סקירה מסביב לעולם
יבשת אפריקה-
פנקייק באזורי אפריקה השונים כגון: ג'יבוטי, אריתריאה, אתיופיה וסומליה מוכרים בשם אינג'רה. זהו לחם שטוח שמתפיחים בשמרים במרקם מעט ספוגי וייחודי.
הלחוח המוכר לנו מעדות תימן, הוא לחם דמוי פנקייק שמגיע מסומליה, ג'יבוטי ותימן. לרוב הוא משולב עם דבש, גהי (חמאה מומסת שמוציאים ממנה את רכיבי החלב) ותה.
בקניה אוכלים את הפנקייק כתחליף ללחם הוא מוגש לארוחת בוקר, כפנקייק מתוק והוא דומה לפנקייק אנגלי וקרפ צרפתי.
בדרום אפריקה הוא מוכר כפאנקוק. המאכל מוגש בימים חורפיים ומוגש עם סוכר בטעם קינמון ומעט מיץ לימון שממוסס את הסוכר ושומר על המרקם הפריך של הפאנקוק.
יבשת אסיה-
בסין מגישים לביבות סיניות מלוחות או מתוקות, ומכינים אותן מבצק ולא מבלילה. מגישים אותן לעיתים לצד ברווז, עם בצל ירוק יחד ורוטב חמוץ וחם .
ביפן מכינים את האוקונומיאקי. כאשר אויאקי הם פנקייקים במילוי של באנקו, חצילים או נוזוואנה. בנוסף, יש להם מתכון לפנקייק בהשראת הפנקייק האמריקאי, שגם אותו מטגנים במחבת, אבל אותו מכינים בתוך רינגים כך שיצא גבוה ונימוח יותר.

1 צפייה בגלריה
פנקייק
פנקייק
פנקייק
(צילום: pixabay)

בקוריאה הפנקייקים מגיעים עם שלל תוספות ומילויים מלוחים לצד ה-"הוטוק" שהוא פנקייק מתוק ממולא.
בהודו תמצאו סגנונות רבים של פנקייק. למשל צ'ילה מתוקה שמכינים עם סוכר. דוסה הוא סוג של פנקייק שמכינים על ידי התססה של בלילת אורז ועדשים שחורות במים שמוגש עם חמוצים וצ'אטני. ופאטי-שפטה הוא פנקייק חצי מתוק שממולא בקוקוס מגורד או בחלב סמיך.
יבשת אירופה –
באוסטריה הפנקייק כולל צימוקים, שקדים וריבת תפוחים. הפנקייק חתוך לחתיכות, ומעליו אבקת סוכר.
ברומניה פנקייקים הם קלאטיטה, ובמדינות יוגוסלביה לשעבר, הם פלאקינקה כשהפירוש הוא "עוגה". הפנקייקים הדקים הללו ממולאים עם מגוון ריבות כמו משמש, שזיפים, תפוחים או תותים. כמו גם רוטב שוקולד או ממרח אגוזי לוז.
בסקוטלנד הפנקייק מזכיר את הסוג האמריקאי. הוא נקרא גם סקונס והוא קטן יותר מהפנקייק האמריקאי. נהוג להגיש אותם עם ריבה ושמנת או רק עם חמאה.
יבשת אמריקה –
הפנקייק בגואטמלה נקרא פנקייק והוא זהה לאמריקאי, כאשר הוא מוגש לצד פירות ודבש.
במקסיקו מדובר בסוג של עוגות חומות שעשויות מקמח תירס, והן מוגשות עם רטבים שונים כמו חלב מרוכז, ריבת פירות או ממרח חלב עיזים מתוק בשם קג'טה.
בארגנטינה ואורוגוואי הפנקייקים נקראים פנקייקים והם מוגשים במילוי דולסה דה לצ'ה או קצפת ותותים.
בברזיל ממש כמו בהודו תתקלו במספר סגנונות מרתק של פנקייקים. יש להם פנקייקים שעשויים מקמח עמילן והם קצת יותר עבים מקרפים, הם מוגשים עם תוספות מתוקות או מלוחות. בשל הקמח וחום המחבת נוצר פנקייק במרקם מגורען. תוספות טפיוקה פופולריות שמוגשות לצידו הן חמאה מומסת וקוקוס טחון מיובש.
את הפנקקס מכינים מחלב פרה וקמח חיטה ולרוב מוגשת עם מילויים מלוחים כגון חתיכות קטנות של חזה עוף רוטב עגבניות או בשר טחון עם קוביות בצל מטוגנות ולפעמים גם עם קוביות פלפל חריף ורוטב עגבניות. על שתי התוספות מוסיפים גם גבינת פרמזן. אך ישנה גרסה של פאנקקס גם כקינוח.
הפנקוקה היא הגרסה הטבעונית של הפנקייק הברזילאי וגם היא מלוחה. היא מוגשת כארוחת צוהריים או ערב, לצד אורז לבן וסלט, ולפעמים גם קטניות ובפרט שעועית.
בליניס הם פנקייקים ברזילאים אקזוטיים שעשויים מתערובת של חלב קוקוס ופובה שהוא ממרח שמכינים מקשאסה מותססת. הפנקייק מימי במרקמו, אך משביע ובעל טעם דומיננטי של הטפיוקה. תוספות נפוצות הן חמאה מומסת.

מוגש מטעם chef-lavan