לא להתפשר על טכנאי ללא רישיון בתוקף
הטיפ הראשון, ובעצם מדובר בחובה ולא בהמלצה, היא לוודא שלטכנאי שיגיע אליכם, לכל מטרה שהיא, יש רישיון בתוקף לספק שירותי גז.
הגוף המוסמך להעניק רישיון כזה הוא משרד האנרגיה והתשתיות, שגם בוחן את ההכשרה וגם מוודא שהטכנאי עבר ריענונים רלוונטיים. רישיון טכנאי גז כולל שם מלא, תמונה, מספר תעודת זהות, תוקף (חשוב מאוד לבחון את התאריך!) ודרגה (פירוט בטיפ הבא).
לפני שאתם מזמינים טכנאי גז בקשו ממנו לשלוח לווטסאפ או למייל צילום של התעודה, ובדקו היטב את כל הפרטים.

1 צפייה בגלריה
שישה טיפים לבחירת טכנאי גז מוסמך
שישה טיפים לבחירת טכנאי גז מוסמך
שישה טיפים לבחירת טכנאי גז מוסמך
(צילום: FREEPIK)

לבחון את הדרגה של כל טכנאי
יש 4 דרגות של טכנאי גז מוסמכים, כשלשירותים ביתיים, כלומר עבור שימושים פרטיים, רלוונטיות שתי הדרגות הראשונות:
א. מתקין גפ"מ רמה 1 - טכנאי גז בדרגה זו עבר קורס ייעודי במכללה מאושרת וכן סטאז' מעשי של חצי שנה. הוא מוסמך להתקין נקודות גז חדשות, למתוח צינורות גז ולטפל בכל סוגי הבעיות שעלולות להיווצר במכשירים ביתיים או בתשתית הגז הביתית.
ב. מתקין גפ"מ רמה 2 - טכנאי בדרגה זו עבד במשך שנתיים לפחות בדרגה הקודמת. הוא מוסמך לטפל גם במערכות גז גדולות יותר, עד ל-10 טון גפ"מ, כך שהוא יכול לספק מענה מקצועי גם לבתי עסק ובהם למשל מסעדות.
לוודא שאתם מקבלים אחריות
על-מנת שתוכלו להשתמש במכשירים צורכי גז בראש שקט באמת, מומלץ לוודא שאתם מקבלים אחריות מלאה על ההתקנה או התיקון. שימו לב: טכנאי גז שמתנהל באופן סבלני ולמשל מייעץ ללקוחותיו איך לפעול נכון בהקשר של מערכות הגז הוא כמובן זה שמספק תועלת מרבית. בדרך כלל תוכלו להתרשם ממידת המוכנות של הטכנאי להעניק שירות מקיף כבר בשיחת הטלפון.
דליפת גז או תקלה חמורה? למצוא טכנאי שיכול להגיע מיד
כשאתם זקוקים לטכנאי גז לצורך תיקון תקלה, רצוי למצוא טכנאי זמין באופן מידי. אופציה נוספת היא חברה שמעסיקה טכנאים רבים, בכל רחבי הארץ, כך שהיא יכולה להתחייב על תיקון כל תקלה תוך פרק זמן קצר ככל האפשר.
לעבור על חוות דעת
האינטרנט הוא מקור מצוין לחוות דעת, גם חיוביות וגם שליליות. כמו כן תוכלו לקבל המלצות על טכנאי גז מחברים או מכרים. כדי לדעת מהו המשקל המתאים לכל חוות דעת או המלצה, נסו להעריך את מידת האמינות שלה (למשל, עד כמה אתם סומכים על דעתו של החבר).
לא לייחס משקל גבוה מדי למחיר
טכנאי גז זול יכול להיות איש מקצוע מצוין, כך שבהחלט רצוי לשקלל גם את הצעת המחיר בהחלטה. יחד עם זאת חשוב לזכור שהמבחן הנכון הוא יחס עלות תועלת, ולכן רק אחרי שסימנתם V על כל הסעיפים הראשונים אפשר לבצע גם השוואת מחירים.
מחפשים טכנאי גז? הזמינו את שלמה כריף: https://gas-champ.co.il

מוגש מטעם: אלוף הגז