השנה החלה באופטימיות מחודשת, שנבעה בעיקר מהאישור המיוחל של קרנות הסל הייעודיות לביטקוין, בארצות הברית. אישור זה, שהתקבל בינואר, היווה אבן דרך מרכזית עבור תעשיית המטבעות הקריפטוגרפיים, כיוון שפתח את הדלת להשקעות מוסדיות גדולות יותר ולקבלה רחבה יותר של ביטקוין בשוק.
כעת הרבה פחות אנשים שואלים מה זה ביטקוין – והרבה יותר רוצים להשקיע בו.
תוצאת האישור לקרנות סל
כתוצאה מאישור זה, חוו מחירי הביטקוין עלייה חדה בחודשים הראשונים של 2024. המטבע חצה את רף ה-60,000 דולר, רמה שלא נראתה מאז שיאי שוקי השוורים הקודמים. עלייה זו התגברה אף יותר בשל הציפייה לקראת אירוע חציית הביטקוין שחל באפריל 2024. מבחינה היסטורית, אירועי חצייה של ביטקוין, המפחיתים את קצב יצירת הביטקוין החדש, נקשרו לעליות מחירים משמעותיות בשל הירידה בהיצע הנכנס לשוק.
1 צפייה בגלריה
שוק הביטקוין
שוק הביטקוין
שוק הביטקוין
(צילום: FREEPIK)
ירידות גדולות
עם זאת, המסע לא היה נטול אתגרים. במהלך השנה, ביטקוין חווה תקופות של תנודתיות משמעותית. באמצע 2024, לדוגמה, ירד המחיר זמנית מתחת לרמות תמיכה מרכזיות, מה שגרם לדאגה בקרב סוחרים ואנליסטים. תנודות אלו יוחסו למגוון גורמים, כולל תנאים מקרו-כלכליים ומצב רוח המשקיעים.
אנליסטים ציינו כי ביצועי הביטקוין במחצית השנייה של 2024 עשויים להיות תלויים בשאלה האם הוא יצליח לשמור על עמדתו מעל אינדיקטורים טכניים קריטיים, כמו רצועת התמיכה בשוק השוורים (BMSB). אם הביטקוין יעקוב אחר הדפוסים שנצפו במחזורי השוק הקודמים, ייתכן שהוא ירשום עלייה משמעותית ברבעון הרביעי, או לחילופין ייתכן שהוא יעמוד בפני תיקון משמעותי יותר.
התפתחות מרכזית נוספת בשנת 2024 הייתה אימוץ תקן החשבונאות ההוגנת של מועצת התקנים החשבונאיים (FASB) עבור ביטקוין, שייכנס לתוקף לאחר 15 בדצמבר 2024. שינוי זה צפוי להוסיף לגיטימציה נוספת לביטקוין כנכס רזרבי עבור חברות, ולהוביל לאימוץ מוסדי נוסף ולייצוב מעמדו בשוק.

מה צפוי לקרות הלאה?
בסך הכל, שנת 2024 עד כה הייתה שנה של הזדמנויות ואתגרים משמעותיים עבור משקיעי ביטקוין. השוק הפגין עמידות מרשימה ופוטנציאל צמיחה מתמשך, למרות התנודתיות. ככל שהשנה מתקדמת, הרבה יהיה תלוי בביצועי הביטקוין לאחר החצייה שהתרחשה, וביכולת שלו לנווט במרחב הכלכלי הרחב יותר. משקיעים וחובבי השוק יעקבו בקפידה אחר ההתפתחויות הללו ככל שהן מתגלגלות.
לקראת 2025, אנליסטים מציעים תחזיות מרתקות בנוגע לתנועות המחירים האפשריות של ביטקוין. חלק מהתחזיות מצביעות על כך שביטקוין עשוי להגיע לשיא חדש של בין 155,000 ל-175,000 דולר עד אמצע 2025,
עם זאת, תחזיות אלו מגיעות עם מידה של זהירות, שכן השוק נשאר תנודתי ביותר, וגורמים חיצוניים כמו התפתחויות רגולטוריות עשויים להשפיע על התוצאות הצפויות במידה רבה.

מוגש מטעם: מקס