רגע לפני שאתם נפרדים מהחופש הגדול, החברה להגנת הטבע מזמינה אתכם לפסטיבל טיולי קיץ חינמיים באוויר הפתוח.
הטיולים המודרכים יתקיימו באתרי טבע ברחבי הארץ ששוקמו, טופחו והונגשו לציבור באמצעות רשות מקרקעי ישראל.
6 צפייה בגלריה
ג'סר א זרקא, אגם ירוחם ועמק המעיינות
ג'סר א זרקא, אגם ירוחם ועמק המעיינות
ג'סר א זרקא, אגם ירוחם ועמק המעיינות
(צילומים: אורטל צבר, סימון בן ישי, רמ"י)
מתי? הסיורים יתקיימו בימים שלישי ורביעי, 23-24 באוגוסט 2022, במוקדים שונים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום.
איפה: 7 אתרי טבע כלולים בפסטיבל: עמק המעיינות, נחל ומעין עין נון, יער השלום ירושלים, טיילת ג'יסר א-זרקא ומכלול שפך נחל תנינים, פארק אקולוגי מצודת אשדוד, מצד עטרת ואגם ירוחם. בכל אחד מהאתרים יתקיימו מספר סיורים - גם ביום שלישי וגם ברביעי.
כמה? את הטיולים בשטח, ילוו המדריכים של החברה להגנת הטבע. ההשתתפות בסיורים אינה כרוכה בתשלום, אך נדרשת הרשמה מראש באתר החברה להגנת הטבע

6 צפייה בגלריה
עמק המעיינות
עמק המעיינות
עמק המעיינות
(צילום: רשות מקרקעי ישראל)

עמק המעיינות בית שאן
נחל הקיבוצים בעמק המעיינות הוא אחד היובלים הניזונים משפע המים הבוקעים ממעיינות לרגלי הגלבוע.
בפסטיבל תוכלו לשחות במי הנחל הטבעיים, לפגוש מקרוב את החי והצומח בנחל, להכיר את חשיבותו וללמוד על ניצול המים על ידי האדם והשפעתו על הטבע.

6 צפייה בגלריה
יער השלום
יער השלום
יער השלום
(צילום: פיתוח מזרח ירושלים)

יער השלום ירושלים
בין מרבדי דשא מוריקים, עצי מחט ועצי זית שוכן מתחם יער השלום, הממוקם בסמוך לטיילת ארמון הנציב. היער משתרע על פני 2,000 דונם ובו כמה נקודות תצפית, פעילויות ספורט ופנאי, והוא כולל שבילים, תצפיות נוף, מתחם התארגנות ויציאה לטיולים וסיורים בחיק הטבע.
בפסטיבל תוכלו לטייל בעקבות המים, הטבע והמורשת, לפגוש את המדריכים בטיילת ארמון הנציב בתצפית מדהימה לכיוון ירושלים העתיקה, לראות שרידים למפעל האדיר של אספקת המים לירושלים ולהכיר את הצמחים השונים.

6 צפייה בגלריה
ג'סר א זרקא
ג'סר א זרקא
ג'סר א זרקא
(צילום: אורטל צבר)

טיילת ג'יסר א-זרקא ומכלול שפך נחל תנינים
נופי חופים סלעיים, טיילת נעימה, מטע דקלים ושקיעות מרהיבות, כל אלה נמצאים בג'יסר א-זרקא, מרחק שעה נסיעה מתל אביב. נפגשים בחנייה של הגן הלאומי החדש בהקמה, כפר הדייגים ג'יסר א-זרקא.
תכירו את "טבלאות הגידוד" - המערכת האקולוגית המסתורית של החוף הסלעי, בה חיים בעלי חיים מיוחדים שנעלמים עם הגאות ומתגלים עם השפל. תטפסו על קרוקודינופוליס, הלא הוא תל תנינים, תצפו בנוף המרהיב של הים מהתל ותרדו אל שפך נחל תנינים.
פארק אקולוגי מצודת אשדוד
הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד נבנה בדגש השמירה על הסביבה האקולוגית של רצועת החוף. זהו מקום נפלא לפעילות עם ילדים וללימוד על שימור מיני צמחים ואזורי מחיה בטבע.
בפסטיבל, בשעות הערב, בין שבילי הבוסתן, תפגשו בעלי חיים שרק מתחילים את היום ותגלו אותם בסיור לאורן של עששיות. תשמעו על התקופות השונות, הדמויות הצבעוניות ושרידי הבוסתנים ותקשיבו לרחש הגלים שיוצר אווירה מושלמת של טבע פראי בתוך העיר.

6 צפייה בגלריה
מצד עתרת
מצד עתרת
מצד עתרת
(צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי)

מצד עתרת
"קצר אל-עתרה", על גדות נהר הירדן, הוקם על תל חורבות מתקופת הברונזה שאוכלס לסירוגין עד לתקופה הערבית. שיקום המקום כלל יצירת דרכי גישה, מערך שבילים, מעקות, ויתדות להולכי רגל והנגיש את המקום למטיילים.
בפסטיבל, כשהלילה יורד והשמים נוצצים, הטבע מתעורר. מצוידים בעששיות תצאו לגלות את מצד עטרת ואת הטבע הפראי של הירדן ההררי.
בסיור תכירו את הדמויות שפעלו באזור לאורך ההיסטוריה, תשמעו כיצד קיבל המבצר את שמו ומי חי בו. תבחינו בשרידי תזוזות בקע ים המלח באיזור, תקשיבו לקולות הלילה ותתחקו אחר בעלי החיים הפעילים בשעות הללו. את כל התשובות והסיפורים תשמעו בטיול שכולו היסטוריה, גיאולוגיה, נוף וכוכבים.

6 צפייה בגלריה
אגם ירוחם
אגם ירוחם
אגם ירוחם
(צילום: סימון בן ישי)

אגם ירוחם
פארק ירוחם משתרע על שטח של כ-4,000 דונם כאשר ממערב שוכן אגם ירוחם וממזרח המכתש הגדול.
בפסטיבל תוכלו להצטרף למסע בין כוכבים, להשקיף על קבוצות מרכזיות בשמים, ללמוד על תנועת הכוכבים ועל ההיסטוריה של האסטרונומיה. תצפו מבעד לטלסקופ בגרמי שמים מיוחדים ועמוקים ותחלמו יחד הכי רחוק שאפשר אל היקום האין סופי שרק הולך ומתפשט.
קראו גם:
נחל ומעין עין נון
מתחם "נחל נון", פנינת טבע עם נחל ומעיין שוכן בבקעת גינוסר, מזרחית למושבה מגדל, על שטח של כ-26 דונם.
בפסטיבל תתקיים שם הדרכה ופעילות חווייתית לכל המשפחה. תחקרו ותגלו את סודות המעיין, תיחשפו לסיפוריו העתיקים של האתר, תשמעו על חשיבותה של הכינרת ותכירו את החי והצומח במקווי מים מתוקים. הטיול יסתיים בטבילה מרעננת במעיין.
מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יעקב קוינט: "בשנים האחרונות השקיעה רמ"י כמיליארד שקל לשיקום טיפוח והנגשה של כ-600 פרויקטים סביבתיים. הפעולות כוללות שמירה, פיתוח סביבתי, הנגשה וטיפוח של נחלים, פארקים ושטחים פתוחים".
מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן: "חופשת הקיץ ממחישה את חשיבותו של המרחב הטבעי הפתוח במדינה החמה והמצטופפת שלנו. לקרן השטחים הפתוחים, יש תפקיד חשוב בשיקום, הגנה והנגשה של שטחים פתוחים בישראל. כאנו גאים להיות שותפים בפסטיבל ולהעניק לציבור הישראלי הצצה לכמה מהאתרים ששוקמו על ידי הקרן".