אוהבים קפה ורוצים לשתות אותו בבית קפה נעים בחולון? אתם חייבים להכיר את דיקלה דנינו - בלוגרית הקפה של חולון. בבלוג שלה "Coffee with Me" באינסטגרם ובפייסבוק היא כבר הספיקה לכתוב על בתי קפה רבים בחולון. מ"פטיש", דרך "Galicia", "פיטרו" ועוד.
דנינו (בשנות השלושים לחייה) הייתה בכלל עובדת סוציאלית עד שהחליטה על שינוי כיוון שכולנו, חובבי הקפה, מרוויחים ממנו. היא בוגרת תיכון קרית שרת, הייתה בעבר שליחת הסוכנות היהודית פעמיים, הספיקה ללמוד תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני במדיניות ציבורית, ושנים רבות עבדה כעובדת סוציאלית שטיפלה במשפחות במצוקה, פליטים ועובדים זרים.
קראו גם:
ואז מה קרה?
"לפני שנה וחצי החלטתי לעזוב הכל, וללכת לתחום השיווק והסושיאל. הקמתי קהילות שונות בפייסבוק, ומתוך הקהילות התחלתי להתפתח גם לתחום הקפה. אני פשוט יושבת בכל יום בבית קפה אחר, והחלטתי להתחיל לכתוב על זה, לצלם ולהמליץ גם על אחרים".
למה דווקא קפה?
"אני לא שותה אלכוהול, ותמיד אוהבת למצוא דברים טובים. קפה זה חלק מהתרבות שלנו, ולמה לא להמליץ לאחרים אם אפשר?".
איך התחלת עם הבלוג?
"אני רווקה. מבוקשת, יש לציין", היא מחייכת. "אבל במקום לצאת לפאב, גרמתי לגברים להגיע בשעות מוקדמות – ולבתי קפה, וכך למדתי להכיר הרבה מאוד מקומות. בתקופת הקורונה לא היה הרבה מה לעשות בחוץ, אז לצאת לבתי קפה היה אוויר לנשימה. אני רואה את בתי הקפה כמו מרכז קהילתי שאנשים באים אליו ופוגשים אנשים אחרים".
זה התחיל לתפוס?
"כולם הכירו אותי כדיקלה מהקפה. נסעתי לאיטליה, פרסמתי שם כמה תמונות מבתי קפה, וקיבלתי תגובות מטורפות ואמרו לי שאני חייבת לפתוח בלוג. אז החלטתי במה להתמקד, ולפתוח בלוג באינסטגרם רק על קפה, ולשים דגש מעבר לסטורי – לתת ערך מוסף".
הדרכים הובילו בסופו של דבר לחולון, והכל בגלל קרואסון. "יום אחד, אחותי הביאה לי קרואסון שהביאה מבית קפה מוכר בחולון, ואמרתי לה - וואו מאיפה? ואמרתי שאני חייבת, פשוט חייבת - להראות שיש מקומות טובים בעיר. ואז התחלתי לפרסם פוסט המלצה לשבוע. כל פעם אני הולכת לבית קפה אחר, מביאה את הסיפור האנושי שמאחורי המקום, וזה גם דרך של לחבר אנשים מהקהילה לבית הקפה. וכך זה התחיל".
אחת הביקורות עלייך היא שאת לא כותבת את מחיר הקפה בביקורות הבלוג שלך.
"אני לא כותבת מחיר. כי מחיר זה אינדיבידואלי. כל אחד מזמין קפה אחר, עם חלב, בלי סויה, גודל אחר, סגנון אחר. אני מתעסקת בחוויה. יש הרבה בלוגרים שכותבים עם מחירים בכל מקום. אבל אני לא באה להוריד לבתי העסק, נהפוך הוא. מחיר זה דבר מרתיע, ואני רוצה שאנשים יגיעו וייהנו. גם כשאני מעלה סרטון בטיק טוק – אנשים כותבים איזה מחירים, יקר שם. אני לא בלוגרית של צרכנות, אלא של חוויה".
בינתיים הספיקה לכתוב על לא מעט בתי קפה ברחבי העיר, והיד עוד נטויה, "אני כותבת בכל שבוע על בית קפה אחר, ואני בהחלט מתכוונת להמשיך". יש למה לצפות.