1 צפייה בגלריה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
בית החולים 'וולפסון' | צילום: איילת רוטה
28 אחוז מנפגעי התקיפה המינית – מתחת לגיל 18, כך עולה מהנתונים שפורסמו ביום חמישי האחרון במסגרת יום עיון לזיהוי פגיעות מיניות, שנערך בביה"ח וולפסון.
במסגרת יום עיון לזיהוי פגיעות מיניות שנערך בשבוע שעבר במרכז הרפואי 'וולפסון', חשפה ד"ר ג'וליה ברדה, מנהלת היחידה לרפואת האם והעובר והמנהלת הרפואית של המרכז לטיפול בנפגעי תקיפה מינית נתונים עדכניים אשר נצברו עד לשנת 2019.
כמו כן, המרכז לטיפול בנפגעי תקיפה מינית ב'וולפסון' הוא הראשון והוותיק בישראל, ומטופלים בו מקרים מורכבים של נפגעים המגיעים מכל רחבי הארץ. משנת 2000 ועד כה תועדו וטופלו בחדר 4 ב'וולפסון' קרוב ל-5 אלף מקרי תקיפה מינית ואלימות.
לדבריה של ד"ר ברדה, נמצא כי מחצית מהפגיעות המיניות מתבצעות במהלך סוף השבוע, בטווח שבין חמישי בערב למוצאי שבת. עוד נמצא כי 50 אחוז מהנפגעים הם בני 18 עד 29, ו-91 אחוז מהנפגעים הן - נשים.
את יום העיון שנערך ב'וולפסון' יזמו והפיקו ביחד עם ד"ר ברדה - מערך העבודה הסוציאלית בראשותה של זהבית שפיצר, מערך ההדרכה בראשותה של דנה ברכה והמחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון).
"במהלך העשורים האחרונים הולכת וגדלה המודעות לנושא הפגיעה המינית וההבנה שמדובר בתופעה חברתית בעלת השלכות מרחיקות לכת על הנפגעות והנפגעים, כמו גם על החברה כולה. השלכות הפגיעה המינית מלוות נפגעות ונפגעים רבים משך כל ימי חייהם ומשפיעות באופנים שונים על תחומים רבים בחייהם, גם על תחומים שלכאורה כלל לא קשורים לפגיעה המינית", מסרו.