רובנו אוהבים שופינג, אבל גם מי שפחות מתחבר לתחביב הלאומי, צריך מדי פעם לקנות מתנות או בגדים חדשים. אז איפה עושים את זה בחולון ובת ים? בקניונים ממוזגים עם כוס קפה ואוכל מהיר, במתחמי אאוטלט שמציעים מותגים בהנחות או דווקא במרכז הוותיק של העיר, בחנויות המשפחתיות של פעם ובפאסז'ים? בדקנו את כל האפשרויות, איפה יש חנייה, מה מיוחד בכל אזור ויש גם טיפים.
9 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בבת ים. הרבה חנויות קטנות "של פעם"
(צילום: קובי קואנקס)


טיפ ראשון - לכו למרכז העיר


נכון שרובנו מעדיפים קניונים. ממוזג שם, יש חנייה (לא תמיד בשפע) וכל הרשתות הגדולות שם. אבל, את המבצעים האמיתיים, יחס אישי וחיוך תמצאו דווקא בחנויות הרחוב במרכז העיר. יתרון נוסף ומשמעותי הוא שכך תחזקו גם את העסקים המקומיים הקטנים.

9 צפייה בגלריה
אין חניה ואין פתרון. רחוב סוקולוב
אין חניה ואין פתרון. רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב. העסקים המקומיים מחכים לכם
(צילום: קובי קואנקס)

רחוב סוקולוב בחולון: כל מה שצריך, עם הרבה קלאסיקה


בחולון, מרכז החנויות הגדול ביותר בעיר הוא רחוב סוקולוב במרכז העיר. נכון שבימים אלה בשל עבודות הרכבת קצת קשה להגיע אליו, אבל כדאי לעשות את המאמץ - במיוחד לאור העובדה שהרבה עסקים ותיקים כמו כלבו התאומות, לחם תושייה וקול אור, החליטו לסגור בשל מיעוט לקוחות ועבודות הרכבת הקלה.
רחוב סוקולוב בחולון היה לאורך השנים סיפור הצלחה כלכלי. רחוב ראשי של עיר "כמו פעם" - שדרת קניות עירונית שהצליחה לשמור על הזוהר והסטייל גם אל מול אתגרי הקניונים. עכשיו הוא נראה אחרת, ולצערנו בפינות מסוימות נותר רק שלטים: כאן חנות נעליים, פה גלידרייה, חנות תבלינים ועוד.
לרבים מתושבי חולון יש זיכרונות טובים מהרחוב. אלה אבני, טוענת שעכשיו פחות לא כיף לשוטט בו כמו פעם: "זה מאוד עצוב, כואב הלב, החנויות נסגרות כאן כל הזמן. אני מכירה את הרחוב הזה שנים, אני לא זוכרת דבר כזה, הרחוב הולך ומתרוקן מחנויות. תראו את השלטים מסביב – סגור!".

9 צפייה בגלריה
רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב. קלאסיקה מקומית
(צילום: קובי קואנקס)

יחד עם זאת, בשנתיים האחרונות עיריית חולון השקיעה ברחוב, יחד עם נת"ע, אם זה הרחבת מדרכות באזורים מסוימים, העירייה יצרה אזורי פריקה וטעינה ועוד, כיוון שתוואי הרכבת הקלה ("הקו הירוק") צפוי לעבור ברחוב סוקולוב, וכחלק מכך שופצו מרבית התשתיות ברחוב אשר הביאו לשדרוג משמעותי.
גם היום, למרות הקניונים והעבודות, עדיין אפשר למצוא חנויות רבות לאורך סוקולוב. אם זה ספורט, תיקים, אופנה, פרחים, אלקטרוניקה, ואוכל. בינינו, גם את הפלאפל הכי טוב תמצאו שם, אז אל תוותרו.

רחוב בלפור: המשפחה האמיתית של בת ים


ברחוב בלפור בבת ים, שנמתח על פני שלושה קילומטרים, מגבול ראשון לציון בדרום עד גבול יפו בצפון, מתרכז המסחר על כל סוגיו. בין היתר יש בו סניפי בנקים, מעדניות עם מטעמים מיוחדים מזרח אירופאי, חנויות בגדים קטנות שמציעות הנחות ומבצעים, לצד בוטיקים קטנים ויוקרתיים, חנויות ירקות, קיוסקים, מספרות, מאפיות, סוכנויות נסיעות ולמעשה כל מה שתושבי בת ים צריכים, במרחק הליכה מהבית.
"מה שחסר באופן בולט הוא מסעדות ובתי קפה", אומרת אסיה פרישמן, בעלת סוכנות נסיעות ברחוב: "סידורים וקניות זה בלפור, אבל בית קפה או מסעדה זה רק בטיילת".

9 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בת ים. כל מה שצריך קרוב לבית
רחוב בלפור בת ים. כל מה שצריך קרוב לבית
רחוב בלפור בת ים. כל מה שצריך קרוב לבית
( צילום: קובי קואנקס)

אם מביטים על הבתים ברחוב, מרביתם נבנו אי שם בשנות ה-70 וזקוקים למתיחת פנים, ובעיקר להעלמת מנועי המזגנים שמכערים את החזיתות. חלק אחר עבר שיפוץ מקיף לפני כשלוש שנים, כחלק המתחדשות העיר. בין היתר נוספו תחנות אוטובוסים, שהחזירו אל הרחוב את הקהל, שקודם לכן התקשה להגיע בגלל בעיות חניה.
לפי הנתונים הרשמיים, ברחוב בלפור פועלים 631 בתי עסק, אבל האווירה נותרה משפחתית: בעלי החנויות מכירים את הלקוחות בשמם, ויש רבים שעזבו את העיר אבל חוזרים במיוחד לקבל שירות בסניפי הבנק, במספרה או אצל מוכר הפרחים שמשרת אותם נאמנה שנים רבות. "אני לא מחליף את הרחוב בשום קניון ממוזג או מרכז מסחרי", אומר דויד ברונשטיין, תושב העיר יותר מ-30 שנה, "פה השירות אישי ומרגישים כמו משפחה אחת גדולה".

טיפ שני - הולכים לקניון? תהיו ממוקדים


בקניונים אפשר בקלות להתפזר ולקנות הרבה יותר ממה שתכננתם וחשבתם. כך למשל, אם המטרה היא קניית בגדים תכננו מראש לאיזה חנויות אתם רוצים להכנס, כדי שלא תצאו "בטעות" גם עם נעליים, פרחים וטלוויזיה חדשה. איזה קניונים יש בחולון ובת ים? מה מיוחד בכל אחד מהם?

9 צפייה בגלריה
קניון חולון. יושבת
קניון חולון. יושבת
קניון חולון. חנייה בחינם וכל הרשתות המוכרות
(צילום: קובי קואנקס)


קניון עזריאלי חולון


קניון חולון בן השלוש קומות הוקם בשנת 1998 על פני שטח של 15,500 מ"ר, ומשלב מגוון רחב של כמאה חנויות ועסקים מכל הענפים, כולל מותגים ישראלים ובינלאומיים מובילים בתחום האופנה, ומרבית רשתות האופנה וההנעלה הגדולות. בקניון יש גם מגוון בתי קפה ודוכני אוכל.
מיוחד: בכל יום שישי מתקיים שוק אוכל, ואחת לחודש מתקיים יריד אומנים יוצרים.
חנייה: בקניון יש חמש קומות חנייה עם 1,000 מקומות חנייה ללא תשלום.
כתובת ושעות פתיחה: גולדה מאיר 7, חולון – ראשון עד חמישי: 09:30-21:30, שישי: 09:30-15:00, שבת: 21:00-23:00

קראו גם:

קניון מגה אור וולפסון


הקניון ממוקם בצמוד לבית החולים וולפסון. שער הכניסה לקניון הינו גם שער הכניסה להולכי הרגל של בית החולים. הוא משרת אמנם בעיקר את מבקרי בית החולים וצוות העובדים, אך גם תושבי השכונה הסמוכה מגיעים אליו.
מה יש בקניון? כ-2,100 מ"ר שטחי מסחר במפלס אחד, ובו מגוון חנויות מרשתות מובילות כגון: שופרסל, רשת הפארם BE, פוקס, דלתא, א.א אורטופדיה, מקדולנד'ס, רולדין, קפה קפה, פיצה פרגו ועוד. תמהיל החנויות המגוון נותן מענה מיטבי לעובדי ומבקרי בית החולים.
כדאי לדעת: החברה מתכננת שיפוץ מקיף לקניון אשר עתיד לתת לקניון מראה חדשני ועדכני.
חנייה: עדיף להגיע בתחבורה ציבורית (יש תחנת רכבת צמודה)
כתובת ושעות פתיחה: הלוחמים 62, חולון - ראשון-חמישי: 06:30-22:00, שישי: 06:30-16:00, שבת: 06:30-22:00

9 צפייה בגלריה
(קניון בת ים | צילום: קובי קואנקס)

קניון בת ים


הקניון בן השלוש קומות הוא מוותיקי הקניונים בישראל, הוא קם ב-1993, גודלו כ-23,300 מ"ר והוא ממוקם על השדרה הראשית (שדרות יוספטל) בסמוך לכניסה המזרחית לעיר מכיוון חולון ונתיבי איילון. הוא בבעלות חברת "ביג פאשן" בקניון יש כיום כ- 130 חנויות, ביניהם 15 בתי אוכל ו-11 משרדים (מכונים ושירותים). תמצאו בו את מרבית רשתות האופנה וההנעלה הגדולות ומתחם מזון. הקניון נמצא בימים אלה בתהליכי שיפוץ, שפחות נעימים אסתטית לקהל הקונים, אך בהנהלה מבטיחים שהוא אמורים להסתיים בקרוב.
חנייה: כ-1,200 מקומות חנייה חינם, וגישה טובה גם לתחבורה ציבורית.
כתובת ושעות פתיחה: יוספטל 92, בת ים - ראשון עד חמישי: 10:00-21:30, שישי: 09:30-15:30, שבת: חצי שעה מצאת השבת ועד 23:00.

9 צפייה בגלריה
קניון הבת ימון בבת ים
קניון הבת ימון בבת ים
קניון הבת ימון בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)

מרכז קניות בת ימון בת ים


מתחם קניות קטן יחסית עם מספר חנויות ביגוד והנעלה, בית מרקחת, מרכול גדול של רשת "סופר דוש" ומרפאות מקצועיות של רשת הבריאות כללית.
הבשורה: בקרוב יתווסף למקום שני מבנים בני 46 קומות, שלוש קומות למסחר, חמש קומות למשרדים ומלונאות ו-36 קומות למגורים. כול זאת מעל שש קומות חניונים תת קרקעיים.
חנייה: חנייה תת קרקעית בתשלום (אחרי השעתיים הראשונות שהן חינם).
כתובת ושעות פתיחה: הרב ניסנבאום 33, בת ים – ראשון עד חמישי: 06:30-20:30

טיפ שלישי: חפשו את האאוטלטים


בחולון יש שלושה מתחמים בהם תוכלו למצוא את חנויות העודפים של הרשתות הגדולות, אז אם אתם מוכנים לנסיעה קצרה, ומוותרים על המזגן, תוכלו לקנות שם את המותגים האהובים עליכם בהנחות. גם אם לפעמים מדובר בדגמים של השנה שעברה.

9 צפייה בגלריה
שופינג ושלום בית
שופינג ושלום בית
כאן אולי תמצאו מבצעים
(צילום: shutterstock)

מרכז קניות הסיירים חולון


בניגוד לקניונים הגדולים כאן לא תמצאו מזגן, אבל גם המחירים אמורים להיות זולים יותר מאחר ומדובר בשטח פתוח של 24 חנויות ביניהן גם חנויות אאוטלט. בין השאר תמצאו שם חנות של נייק, קסטרו עודפים, דלתא ועוד.
מיוחד: רשתות גדולות ומוכרות במחירי חנויות עודפים.
חנייה: בפתח החנויות יש חנייה גדולה ופתוחה, בשעות העומס כנראה שתצטרכו להמתין או להסתובב ולחפש.
כתובת ושעות פתיחה: המרכבה 40, חולון – ראשון עד חמישי: 09:00-21:00, שישי: 09:00-15:00, שבת: 20:30-23:00

מבנה חולון


המרכז המסחרי מבנה חולון בשנת 2017 וממוקם באזור התעשייה של חולון, בסמיכות לכביש 4. מתחם מבנה חולון מכיל כ-20 עסקים ממגוון תחומים, לרבות מזון, מוצרים לבית, ביגוד ומוצרי חשמל. בין השאר תמצאו שם סניף של "מקס סטוק", אדידס עודפים, כפר השעשועים, מחסני חשמל, תמנון ועוד.
חנייה: יש, אבל לפעמים קצת עמוס. אם תבחרו בתחבורה ציבורית יש שלושה קווים במרחק של 200 מ' הליכה: 73,289 של דן, קו 35 של חברת מטרופולין וקווים 4 ,143, של אגד מרחוב פרופסור שור. קווים אלו מגיעים לרחוב הפלד פינת פליקס זנדמן.
כתובת ושעות פתיחה: הפלד 7, חולון - ראשון עד חמישי: 10:00-22:00, שישי: 09:30-14:30

9 צפייה בגלריה
שופינג קניות סופר
שופינג קניות סופר
יש גם מותגים בהנחה
(צילום: Shutterstock)

מתחם פאוור סנטר חולון / פרימיום סנטר


המרכז מנוהל על ידי חברת פרו-מול ומתפרש על שטח של כ-10 דונם, הכוללים 10,000 מ”ר של שטחי מסחר ומשרדים המתפרשים על פני שלוש קומות.
מיוחד: באאוטלט פרימיום סנטר, ניתן למצוא חנויות כגון: מגה ספורט עודפים, אייבורי, ניין ווסט, סטיב מאדן, גוד פארם, ליידי קומפורט, עמנואל, מקימי, הגרה ועוד. בנוסף, יש במרכז סניפים של בנק לאומי, הבנק הבינלאומי, מסעדות ובית קפה.
חנייה: חנייה בתשלום.
כתובת ושעות פתיחה: רחוב המשביר 1 (פינת המלאכה) – ראשון עד חמישי: 09:00-20:00, שישי: 09:00-14:00 (שעון חורף), 9:00-15:00 (שעון קיץ).