הסופגניות של 2022
(צילום: דניאל כהן)


שבוע לפני החג, במאפיית "לחם יין" ביהוד מרגישים היטב את הלחץ לפני חנוכה. "אנחנו הישראלים אוהבים סופגניות!" מכריזה דנית עמיחי מבעלי המאפייה, "סופגניות הן מוצר מדהים, אנחנו עושים אותן בכל דרך אפשרית. השנה הכי מושחתות הן המסקרפונה עם התותים והבננה עם השוקולד".
המאפיות המקומיות שפזורות ברחבי הארץ מכילות פעמים רבות הפתעות נעימות עד מוצלחות ממש, וחג החנוכה הקרוב הוא הזדמנות מצוינת לפקוד אותן ולהתרשם מהיצירתיות הקולינארית של הסופגניות.
3 צפייה בגלריה
סופגניות 2022
סופגניות 2022
סופגניות 2022
(צילום: דניאל כהן)
רפאל טרגן, בעלים ושותף בקייטרינג "מונייר" בראשון לציון, מספר שעונת הסופגניות אצלו החלה קצת אחרי הרשתות הגדולות. "עונת הסופגניות כבר התחילה לפני חודש אצל הקונדיטוריות הוותיקות והיותר גדולות שיש לנו בארץ, אנחנו התחלנו למכור לפני שבועיים".
מה הולך טוב וייחודי אצלכם?
"סופגניית הסנט הונרה זו סופגנייה שמאוד אוהבים להעלות באינסטגרם. גם סופגניית המלבי, מאוד פופולרית, יש לנו גם סופגנייה של קרמל קרם ברולה, שרופה מלמעלה עם קרם ברולה בפנים".

3 צפייה בגלריה
סופגניות 2022
סופגניות 2022
(צילום: דניאל כהן)

חיים דמרי, שף ובעלים "ניחוחות חיים" בנתיבות, מגלה שהטעמים של הסופגניות נבחרים לפי הקולקציה של הקינוחים שעשו במשך השנה, השילובים המוצלחים הם: מנגו קוקוס, שילובים של חמוץ ומתוק שוקולד, פטל, וגם טעמים יותר כבדים כמו ערמונים, שוקולד, "בכל פעם מגיעים לטעמים עם טוויסט טיפה אחר".
אצל מורן טביב זדה, שף ובעלים קונדטוריית "טרה ג'ולי" בבאר שבע, מצאנו סופגניות עם מילוי של פטיסייר וניל וקפה, אבל היא מדגישה כי היא לא מתכוונת להשתולל. "המגוון מצומצם וטוב", היא פוסקת.

ריבה שולטת


אז נכון שמילויים עשירים ומושחתים לא חסרים, ומשנה לשנה הרף רק הולך ועולה, אבל מסתבר שבסופו של דבר הקלאסית - סופגנייה עם ריבה - היא המלכה הבלתי מעוררת. ויש גם הסבר נוסטלגי.
טרגן: "הטעם של הסופגנייה הקלאסית, מזכיר בית, ילדות, פעם היינו הולכים למכולות או למאפיות ולוקחים סופגנייה חמה מוזרקת בריבה".

3 צפייה בגלריה
סופגניות 2022
סופגניות 2022
סופגניות 2022
(צילום: דניאל כהן)

קראו גם:

ומי שרוצה לנסות ולהכין סופגניות בבית, יש גם טיפים חשובים:
דגנית עמיחי: "אפשר לשים קצת ברנדי בבצק והוא פחות יספוג את השמן".
רפאל טרגן: "שימו נייר אפייה בסיר עצמו לפני הטיגון כדי לשמור על הניקיון".
חיים דמרי: "לחשוב טוב טוב לפני ששמים משהו בתוך הסופגנייה, לא לחשוב על השחיתות אלא על הביס, איך אנחנו היינו רוצים לקבל את הביס".
מורן טביב זדה: "איך לגרום לבצק לתפוח גם בימים הקרים? יש שתי שיטות. השיטה הראשונה - להדליק את התנור על חום של 40 מעלות בערך חצי שעה, אפשר לכבות אותו ואז להכניס את הבצק שהוא מכוסה לתוך התנור. יש עוד אופציה - לשים מים חמים למטה, כדי שיהיו אדים והבצק לא יתייבש".
בהצלחה, ובתיאבון!