חשיפה לרגולציה וסנקציות
חוקי העבודה בישראל כוללים הוראות מיוחדות המטילות אחריות פלילית על נושאי משרה, מעצם היותם נושאי תפקיד, ולא בהכרח עקב מעשיהם הישירים. כיום, אין ארגונים שאינם חשופים לרגולציה מתגברת ולסנקציות נלוות, ולכן ניהול מושכל של הדרישות הרגולטיביות והנחלת תרבות ציות הולמת בארגון הוא אתגר מהותי.
1 צפייה בגלריה
מעבר מטיפול במשברים למניעה בתחום דיני העבודה
מעבר מטיפול במשברים למניעה בתחום דיני העבודה
מעבר מטיפול במשברים למניעה בתחום דיני העבודה
(צילום: PEXELS)

ניהול סיכונים במקום טיפול במשברים
בעבר, נהגו ארגונים לטפל בסיכונים משפטיים רק לאחר שהתרחשו, ללא התחשבות בהשלכות רוחביות על הארגון. עם הזמן, חברות רבות הבינו שעדיף להשקיע בהערכה וניהול סיכונים מראש מאשר להתמודד עם הנזקים והעלויות הנלוות לאחר מכן. ניהול סיכונים שהיה מקובל בעבר רק בבנקים ובגופים כלכליים גדולים, חודר כיום לכל מגזרי המשק.
הניסיון מראה: מניעה חוסכת משאבים
כבעלים של משרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה, אשר ניהל מאות ואלפי תיקים, ראיתי כיצד לקוחות נשחקים במהלך הליכים משפטיים ארוכים, אשר משאבים כספיים, ארגוניים ונפשיים מרוכזים בהם ולא בליבת עסקיהם. בעקבות נסיוננו בליווי מעסיקים גדולים, הבנו שניתן לחסוך משאבים רבים בהערכות נכונה ולמנוע תקלות וחשיפה לסיכונים בתביעות אזרחיות ופליליות.
סקר סיכונים בתחום דיני העבודה
צוות עורכי הדין במשרדנו עורך סקר סיכונים בתחום דיני העבודה במטרה להעריך את מידת החשיפה של הארגון להפרות, הן ביחס לעובדי הארגון והן ביחס לעובדי קבלן, עובדים זרים, עובדים על פי חשבונית ועוד. המטרה היא לסייע להנהלה ולדירקטוריון במיסוד ערוצי פיקוח, בקרה ודיווח שיבטיחו עמידה בהוראות הרגולציה.
שלבי התהליך
שלב ראשון: הערכה ראשונית
בתחילת כל התקשרות, אנו מגבשים צוות עורכי דין שנפגש עם מנהלי התאגיד, מקבל סקירה כללית על המבנה הארגוני, בודק חלות הסכמים קיבוציים כלליים, מיוחדים וצווי הרחבה, ובוחן את נוהלי ההתקשרות עם חברות אאוטסורסינג, פרילנסרים וקבלני משנה.
שלב שני: הדמיית ביקורת
בשלב זה, אנו עורכים הדמיה של ביקורת של משרד הכלכלה בנושא קיום חוקי העבודה. במסגרת זאת, אנו בודקים:
- קיום מודעות לפי חוקי שכר מינימום והטרדה מינית
- טפסי הודעה לעובד וחוזי העסקה
- עמידה בחוק שכר מינימום ותשלום פדיון חופשה
- עמידה בחוק שעות עבודה ומנוחה ותשלום שעות נוספות
- עמידה במועדים לתשלום שכר עבודה
- עמידה בהוראות ההסכמים הקיבוציים ו/או צווי הרחבה
- חלוקת תלושי שכר והעברת ניכויים לגורמים הרלוונטיים במועדם
שלב שלישי: ישום הממצאים
לאחר ניתוח ממצאי הסקר, מועברים הממצאים להנהלה ונקבעים סדרי עדיפויות לטיפול בהתאם למידת הסיכון ועוצמתו. השלב החשוב ביותר הוא וידוא והטמעה של ההמלצות, כולל נהלים, טפסים, חוזים, הדרכה ובקרה. לאחר חצי שנה או שנה, מתבצע סקר נוסף לבדיקת ישום ההמלצות.
שיטת העבודה המוצעת מאפשרת לארגונים להיערך נכון מול האתגרים בתחום דיני העבודה, להפחית את החשיפה לסיכונים משפטיים ולשמור על תפקוד רציף ויעיל של הארגון..
פנו למשרד של שלום בר עורך דין לדיני עבודה ואנו נשמח לסייע.

מוגש מטעם: shalombarlaw