חשוב לפתוח את הדיון בכך שקיימים בעלי מקצוע שנחשבים כבעלי משרות אמון. אנו שוכרים את שירותיהם כגורמים שתפקידם להיות "יד ימיננו" ולשמור עלינו לאורך התהליך בכל הנוגע לתחום העיסוק שלהם. עורך דין הוא אחד מהם. אנו מצפים שילווה אותנו לאורך כל התהליך ויסייע לנו לקבל החלטות נכונות ולבצע בחירות מושכלות. כאלה שימנעו מאתנו לשלם מחיר כבד לאחר מעשה.
1 צפייה בגלריה
דליה שחורי עורך דין פינוי בינוי
דליה שחורי עורך דין פינוי בינוי
דליה שחורי עורך דין פינוי בינוי
(צילום: מיכל קושרוב)
זו הסיבה שכשאנו מחפשים עורך דין שילווה אותנו, חשוב שנבדוק מה מידת הניסיון והמקצועיות שלו בתחום הספציפי הזה. חשוב להיעזר בעורך דין שליווה כבר כמות גדולה של פרויקטי פינוי בינוי וידע להזהיר אותנו ממהמורות שעלולות לצוץ במהלך הדרך וכמובן, ימנע מאתנו להיכנס אליהן בטעות.
איך זה עובד בפועל?
במקרים מסוימים, היזם הוא זה שפונה ראשון אל הדיירים ומציע להם להניע פרויקט של פינוי בינוי. דיירים אשר מתפתים לשכור את שירותי היזם הראשון שפנה אליהם בטרם שכרו שירותי עורך דין שילווה אותם, מסתכנים ועלולים למצוא את עצמם מחויבים לגורם שיתכן ואינו מתאים להם (ואף גרוע מכך) או שתנאי ההתקשרות שהתחייבו עליהם בעייתיים וגורמים להם לנזק כספי (או אחר).
מדוע חשוב לשכור עורך דין מייצג בתחילת התהליך?
עורך הדין יגן עליכם מפני בחירת יזם שגויה
  • הוא יוודא שהיזם הנבדק אמין
  • הוא יבדוק שליזם אין עבר פלילי או שנוי במחלוקת מבחינת תביעות משפטיות רלוונטיות
  • עורך הדין יחקור ויבדוק שליזם מוניטין טוב וניסיון רלוונטי לפרויקט המדובר
  • יוודא שפרופיל החברה של היזם מדויק ואמין
  • עורך הדין יאשר שליזם יש בטחונות מתאימים ומספקים שיגנו עליכם מקריסה כלכלית עתידית
עורך הדין ילווה אתכם בניסוח החוזה מול היזם הנבחר
  • עוד בטרם חתימה על החוזה ינחה אתכם עורך הדין המתמחה בתחום פינוי בינוי בנוגע לאפשרויות העומדות לרשותכם על פי החוק בפרויקט הספציפי, לצורך מימוש זכויות מקסימאלי וכדאי עבורכםינהל איתכם את המו"מ מול היזם ויוודא שאתם ממצים את מלא הזכויות והאפשרויות שלכם מולו
  • עורך הדין יוודא שכל התנהלות היזם תתרחש בשקיפות מלאה מולכם על מנת למנוע עיוותים בין הדיירים או ליקויים בהתנהלות
  • ישמור עליכם מפני סעיפים "בעייתיים" בחוזה, גם כאלה שנראים לכאורה תמימים אך עורך דין מנוסה בתחום יודע שבהתפתחויות עתידיות מסוימות הם עלולים להיות בעייתיים עבורכם
ומה קורה לאחר חתימה על ההסכם עם היזם?
עורך הדין ימשיך לשמור עליכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך. הוא יהיה שם בשבילכם כדי לוודא שאתם מקבלים את כל מה שהובטח לכם ושהתהליך ממשיך להתקדם על פי סעיפי החוזה וללא "הפתעות" בלתי צפויות. הוא ייצג אתכם מול היזם בכל סוגיה מקצועית, כך שגם היזם ידע שהוא עומד מול גורם מקצועי שמכיר היטב את התחום.
כיצד נבחר את משרד עורכי הדין המייצג?
"יש מספר כללים חשובים שעליכם לתת את הדעת עליהם כאשר אתם בוחרים עורך דין לפרויקט פינוי בינוי" מספרת לנו עו"ד דיני מקרקעין דליה שחורי, בעלת משרד ותיק וניסיון רב בתחום.
"בדקו שעורך הדין מנוסה ספציפית בתחום פינוי בינוי. אל תבחנו רק את הוותק המקצועי שלו כעורך דין. הכרת התחום היא קריטית להצלחה, במיוחד בתחום של פינוי בינוי".
היא מוסיפה ומדגישה שחשוב שעורך הדין יכיר את החוקים והמוסכמות באזור הגיאוגרפי בו מתנהל הפרויקט. כמשרד עורך דין הפועל שנים רבות, בין השאר, באזור ראשון לציון, רחובות והסביבה הם מכירים היטב החוקים, ההגבלות וגם את פוטנציאל האפשרויות החבויות בין השורות.
לסיכום הנושא: הקפידו לבחור משרד עורכי דין ותיק, מקצועי, מקומי, מומחה בתחום ומנוסה. זה ישתלם לכם לאורך כל התהליך.
מוגש מטעם: עו"ד דליה שחורי