1 צפייה בגלריה
חולדה. צילום אילוסרטציה: shutterstock
חולדה. צילום אילוסרטציה: shutterstock
חולדה. צילום אילוסרטציה: shutterstock
תושבים המתגוררים בקרבת צומת הרחובות יוספטל וניסנבאום בבת ים, באזור בו מתבצעות מזה תקופה ארוכה עבודות תשתית להקמת קו הרכבת הקלה, מדווחים לאחרונה על התגברות הופעת החולדות בין בנייני המגורים בשכונת מגוריהם.
מי שבעיקר סובלים מהתופעה, כך לפחות עולה מתלונות רבות של תושבים, הם מי שגרים ברחובות הרב לוי, שטרן והדקל – הממוקמים בין מתחם העבודות לאזור הקרוב לקניון.
תושבי רחובות אלה מעריכים כי השילוב של עבודות החפירה והבינוי בשטח עם העובדה כי בשבועיים האחרונים ירדו גשמים רבים באזור, הביאו ליציאת החולדות מהמחילות בהן מתגוררות.
"בורות קטנים הפכו בעקבות הגשם לבורות גדולים ובהיעדר מקומות מסתור מתחת לכבישים או מדרכות או קרקע מוצקה אחרת, וכן העובדה שיש המון רעשי קידוחים -החולדות פשטו באות לכיוון חצרות הבניינים שלנו", אומר אייל חדידה המתגורר בבניין מגורים ישן ברחוב הרב לוי.
"אני יכול לומר בוודאות שבשבועיים האחרונים יש פה הרבה יותר חולדות ורואים יותר ויותר פגרים של חולדות, שזה לא פחות גרוע או מטריד. אולי כתוצאה מהדברה של העירייה או בגלל סיבה אחרת".
תושבים אחרים המתגוררים באזור מקווים כי החולדות לא יעשו את דרכן אל שטח בית הספר היסודי שז"ר השוכן מול אתר העבודות. הגעה של חולדות אל שטח בית הספר עלולה, חוששים הורים בשכונה, לסכן את ילדיהם.
"משהו חייב לקרות ומהר, לפני שנחיה פה במציאות של חולדות בכל מקום, דבר ממנו סבלנו לפני כמה שנים", אומרים התושבים וממשיכים: "להבנתנו יש בעיות דומות בשכונות ותיקות אחרות בעיר ובעירייה חייבים לתת מענה לנושא וכמה שיותר מהר, לפני שהתופעה תתרחב עוד יותר".
מעיריית בת-ים נמסר: "עיריית בת ים משקיעה מאמצים רבים בשמירה על סביבה נקייה ובמיגור בעיית המזיקים במרחב הציבורי, הנגרמת עקב העבודות להקמת הקו של הרכבת הקלה. ברחובות שהוזכרו בפנייתכם אכן בוצעו מספר הדברות. בנוסף, כל פנייה על פגר המדווחת למוקד מטופלת באופן מיידי.
"הנהלת העיר הכפילה את תקציב ההדברה לעומת שנה קודמת, ואנו שוקדים בימים אלה על פעולות ומהלכים שונים על מנת להמשיך למגר ולצמצם את תופעת החולדות הקיימת בערים כמו תל-אביב, חולון ובת-ים בהן נחפרת בימים אלה הרכבת הקלה, עד לסיום העבודות".