לאחרונה מצאתי את עצמי בתחושה שבא לי מקום לינה קצת שונה, לא עוד לינה שגרתית. וכך יצאתי במסע חיפושים אחר מקומות הלינה הכי מיוחדים בארץ, מקומות לינה עם חיבור לטבע. לאחר חיפושים בגוגל מצאתי את מבוקשי ויצאתי לראות 3 אתרים בדרום - וכך מצאתי את עצמי ישנה בוואן עם נוף מהמם לים המלח, וגם בכרכרה רומנטית עם מקלחת לאור כוכבים.

לינה ראשונה: שרמנס פלייס

לילה קסום בוואן רטרו או בכרכרה רומנטית

המקום נמצא מעל לנחל גרר בנוף עוצר נשימה, מתחם אירוח קטן ואינטימי עם 3 יחידות אירוח, כשלכל יחידה יש סיפור משלה. תוכלו לבחור לישון בכרכרה, בוואן או בטנדר ישן ששופץ.
4 צפייה בגלריה
שרמנס פלייס
שרמנס פלייס
שרמנס פלייס
(צילום: שלי גולדשמידט)

אני בחרתי לישון בכרכרה המכונה ג'יפסי. לג'יפסי צמודה מרפסת פרטית ובה אמבטיה הצופה לנחל גרר, ולעת ערב טבלתי באמבטיה עם כוס יין בזמן שהשמש שקעה לה לאיטה ונהניתי משקיעה קסומה.
לכל אחת מהיחידות בשרמנס פלייס יש מרפסת פרטית ופינת ישיבה הצופה לעבר הנוף. בכל יחידה מיטה זוגית מפנקת, מזגן, מקרר, פינת קפה מגבות ומצעים. במתחם מטבח חיצוני מאובזר ומקלחת חיצונית המשותפת לכל היחידות ובה חלון לעבר הנוף, וכך תוכלו להנות ממקלחת לאור כוכבים או לעבר שקיעה קסומה.
בנוסף במקום יש "קארפול" מדליק - בריכה קטנה הבנויה בתוך רכב ישן, ללא ספק משהו שלא רואים כל יום.

4 צפייה בגלריה
שקיעה בשרמנס פלייס
שקיעה בשרמנס פלייס
שקיעה בשרמנס פלייס
(צילום: שלי גולדשמידט)

מחיר התענוג: 550 שקל באמצע השבוע, 650 שקל סופ"ש.
למי מתאים: לזוגות
מה בסביבה: מהמקום תוכלו לטיל בנחל גרר, לבקר בפארק אשכול, והחל מסוף חודש ינואר תחילת פברואר תוכלו להנות מפריחה מרהיבה של כלניות.

לינה שנייה: חאן עין גדי

לילה בוואן בנוף מדברי הצופה לים המלח

מקום הלינה הבא שהגעתי אליו היה חאן עין גדי, הנמצא בנוף מדברי קסום אל מול ים המלח. במקום 7 ואנים משופצים, הפרושים אל מול ים המלח.
הוואנים עצמם בסיסיים ומתאים לזוג - יש מיטה נוחה ומזגן, ולכל ואן פינת ישיבה פרטית וערסל. המקלחות משותפות וחיצוניות.

4 צפייה בגלריה
חאן עין גדי
חאן עין גדי
חאן עין גדי
(צילום: שלי גולדשמידט)

האווירה במקום שאנטית להפליא. הרגשתי כאילו הזמן עצר מלכת, והעולם החיצון נשאר אי שם מעבר להרים. הבר/מסעדה במקום ופינות הזולה הפרושות סביב הוסיפו ללא ספק לאווירה.
לעת ערב נשכבתי על אחת ממיטות הזולה עם משקה קר בידי וצפיתי בים המלח מחשיך לו אט אט.
בבוקר התעוררתי מוקדם במיוחד כדי לצפות בזריחה מעל ים המלח. לראות את השמש עולה מעל המים, צובעת את השמיים בגוונים של ורוד וכתום תמיד ממלאת אותך באנרגיה לכל היום.
מחיר התענוג: 585 שקל ללילה
למי מתאים: הוואן מתאים לזוגות. בחאן עין גדי יש גם אפשרויות לינה למשפחות באוהלים ממוזגים או בקמפינג.
מה בסביבה: האזור סביב חאן עין גדי עשיר באטרקציות ומסלולי טיול, תוכלו לטייל בנחל דוד, מערת דודים, נחל ערגות, עיינות צוקים, מצדה וכמובן לרחוץ בים המלח.

לינה שלישית: בדולינה

כרכרות רומנטיות מול ים המלח

לבדולינה הגעתי לגמרי במקרה. בזמן שהותי באזור, שמעתי שיש מקום מיוחד בצמוד לחאן עין גדי שמציע חוויית לינה שונה בכרכרות. הואיל והמקום היה במרחק 2 דקות נסיעה בלבד מחאן עין גדי, נסעתי לראות.
במקום 8 בקתות עץ דמוי כרכרה. בכל כרכרה תוכלו למצוא מיטה זוגית, מזגן, ופינת ישיבה הנמצאת מחוץ לכרכרה. הלינה בכרכרות בסיסית, מקסימה ומתאימה לזוגות. בדומה לחאן עין גדי גם פה המקלחות חיצוניות.

4 צפייה בגלריה
הכרכרות בבדולינה
הכרכרות בבדולינה
הכרכרות בבדולינה
(צילום: עומר גואטה)

הכרכרות ניצבות כך שיש נוף ישיר לים המלח, וניתן מהמקום לראות זריחה קסומה.
מחיר התענוג: 500 שקל באמצע השבוע ו-740 שקל בסופי שבוע.
מה בסביבה: בדולינה וחאן עין גדי ממוקמים באותו אזור, ולכן המסלולים והאתרים המומלצים זהים לשניהם.

קראו גם:

אז אם אתם מחפשים חוויית אירוח שונה ומרעננת לחופשה הבאה, שמרו לעצמכם את הכתבה, מה שבטוח, לינה במקום לא שגרתי תותיר בכם טעם וזיכרון לאורך זמן רב. ועד להמלצה הבאה וכמו תמיד אל תשכחו לצאת לטבע ולנשום - מבטיחה שזה יעשה לכם רק טוב. וכמובן אל תשכחו להביא עמכם שקית לאיסוף הפסולת, הטבע שונא מזכרות...
ההמלצות הינם מטעם קהילת המטיילים "אל תבואו יהיה כייף". לעוד המלצות בארץ מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק, אינסטגרם ובאפליקציה החינמית של 'אל תבואו יהיה כייף'.