חצי שנה בלבד לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ונראה שהשטח בחולון ובבת ים גועש מאי פעם: מסרונים, הצהרות של מועמדים ומאבקים על חשיפה ומשאבים, ונראה שזה רק תחילת הפיתוי והרדיפה אחר קולות הבוחרים.
6 צפייה בגלריה
מוטי ששון וצביקה ברוט
מוטי ששון וצביקה ברוט
מוטי ששון וצביקה ברוט
(צילומים: קובי קואנקס, יאיר שגיא)
כבר לפני מספר חודשים החלו תושבים מחולון לקבל הודעת סקר לניידים שלהם, בה התבקשו לבחור מועמד מתוך רשימת מועמדים פוטנציאליים לראשות העיר. גם פעילים מקומיים של הליכוד והעבודה כבר החלו לעבוד בשטח, כשהם מבקשים לאחד רשימות כדי למנוע פיצול קולות.
אפילו בעיר בת ים החלו רחשי הבחירות, כאשר ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, החל לארגן את מטה השטח שלו ואף החל חוגי הבית. "התחלנו לעבוד", אומר בכר. "אנשים מאוד מתגעגעים אליי, ואני מניח שנגיע לסיבוב נוסף, כי יש ארבעה מועמדים דומיננטיים, שלושה היו ראשי עיר ואחד חבר מועצה מוכר. אבל מצבי טוב יותר. היום מכירים את כולם ויודעים מה כולם עשו. אי אפשר להסתיר".

6 צפייה בגלריה
("מתגעגעים אלי". יוסי בכר | צילום: קובי קואנקס)

חידת לחיאני


רק השבוע סימן ראש העירייה המיתולוגי של בת ים, שלומי לחיאני, את חזרתו לזירה הפוליטית בשיחות עם מקורביו. בזמן חופשתו בתאילנד הודיע: "בחודש מאי האחרון נגמר לי הקלון, אני חוזר לארץ ומודיע על התמודדות לראשות העיר בת ים".
כזכור, לחיאני (57) שכיהן כראש עיריית בת ים בשנים 2003-2014. הושעה מתפקידו בפברואר 2014 בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו. לחיאני הודה והורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים, באפריל 2015 נגזר עליו עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל (מתוכם ריצה חודשים חודשים בפועל) וקנס, והוטל עליו קלון למשך 7 שנים.

6 צפייה בגלריה
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
שלומי לחיאני. יחזור ללשכת ראש עיריית בת ים?
(צילום: קובי קואנקס)

גם אם לחיאני אכן ישוב לארץ בסוף חופשת הפסח וינסה להתמודד על התפקיד המוניציפלי הבכיר בבת ים, על פי סקר של מכון סמית שנערך בפברואר 2023, ראש העיר המכהן - צביקה ברוט, מנצח בפער כל מועמד אפשרי לבחירות בסוף השנה – וזוכה לאהדת 71% מתושבי בת ים. בנוסף, ברוט גם סגר שורה של דילים פוליטיים לתמיכה בו, האחרון שבהם עם רבני תנועת ש"ס.

ששון לנצח?


אם חוזרים לחולון, נזכרים כי ראש העיר מוטי ששון הוא בין ראשי הערים הוותיקים בישראל ומכהן כ-30 שנים ברצף. יש ותיקים ממנו, כך למשל יחיאל זוהר - ראש העיר של נתיבות נמצא 34 שנים בשלטון, פיני בדש הוא ראש מועצת עומר מזה 33 שנים – אבל צפוי להודיע על פרישה. גם סימון אלפסי ראש העיר יוקנעם עילית מזה 34 שנים הודיע על פרישה אחרי 7 קדנציות רצופות.
עם זאת, ששון – אמנם בן 76 אולם עדיין צעיר ברוחו, סיפר לאחרונה כי "קצרה היריעה מלהקיף 30 שנות פעילות. אני גאה במיוחד בעובדה שהצלחתי להפוך את חולון לעיר הילדים של ישראל בזכות חזון והשקעת משאבים אדירים בהקמת מוסדות תרבות וחינוך יחידים מסוגם בארץ ובאירועי תרבות וחינוך למען הילדים. מדובר בתהליך ממושך ורב שנים שנעשה בהתמדה ובמקצועיות.

6 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מוטי ששון
(צילום: קובי קואנקס)

"במקביל, שמתי דגש רב על פיתוח אזור התעשייה שהניב תוצאות ונבנו בו מאות אלפי מטרים של בנייני משרדים חדישים, שמאוכלסים על ידי החברות המובילות בארץ. אני שמח שהצלחתי להביא להקמתו של מחלף חולון מזרח, שהיה כה חשוב להסדרת הכניסה לאזור התעשייה ולעיר ממזרח וליציאה מהם. שכונות חדשות ומודרניות נבנו בעיר והביאו לגידול באוכלוסייה בכלל ובמספר הילדים בפרט".
אולם גם לששון בחולון לא יהיה פשוט, כי מולו הודיעו כבר כי יתמודדו חבר המועצה עו"ד ניסן זכריה, המשמש גם יו"ר המשמר החברתי וכיו"ר ועד שכונת ג'סי כהן. זכריה טען לאחרונה כי "העיר חולון נמצאת בשפל של כל הזמנים".

6 צפייה בגלריה
(ניסן זכריה | צילום: קובי קואנקס)

מי שעוד מתכוון לאתגר את ששון הוא יו"ר סיעת 'צעירים+', מורן ישראל, שהתבטא שבוע שעבר: "אני מודיע כי אני הולך להיות זה שיחליף את ששון, משום שמבין המועמדים, לי יש את היכולות הניהוליות והמקצועיות להוביל את העיר". לאחרונה גם הודיעה על התמודדותה לראשות העיר ענת כינורי, אשת עסקים שאינה חברת מועצה.

תזכורת: איך הצבענו ב-2018?


6 צפייה בגלריה
תוצאות הבחירות המקומיות 2018
תוצאות הבחירות המקומיות 2018
תוצאות הבחירות המקומיות 2018

קראו גם:

סביר כי יתווספו עוד מועמדים לשתי הערים, אבל מה שבטוח, הולך להיות מעניין מתמיד. הבחירות המוניציפליות יתקיימו ביום שלישי, 31 באוקטובר, 2023. בחולון ישנם כ-158 אלף בעלי זכות בחירה, ואילו בבת ים כ-130 אלף בעלי זכות בחירה.