כשרעות יצאה מהמקלחת והודיעה בשמחה, 'אמא, אני מריחה את השמפו', הבנתי שעלינו על דרך המלך.
5 צפייה בגלריה
וריאנט דלתא
וריאנט דלתא
וריאנט דלתא
(צילום: shutterstock)
לאחר עשרה ימי בידוד קשים, במהלכם שכבה באפיסת כוחות בחדרה לאחר שנדבקה בווריאנט דלתא, העובדה שרעות הריחה משהו הייתה מעודדת מאוד.
זה היה הסימן הראשון לתחילתה של ההתאוששות.
קראו גם:
החום, שבשיא המחלה הגיע ל-38.7 מעלות החל לרדת, תדירות כאבי הראש פחתה, חוש הריח חזר לאטו ואחריו גם חוש הטעם. היא אפילו התחילה לאכול אוכל מוצק וקל.
רעות שבה ואמרה: "אני ממש לא מבינה איך נדבקתי. אני מחוסנת. הקפדתי לעטות מסיכה בכל מקום סגור".
אז איך זה בכל זאת קרה? אין לנו מושג.
5 צפייה בגלריה
הקורונה ולימודי הסיעוד
הקורונה ולימודי הסיעוד
הווריאנט מכיל שתי מוטציות במעטפת החלבון של הווירוס, המאפשרות הצמדות וחדירה טובה יותר לתא הנדבק
( צילום: shutterstock)
המקרה של רעות, כמו אלפי מאומתים נוספים שמצטרפים מדי יום לרשימת החיוביים המתארכת, הם עדות ליכולת ההדבקה הגבוהה של הווריאנט ההודי.
הווריאנט מכיל שתי מוטציות במעטפת החלבון של הווירוס, המאפשרות הצמדות וחדירה טובה יותר לתא הנדבק.
המוטציות מאפשרות התרבות מהירה של הווירוס ויצירת עומסים ויראליים בתוך התא הנדבק. היכולת הכפולה של הווריאנט מסבירה מדוע לנדבקים יש פי 1,000 יותר וירוסים בדרכי הנשימה מאלו שנדבקו בווריאנטים קודמים. עובדה זו לבדה הופכת את גרסת דלתא למדבקת ביותר, ולא פוסחת גם על מחוסנים.
הנוכחות הגבוהה של וירוסים בדרכי הנשימה, המופצים בשיעול או בהתעטשות, מגביר את ההדבקה ב-40 אחוז, ללא אבחנה בין גיל ומצב בריאותי.
בשיא המחלה, חולשת הגוף הגדולה שממנה סבלה רעות לא אפשרה לה ללעוס. לכן התזונה שלה כללה רק שייקים ירוקים עם מזונות על (סופר פוד) כמו אבקות מורינגה, אבקת שורש מאקה בשילוב אצות כמו כלורלה וספירולינה לצד ירקות עליים ירוקים (תרד, עלי רוקט, פטרוזילה, קיל ארגולה), אגוזים וזרעים (אגוזי מלך, שקדים, זרעי פשתן וזרעי ציה), נבטים (נבטי חמניה, עדשים, צנון, אלפלפה) ושורשים (ג'ינג'ר, שורש סלרי, גזר, קולורבי, סלק).
הירקות, השורשים, הקטניות המונבטות, האגוזים והזרעים עשירים בנוגדי חימצון רבים, ביניהם ויטמין C ו-E. הם מפחיתים רמות זיהום בגוף ועשירים בחלבונים, בוויטמינים ובמינרלים (כמו אשלגן, מגנזיום ואבץ) החיוניים בשיקום וחיזוק מערכת החיסון.
5 צפייה בגלריה
אסטרגלוס - מעורר חיסון
אסטרגלוס - מעורר חיסון
אסטרגלוס - מעורר חיסון
(צילום: אתי לוין)
שתיית שייקים ירוקים ומזינים בימי המחלה הראשונים חיזקו את הגוף וסללו את הדרך למעבר לתזונה קלה על פי עקרונות התזונה הנטורפתית הבריאה: ירקות חיים או מאודים, קטניות קלות לעיכול כמו תבשילי עדשים כתומות מונבטות ושעועית מאש מונבטת על מצע דגנים כמו קינואה, כוסמת או אורז רגיל.
לאחר שלושה ימי שייקים רעות עברה לתזונה צמחונית על מנת לאפשר לגוף להתמודד אופטימלית עם המחלה מבלי להפנות משאבים לעיכול מורכב, כמו זה שנדרש באכילת חלבונים מן החי (בשר, עוף, דגים).
לאחר שהחום ירד לחלוטין התווספה מנת חלבון מהחי לארוחת הצהריים (חזה עוף או דג בתנור לצד ירקות שורש).
הנבטת הקטניות תורמת לעלייה באחוז החלבונים, הוויטמינים והמינרלים של הקטניות. מכאן חשיבות ההנבטה במנות הטיפוליות המוגשות לחולה החלש.
5 צפייה בגלריה
התה סבל בעבר מדימוי של משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים
התה סבל בעבר מדימוי של משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים
במקום קפה- לתגבר בשתיית חליטות עלי תה ירוק העשיר בנוגדי חימצון
(צילום: shutterstock)
למרות אהבתה לקפה, לאורך כל המחלה רעות נמנעה לחלוטין משתיית קפה. הסיבה: הקפאין מפחית את יכולת הגוף לבצע ספיגה מלאה של ויטמינים ומינרלים הנמצאים בהרכבי השייקים הירוקים.
במקום הקפה תגברנו בשתיית חליטות עלי תה ירוק העשיר בנוגדי חימצון בשילוב פלחי שורש ג'ינג'ר, חליטה המסייעת בהפחתת הרדיקלים החופשיים הנמצאים באחוז גבוה בגוף בתקופת המחלה.
בנוסף, שילבנו הרכבי צמחי מרפא משתי קטגוריות: צמחים מעוררי חיסון (כמו אסטרגלוס ואכינציאה) וצמחים נוגדי זיהום (איזטיס שרף מור ושרף הפרופוליס). אלה משבשים את התהליכים המטבוליים של הווירוס ובכך מנטרלים את הפעילות המזיקה.
את המרק, הידוע בתכונות המבריאות, הכנתי לרעות מצמח האסטרגלוס, אחד המובילים בתרבות הקולינרית הסינית לחיזוק מערכת החיסון. הוא משולב במרקים לאורך כל החורף ובכך מסייע במניעת הדבקות בזיהומים ויראליים כמו שפעת לסוגיה ובמניעת סיבוכים כמו דלקת ריאות.
5 צפייה בגלריה
מרק ירקות עם אסטרגלוס לחיזוק מערכת החיסון
מרק ירקות עם אסטרגלוס לחיזוק מערכת החיסון
מרק ירקות עם אסטרגלוס לחיזוק מערכת החיסון
(צילום: shutterstock)

מרק ירקות עם אסטרגלוס לחיזוק מערכת החיסון

3 גבעולי כרישה
3 גזרים
2 בטטות
3 קישואים
3 גבעולים של סלרי עם העלים
ראש סלרי
צרור פטרוזיליה
צרור כוסברה
שורש כורכום (3 ס"מ)
שורש ג'ינג'ר טרי (4 ס"מ)
4 כפות שורש אסטרגלוס
הכנה:
שוטפים ומכניסים את כל הירקות החתוכים כולל שורש האסטרגלוס למעט הפטרוזיליה והכוסברה.
מביאים לרתיחה, מוסיפים את הכוסברה והפטרוזיליה ומתבלים במלח ופלפל.
בהתאם לחומרת תסמיני המחלה ניתן לבנות הרכבים למצבים אקוטיים כמו גם הרכבים למניעת הידבקות.
אתי לוין, נטורופתית N.D, הרבליסטית קלינית Cl.H, Levinetty.nature@gmail.com, נייד : 052-6086016