עוגת דבש שהיא כולה פרווה
עוגת דבש נחשבת לעוגה טעימה מאוד. לדבש יש טעם דומיננטי שמורגש היטב בעוגה וכיף מאוד לאכול אותו. את העוגה הזו אפשר לאפות בתבנית קוגלהוף, ולקבל עוגת דבש לתפארת. היא משלבת בתוכה קורט של מלח כדי להעניק ניגודיות עדינה לטעמי הדבש המתוקים. לאחר שהתקררה תוכלו לבזוק עליה אבקת סוכר ולהגישה לשולחן לצד קנקן של תה או כוס קפה חמה שמושלם לטבול בה את העוגה הזו.
עוגת שוקולד פרווה
מי לא אוהב לסיים ארוחה עם קינוח שוקולד? עוגת שוקולד פרווה היא ללא ספק מושלמת עבור סיום של ארוחה בשרית או כקינוח עבור אורחים בעלי רגישות למוצרי חלב. אפשר להכין את העוגה בקלות מבלי להשתמש במוצרי חלב בעזרת שימוש בתחליפים כמו מים או מיץ תפוזים. העוגה עדיין תצא רכה ונימוחה, עשירה בטעמי שוקולד נהדרים ואתם תוכלו להתפנק על כל ביס.

1 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד
עוגת שוקולד
עוגת שוקולד
(צילום: pixabay)

גאלט מייפל ותפוחי עץ
גאלט הוא אחד הקינוחים שהכי כיף להכין, יש בו משהו מאוד קליל, לא מתחכם אבל מאוד טעים. השילוב הזה של הבצק הפריך שמרדדים לעלה דק ואז מוסיפים לתוכו את הפרי הנבחר, סוגרים אותו באופן משוחרר וחופשי ומכניסים לאפייה, הופך אותו לכל כך פשוט, טעים וקל.
ריבועי שוקולד וחמאת בוטנים (לזכרו של מתניה ראבינסון)
השילוב בין שוקולד לחמאת בוטנים הוא ללא ספק אחד השילובים המוצלחים. אופן הכנתם פשוט מאוד ונראותם מאוד מזמינה בגלל טריק קטן בסיום ההכנה שמיד נחשוף בפניכם. את הריבועים מכינים כאמור מתערובת הכוללת מרכיבי בסיס, חמאת בוטנים ושוקולד מריר. מעבירים אותה לתבנית מלבנית ואופים כחצי שעה. מיד עם צאתה מהתנור, כשהיא עדיין רותחת מפזרים עליה נטיפי שוקולד אשר נמסים לאיטם מהחום של העוגה. לאחר שהיא מתקררת גם הנטיפים מתקשים ויוצרים מארג יפהפה וייחודי. כעת אפשר לחתוך אותה לריבועים ולהגיש.
פרחי קינמון משמרים בשילוב אגוזי לוז
אין כמו קינוח שמרים טעים לסיים איתו ארוחה בשרית. את החמאה שמופיעה במתכון הבצק ניתן להמיר בתחליף של חלב צמחי מקוקוס, סויה, שקדים או שיבולת שועל, ואת החלב ניתן להמיר במרגרינה, שמן קוקוס או מחמאה. כעת, לאחר הכנת בצק הפרווה שלנו, נעבור אל מלית האגוזים והקינמון. המלית תצא אחידה וסמיכה ואותה נמרח על מרובע הבצק המרודד לאחר התפחתו. נוסיף על המלית את האגוזים ונקפל את הבצק. בעזרת סכין נחתוך 12 רצועות. כל רצועה מלפפים סביב עצמה כמו בורג ואז מגלגלים אותה שתקבל צורת פרח. מתפיחים שוב ורק אז אופים. בסיום האפייה מברישים מעט מי סוכר ומגישים את הקינוח הריחני הזה מיד לשולחן.
טארט תאנים עטוף בקרם שקדים
בזכות כל התחליפים שקיימים כיום, קל מאוד להמיר מתכונים שיש בהם חמאה או חלב ולהפוך אותם לגמרי לגרסת פרווה. הטארט הנהדר הזה שבסיסו עשוי מבצק חמאה, יהפוך עתה לבצק שיש בו מרגרינה או מחמאה או שמן קוקוס. כולם תחליפים נהדרים למוצרי החלב שמופיעים במתכונים השונים. את קרם השקדים מכינים עם שקדים כמובן וגם דבש, לאחר שהקרם מוכן שופכים אותו על הטארט שהמתין בהקפאה של חצי שעה, חותכים תאנים לרבעים, מניחים בחלק העליון ומכניסים לאפייה. לאחר שהטארט מוכן לגמרי מברישים אותו עם דבש ומעט מים חמים להעניק לו ברק וטעם מתקתק נוסף.
קאפקייק תותים עדין עם פירורים
את בלילת הקאפקייק ניתן להכין בדיוק כפי שמכינים כל עוגה לבנה, אם המתכון המקורי שלכם מכיל מוצרי חלב החליפו אותם במחמאה, מרגרינה או שמן קוקוס. לאחר שהבלילה מוכנה, מוזגים אותה לתוך תבנית של קאפקייקס. יש למלא כל שקע קצת מעל החצי ולהכניס פנימה תות טרי שלם. אם חשקה נפשכם בשילוב אחר כמו דובדבן, אוכמניות, פטל או כל פרי אחר הכניסו אותם לתוך הבלילה.
את הפירורים מכינים מקמח, סוכר, מלח, ותחליף לחמאה ולשים עד שנוצרת תערובת של פירורים. מפזרים על החלק העליון של הקאפקייקס והופ לתנור. לאחר שהן הצטננו ניתן להגיש אותן לשולחן.


מוגש מטעם: השף הלבן