הם צעירים, נמרצים, חילונים ודתיים, ויש להם מטרה אחת - לשנות את המפה הפוליטית בבת ים, לקבוע סדר יום חדש ולרענן את השורות.
שוחחנו איתם והשבוע נביא לפניכם מהן העמדות שלהם בסוגיות החשובות שנמצאות על סדר היום בבת ים. הראשונה מבניהם היא ענבל פלאח־יעקב.
ענבל פלאח־יעקב
רקע כללי: עו"ד, בת 40, נשואה לעדי ואם לתאומים. משתייכת לציבור הדתי־לאומי, נציגת בת ים בנעמ"ת, יזמית עסקית, בעלת תואר שני במנהל ציבורי ותקשורת.
מיקום פוליטי: במפה הארצית - מפלגת 'כולנו', בעיר הכיוון עדיין לא ידוע. "קיבלתי הצעות מהבית היהודי, כולנו, הליכוד, 'בת ים בראש מורם' ומרשימה עצמאית. כיוון ימני חברתי".
למה אני? "דמות הפוליטיקאי הטיפוסי מאופיינת בגברים בני 50 ומעלה. אני אישה צעירה, משכילה מהציבור הדתי־לאומי, דמות שמזמן לא הייתה במועצה. אני באה עם כוח רענן כדי לעשות שינוי. בבחירות המוניציפליות הזהות המפלגתית פחות חשובה, אני מחפשת בית שבו אוכל לתרום כמה שיותר".
1 צפייה בגלריה
ענבל פלאח־יעקב: "מחפשת בית שבו אוכל לתרום כמה שיותר"
ענבל פלאח־יעקב: "מחפשת בית שבו אוכל לתרום כמה שיותר"
ענבל פלאח־יעקב: "מחפשת בית שבו אוכל לתרום כמה שיותר"
בראש סדר העדיפויות: "החינוך אצלי בנשמה, מאמינה שאפשר וצריך לקדם את החינוך. חוץ מהתמדה ושדרוג תמידי של החינוך והרווחה, נושא נוסף הוא ההתחדשות העירונית, כי בסופו של יום זה מה שיצעיד את העיר".
איחוד עם תל אביב: "קשה לחשוב על זה כי בת ים עצמאית היא זהות חברתית והיסטורית. מצד שני, אם לא ניתן יהיה למנוע קריסה כלכלית של העיר והגענו לנקודת האל חזור, אז זה בלתי נמנע. בסופו של יום, עיר זה התושבים שלה, ואם הם נפגעים אז ממילא לא תהיה לבת ים היתכנות".
לקראת בחירות: "מערכות הבחירות בבת ים ידועות כלא נעימות, ולכן הייתי מקווה שהפעם כל המתמודדים יזכרו שבצד השני יש בני אדם. צריך לקחת את מערכת הבחירות למקומות נכונים ולא ליפול למקומות חשוכים".