דריקס (54) הוא שועל פוליטי וותיק. מכהן קדנציה שלישית במועצה, סגן ראש עירייה בשנית (כרגע חצי קדנציה ברוטציה). מחזיק תיק הרווחה, יו"ר דירקטוריון תאגיד המים, יו"ר וועדת הנחות ויו"ר וועדת קבלת עובדים לעירייה. נשוי לאורנה, אב לשניים, סב לשניים, ואוהד מכבי תל אביב. לפרנסתו ניהל מכירות בענף התכשיטים, וב-1998 נכנס לפוליטיקה.
"אני פליט אחרון מ'סיעת בת ים בראש מורם'", הוא אומר. "הרוב התחילו בסיעות אחרות, וגם בכר בא רק בשנים האחרונות. אני הייתי ראשון, מתלווה ללחיאני מההתחלה. ב-2003 הייתי מקום חמישי, ב-2008 שני וב-2013 שלישי".
ובפעם הבאה?
"אף אחד לא יודע מה ילד יום".
העתיד שלך בסיעה?
"אני 'בת ים בראש מורם'. מדבר על היום. לא יודע מה יהיה בעתיד. בפוליטיקה הכל נזיל אי אפשר לדעת".
שניים הצהירו על התמודדות לראשות העירייה, ואתה?
"כרגע אני שייך לסיעה שלי, ולא יכול לענות אחרת".
במישור הארצי הוא 'איש של כחלון'. "במקומי אנחנו סיעה אחת, אבל בארצי כל אחד שייך למקום אחר. כמו שבכר ליכוד, אני 'כולנו'. ניהלתי את המטה בבת ים ב-2015, והשגתי את ההישגים הכי טובים במדינה".
חושב על הכנסת?
"לא הייתי מועמד בפעם שעברה, אבל אני יודע שמדברים עליי לעתיד. כרגע זה לא מעניין אותי. תושבי בת ים הרבה יותר מעניינים אותי".
החיבור בינו לבין לחיאני החל כשהיה יו"ר וועד שכונת רמת הנשיא. "הוזמנתי לחוג בית שעשה בשכונה. בהתחלה חשבתי שחבל לבזבז זמן על אדם לא מוכר, אבל שוכנעתי", הוא מחייך. "באותו ערב שאלתי את השאלות הכי קשות: 'מי אתה בכלל? איזה הבנה יש לך בפוליטיקה?'. בסוף הערב פנתה אליי העוזרת שלו, וביקשה בשבילו את הפרטים שלי. אמרתי: 'בשביל מה? אני לא רוצה'. אחרי 48 שעות נפגשנו, ומאז אנחנו יחד".
לטענתו החקירות, כתב האישום ובסופם הרשעת לחיאני הפתיעו אותו, "הוא שילם את חובו לחברה והפרק הזה מאחורינו".
מה אתה זוכר מאז?
"אני זוכר שנשארתי פה, בעירייה, לבד. לחיאני נעצר והורחק מהעירייה, אורי בוסקילה הורחק מהעירייה, המנכ"ל נעצר והורחק, כל הגווארדיה הראשונה הורחקה, ואני היחיד שנשארתי. מנהלת המחוז שאלה אותי: 'אתה בעל זכות חתימה? רק אתה נשארת'. כמובן שהייתי. לא נחשדתי בשום דבר, ובתקופה הזו, ועד שהם חזרו, ניהלתי את עיריית בת ים, זו עובדה".
לאחר השעיית לחיאני סומן כמועמד מוביל להחלפתו, כך שכאשר מינה את בכר על פניו, התקבלה ההחלטה בכעס רב. נדמה שמאז הכעסים שקעו. "ביני לבין ראש העירייה יש מערכת יחסים מצוינת", הוא מצהיר.
על השולחן מונח תקציב 2017 שיוגש בקרוב לאישור סופי, "זה הדבר הראשון בסדר היום שלי, שיהיה סוף סוף תקציב מאושר".
מה חשוב לך שיכלול?
"שברווחה שלא יחסר שקל משנה שעברה ותהיה תוספת. לא אציין מספרים, אבל אני מאוד מקורב לשר האוצר, ויודע שתהיה תוספת תקציבית של כמה עשרות מיליונים".
מה חסר ברווחה?
"תקציבית צריך לשפר. חסרים מבנים: שני גני ילדים לילדים על הרצף האוטיסטי ומקומות לקשישים, וזה בטיפול".
אי אפשר לסיים בלי שאלת איחוד, דבר שדריקס מאמין שלא יקרה. "מה שטוב לתושבים טוב לי", הוא אומר, ומסכם ברעיון משלו: "לדעתי צריך לעשות משאל תושבים. לשאול ולפרוש בפניהם את הנושא ולתת להם להחליט. אם שואלים אותי: איחוד לא יהיה".