כוחה של הנגשה
כאשר אחוז נכבד מהאוכלוסייה מתמודד עם מוגבלויות בדרגות קושי שונות, יהיה זה רק הוגן להתאים את העסק שלכם עבור כל סוגי הלקוחות. ומכיוון שעסקים רבים מחשבים עלות אל מול תועלת לפני שפונים להכרעה, חשוב לדעת שגם אתם מרוויחים מהנגשת העסק שלכם.
מתן מענה נגיש יותר יכול להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולשפר את התדמית העסקית במידה משמעותית. באמצעות יישום פתרונות מונגשים אתם יכולים להפוך את העסק שלכם להרבה יותר מסביר פנים ולנקוט במהלך שיכפיל או אפילו ישלש את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלכם.

1 צפייה בגלריה
התקנת מעלון
התקנת מעלון
התקנת מעלון
(צילום: PEXELS)

מה החוק אומר?
על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תשנ"ח-1998, יש להנגיש מקומות ושירותים ציבוריים ולגשר על חסמים פיזיים בהתאם. כמו כן החקיקה שמה דגש על מינוי רכז נגישות, ומתייחסת לסוגיות כמו פיטורים, איסור אפליה וגם אכיפה.
האכיפה תתבצע על ידי מחלקת רישוי עסקים, שבכוחה גם לא לחדש את רישיון העסק, ופקחי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. מעבר לכך, ניתן לאכוף את החוק באמצעות הגשת תביעה אזרחית.
אילו הסדרי נגישות יש ליישם?
הנחיות הנגישות קובעות שיש לשמור על גישה נוחה לכסא גלגלים כל הדרך לדלת העסק, בין אם מהרחוב ובין אם מחניית הנכים. במידה ויש מדרגות יש להתקין רמפה ברוחב מתאים, כאשר גם דלת הכניסה והמעברים צריכים להיות ברוחב המוגדר על פי חוק. יש להנגיש גם את דלפק השירות, השטח סביבו, את תא ההלבשה ולוודא שיהיו שירותי נכים במקום.
מלבד הנגשת המתחם, יש להנגיש גם את השירות שמספקים לאנשים עם מוגבלות, מה שאומר שעל העסק להכשיר עובדים לספק סיוע מתאים לאנשים עם מוגבלויות, כל שכן למנוע אפליה ולהתאים את השירות לסוג המגבלה, כלומר לדעת כיצד לספק שירות לאנשים עם ליקויי שמיעה, ראייה, תקשורת וכדומה. בנוסף, יש לחדד את נהלי המקום ולהתקין שילוט ברור ונגיש.
לבסוף, בארגונים גדולים עליכם למנות רכז נגישות, בעל מקצוע אשר יפקח על כל נושא הנגישות ויבטיח שמקום העבודה אכן עומד בתקנים, תוך התעדכנות בלתי פוסקת בצרכי הנגישות המתפתחים ושיטות העבודה המומלצות.
התקנת מעלון
פתרונות הנגשה מציעים המון יתרונות ויכולים לחולל מהפכה עבור אנשים שמתמודדים עם אתגרי ניידות. אחד מפתרונות ההנגשה אשר תוכלו להתקין בעת הצורך הוא מעלון. התקנת מעלון מבטיחה שכל הלקוחות, ללא קשר למגבלות הפיזיות עמן מתמודדים, יוכלו לנווט בצורה חלקה במפלסים השונים של העסק וכך להתנהל בצורה עצמאית, מכבדת ונינוחה, ללא תלות באחרים.
כאשר בוחנים את ההיתכנות של התקנת מעלון, כדאי להתייעץ עם מומחים לתחום. כיום ישנם סוגים שונים של מעלונים, והכוונה תעזור לכם לבחור את הדגם המתאים, ולהבטיח ששלבי התכנון וההתקנה עומדים בכל ההנחיות והתקנים הרלוונטיים.
שיתוף פעולה עם אדריכלים ומעצבים
בעת הנגשת חלל העסק, מומלץ ורצוי לשתף פעולה עם אדריכלים ומעצבים שמבינים את עקרונות הנגישות. הם יספקו לכם תובנות חשובות ויעזרו לכם לתכנן ולהתאים את העסק לחוקים ולתקנים העכשוויים ביותר, מבלי להתפשר על העיצוב והמיתוג.
לסיכום, הנגשת העסק אינה רק משהו שעליכם לעשות כדי לסמן וי, אלא שזו מחויבות ליצירת חברה מכילה ונגישה יותר. ישנם דברים רבים שאפשר לעשות כדי להנגיש את העסק, ושלל אמצעים מתקדמים שניתן לשלב בעסק המודרני כדי להפוך אותו לנגיש יותר, ולפנות לקהל לקוחות נרחב יותר, לרבות לכאלו אשר זקוקים לכך או לחלופין מעריכים את הנגישות.

מוגש מטעם sadan-ltd