שותפים ולא לזרוק קולות לפח. עוד אין לי החלטה סופית. כרגע מתארגנים וחושבים, אבל אתמודד עם אותם ערכים ועקרונות. מה שיהיה רשום על הפתק - עדיין לא יודעת".
מה דעתך על התמודדותו של שלמה לחיאני?
"חס ושלום. אני אעשה הכל שהוא לא יחזור לזירת הפשע. איך יכול להיות שאנשים שהורשעו בפלילים בתפקיד יחזרו לאותו מקום? זה בן אדם שישב בכלא בעקבות מעשים שעשה כשהיה ראש עיר. אין שום סיכוי שהוא לא יעשה את זה שוב. אסור שזה יקרה זה לא יקרה ואני אדאג לכך באופן אישי".
עוד אדם שחוזר להתמודד ‑ איך היה יוסי בכר בתור ראש עיר?
"אני לא חושבת שהעיר נוהלה בצורה טובה כשהוא היה ראש עיר".
ומה דעתך על צביקה ברוט?
"קודם כל, אני חלק מהקואליציה. צביקה ואני חברים הרבה שנים. אבל יש בינינו גם הרבה מחלוקות. הוא עושה דברים טובים, אבל יש עוד הרבה דברים טובים שצריך להיעשות".
שלמה לחיאני ויוסי בכר לא מסרו התייחסות לדברים.