חול המועד פסח הוא חג הטיולים, אבל במציאות הביטחונית הנוכחית אספנו עבורכם כמה רעיונות טובים לטיול ממש כאן בתוך העיר. בלי פקקים, בלי להתרחק אבל עם הנאה גדולה וגם הזדמנות להכיר את מה שבת ים מציעה לנו.
7 צפייה בגלריה
יוצאים לטייל בחוף בת ים
יוצאים לטייל בחוף בת ים
יוצאים לטייל בחוף בת ים
(צילום המחשה: canva)

פארקים בבת ים


בבת ים ישנם כיום כ-70 גנים ציבוריים וכ-2,000 דונם של שטחים ירוקים, העומדים לשימוש התושבים ולרווחתם. בין המומלצים:
פארק תצפית הים (חורשת הים): במקום שבו ניצב בעבר "הר הזבל" של בת ים, מדובר באחד המקומות היפים ביותר בעיר, והוא בדיוק לקראת סיום עבודות שיקום של הגבעה הצופה אל הים, בניית שבילי הליכה, הצללות נרחבות, פיתוח המדרון, מתקני משחק, שבילים חדשים, החלפת תשתיות תאורה וחשמל, פינות ישיבה ועוד.

7 צפייה בגלריה
פארק תצפית הים בבת ים
פארק תצפית הים בבת ים
פארק תצפית הים בבת ים
(הדמייה: ברוידא מעוז)

פארק אריק איינשטיין (פארק מנהטן): פארק משחקים שנפתח לאחרונה בבת ים, כולל קיר טיפוס, גבעות גומי, בקתות קסומות כמו בארץ עוץ, שטח מוזיקלי ועוד. הכתובת: רחוב אריק איינשטיין 3 בשכונת פארק הים.

קראו גם:
פארק אשכול: ברחוב בר אילן 61 תמצאו את פארק שכונתי, דשא, מתקנים לילדים. מחצלת מתחת לעץ, מצה עם שוקולד והרווחתם כמה רגעי שלווה ממש בתוך העיר.

7 צפייה בגלריה
גן אשכול בבת ים
גן אשכול בבת ים
גן אשכול בבת ים
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

גן העיר: ברחוב יצחק שדה, קרוב לשכונת פארק הים, נמצא הפארק שפעם היה הגדול ביותר בעיר. מה מחכה לכם שם? מדשאות, מתקנים והרבה מקום לילדים לשחק בכדור ולהתרוצץ.
ברחבי בת ים יש כמובן גינות שעשועים נוספות, קטנות ובינוניות, ולכל אחת מהן הייחוד שלה. רוצים לעשות "טיול גינות", לחצו כאן לרשימה המלאה.

מוזיאונים


מוזיאוני בת ים: "מובי" הוא אחד מן המוזיאונים המובילים והנחשבים בארץ, ולמעשה מערך של שלושה מוזיאונים נפרדים, ובשילובם מציע חוויה אמנותית כוללת, רחבה, מעמיקה ומרתקת.

7 צפייה בגלריה
שכונת רמת יוסף בבת ים
שכונת רמת יוסף בבת ים
המוזיאון ומגדל המים ברמת יוסף
(צילום: קובי קואנקס)

מוזיאון בית ריבק: יששכר בֶּר ריבַּק היה צייר יהודי אוקראיני-צרפתי, שהתפרסם בעיקר בציורי השטעטל היהודי שלו. מרבית היצירות שהותיר מוצגות בבית ריבק שבשכונת רמת יוסף בבת ים, שהוקם כמוזיאון וכבית מגורים לאלמנתו, סוניה ריבק.
בית שלום אש: בניין היסטורי אשר נבנה בשנת 1955 ושימש למגורי הסופר היידי שלום אש ואשתו מתילדה, עד למותו של הסופר בשנת 1957. לאחר מותו הפך הבית המוזיאון המוקדש להנצחת מורשתו וכיום מתקיימים במקום סיורים, סדנאות כתיבה ומפגשים עם יוצרים, אמנים ואנשי רוח. בנוסף לכתביו של שלום אש המוזיאון כולל תערוכת אמנות ויודאיקה מאוספם הפרטי של בני הזוג והן מומלץ שלא לוותר על סיור במבנה הצנוע, מוקף החצר, בו חדר עבודה, חדר שינה (משמש כארכיון המוזיאון), מטבח וסלון המשקיף לרחוב.
סיור בעקבות מלחמת העצמאות: העיר בת ים כוללת לא מעט אתרים היסטוריים המהווים חלק בלתי נפרד מההיסטוריה המורכבת והמרתקת של ארץ ישראל, כמו למשל עמדות ממלחמת העצמאות שמזכירות לחולפים על פניהן שחירותנו איננה דבר טריוויאלי.
שלוש עמדות נותרו עומדות וניתן לעשות סיור היסטורי ביניהן: הראשונה היא עמדת "פאקא" אשר בפינת רחוב בן גוריון ורחוב ז'בוטינסקי, השנייה היא עמדת "מדר" אשר נמצאת ברחוב רמב"ם (במרחק של 3 דקות הליכה ממנה, בפינת רחוב העמדות ורחוב הראשונים, נמצאות עמדות ערביות מבוצרות) ועמדת "כביר" אשר שוכנת ברחוב חיים דוד מסיקה.

אטרקציות בבת ים


קניון בת ים: יש הטוענים כי חופשה אורבנית איננה מושלמת אלמלא פקדתם מרכז קניות הומה אדם והשתוללתם עם כרטיס האשראי. אם זה מדבר אליכם, קניון בת ים הוא ה-מקום בשבילכם. הקניון נמצא ברחוב יוספטל בעיר ונחשב לאחד ממרכזי הקניות המוצלחים ביותר בה. בין חנויות הקניון תמצאו בגדי מעצבים, חברות בינלאומיות, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מתחם אוכל ועוד.

7 צפייה בגלריה
קניון בת ים
קניון בת ים
קניון בת ים
(צילום והדמייה: אשטרום נכסים)

חוף הים והטיילת: אזור החוף של בת ים מהווה את מרכז העניינים העירוני גם בשעות היום, אז מתקיימות באזור הפעלות שונות וגם בשעות הערב והלילה אז הוא הופך לחלק בלתי נפרד מסצנת חיי הלילה המקומית. במקום תמצאו מדשאות לפיקניק, מסעדות בתי קפה, פאבים ומתקני שעשועים.

7 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים
(צילום: איילת רוטה)

טיול עירוני לאורך רחוב בלפור: הרחוב שחוצה את העיר בת ים לאורכה ומציע במרכזו שדרה, חנויות, מסעדות ובתי עסק רבים, חלקם קטנים ונסתרים. יש הרבה מה לאכול, הרבה עסקים משפחתיים קטנים שאפשר וכדאי לפרגן להם, ואווירה בת ימית אמיתית.

7 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

המלצות לפני שיוצאים לטייל


לפני הטיול: מומלץ לבדוק את מזג האוויר וללבוש בהתאם.
כדאי להצטייד במים, כובע ומשקפי שמש.
מומלץ להביא נעליים נוחות להליכה.
ניתן להשתמש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לאתרים השונים.
בגלל החג, יש לוודא שהאתרים פתוחים לקהל לפני שמגיעים.
יש לכבד את כללי המקום ואת הסביבה.
טיול מהנה !