בעוד כעשרה ימים (15 במאי) יתקיימו הבחירות הפנימיות בסניף הליכוד בבת ים, כאשר נכון לאמצע השבוע בכירי המפלגה ניצלו את ההזדמנות לשלוח עקיצה אל עבר אחד הבכירים שבחברי הסיעה - ראש העירייה יוסי בכר, שככל הנראה יתמודד במפלגה עצמאית ולא יטול חלק בבחירות.📷
הצגת מועמדות לבחירות הפנימיות התאפשרה עד יום שלישי השבוע, ונראה כי בכר בחר שלא ליטול חלק בבחירות הפנימיות, ויתמודד על ראשות העירייה עם מפלגתו 'בת ים בראש מורם', שהקים ראש העירייה לשעבר שלומי לחיאני.
צביקה ברוט, שככל הנראה יכבוש את ראשות הסיעה ושם דגש בקמפיין שלו על הצורך בחילופי דורות, יצרף לרשימתו שני מועמדים חדשים בשלישייה הראשונה, כאשר המקום השני ישוריין לאישה. המהלך בוצע בהסכמת וברכת חברי מועצת העיר של הליכוד, היו"ר ששון אליהו ויהודה הרוש.
"יש בעירייה אנשים טובים, אבל הם מכהנים בתפקיד שלהם 20 ו־30 שנה", אמרו השבוע בליכוד. "אנשים כמו יוסי בכר, אלי יריב, אסתר פירון ואורי בוסקילה הם אנשים טובים, אבל צריכים לחשוב על טובת העיר, ולא על הכיסא שלהם. אין סיבה שחבר מועצה יכהן 30 שנה באותו התפקיד.
"זה לא בריא לעיר וזה לא בריא לתושבים. צריך לקוות שגם האחרים יפעלו כמו ששון אליהו, ויציבו את טובת העיר לנגד עיניהם כדי לפנות את הדרך לדור ההנהגה הצעיר של העיר בת ים".
1 צפייה בגלריה
בכר. חבר מפלגה אבל לא מייצג אותה | צילום: קובי קואנקס
בכר. חבר מפלגה אבל לא מייצג אותה | צילום: קובי קואנקס
בכר. חבר מפלגה אבל לא מייצג אותה | צילום: קובי קואנקס
לשם כך, כאמור, ייערכו בעוד שבועיים בחירות רשמיות על הנהגת המפלגה, ובכירים בליכוד שלחו עקיצה אל עבר בכר, שלא יחשוש להתמודד נגד ברוט על ראשות הסיעה. "בכר התפקד לאחרונה לליכוד, וכל חבר חדש מתקבל בברכה.
בכר היה רוצה שנתמוך בו, אבל בליכוד יש דמוקרטיה והוא צריך להתמודד. אם הוא חזק, אין לו סיבה לחשוש מהתמודדות מול ברוט", אמרו שם. "מי שינצח יהיה במקום הראשון, ומי שיפסיד יוכל להיות במקום השני. ליכודניק אמיתי צריך לכבד את הדמוקרטיה ולא לחשוש מהתמודדות".