חקירה רחבת היקף של היחידה המרכזית במחוז תל אביב, הובילה לגיבוש תשתית ראייתית נגד עשרה חשודים, שניים מהם תושבי בת ים וראשון לציון, במעורבות באירוע החטיפה בראשית החודש. במהלכו חולץ מדירת מסתור בג'לג'וליה נער בן 16 שנחטף מאזור תל אביב וחולון, והוחזק תחת שמירה.
2 צפייה בגלריה
הנער שנחטף מחולון לג'לג'וליה
הנער שנחטף מחולון לג'לג'וליה
הנער שנחטף מחולון לג'לג'וליה
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי החשד, החטיפה הינה תולדה של סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים כאשר, על פי החשד, הנער נתפס על ידי חברי הקבוצה היריבה, הובל לדירה בחולון ששימשה את חבריו לכנופיה, ולאחר מכן הועבר בכוח לג'לג'וליה, שם הוחזק תחת שמירה עד ששוחרר על ידי משטרת ישראל במבצע מורכב.
מממצאי החקירה עולה, כי הנער נחטף באזור ת"א במהלך פעילות פלילית שטיבה לא הוברר. במשך מספר שעות בהן הוחזק על ידי החשודים, על פי החשד, הוא הוכה, והוסע לכיוון דירה בחולון ששימשה את חבריו ומשם הועבר לג'לג'וליה לדירת המסתור.
סמוך לשעה 02:00 יצאה שיירה של שלושה כלי רכב מג'לג'וליה לכיוון הדירה ברחוב דב הוז בחולון, שם שהו חבריו של הנער, פרצו לדירה, זרעו במקום הרס, ואף ירו לעבר דלת חדר בה הסתגרו השלושה. החשודים עזבו לאחר מספר דקות את הדירה, וכוח משטרה שהגיע אל המקום מצא בדירה סמים, ועצר את השלושה שהסתגרו בבית. שלושת החשודים הועברו לחקירה ביחידה ללחימה בפשיעה של מרחב איילון.

2 צפייה בגלריה
החטיפה מחולון
החטיפה מחולון
החטיפה מחולון
(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, אותר ע"י משטרת ישראל באזור הרצליה רכב שעל פי החשד, היה בזירת הדירה בחולון ובו שני חשודים שהועברו לחקירה. לאחר מספר שעות, התקבל מידע מודיעיני במשטרת ישראל, לפיו נער שנחטף באזור תל אביב במסגרת סכסוך פלילי, מוחזק במקום שאינו ידוע. בהמשך, התגלה סרטון בה נראה הנער מאוים באקדח וסכין על ידי שני חשודים רעולי פנים.
לאחר הערכת מצב שהתקיימה במטה מחוז ת"א, הורה מפקד המחוז ניצב עמיחי אשד למפקד היחידה המרכזית ניצב משנה אסף צור לנהל את החקירה והכריז על היערכות מודיעינית-חקירתית- מבצעית מיוחדת שעניינה חטיפת אדם על רקע פלילי.
תוך כדי חקירה, החל להתחזק החשד, לפיו נוסעי הרכב שנעצרו באזור הרצליה בחשד למעורבות באירוע בדירה בחולון, קשורים להתרחשות בג'לג'וליה. בהמשך, הצליחו בימ"ר למקד את אזור החזקת החטוף למתחם מסוים ביישוב, בו בסבירות גבוהה הוחזק החטוף.
כוחות הימ"ר ויס"מ ת"א נערכו מבצעית סמוך למתחם, יחד עם כוחות ימ"מ, שוטרי תחנת כפר קאסם ויחידת המשא ומתן של משטרת ישראל.
סמוך לשעה 02:30 לפנות בוקר ניתן האות והכוחות פרצו לתוך המתחם, שם אותר החטוף מוחזק בקומה השלישית במבנה. במקום נתפס האקדח שצולם בסרטון החטיפה, כפפות, מסיכות שחורות, וכן חולצה מגואלת בדמו של החטוף.

צפו בתיעוד - כך פענחה המשטרה את חטיפת הנער מחולון לג'לג'וליה >>>

חוקרי הימ"ר עצרו במקום שמונה מעורבים, וכן חשוד נוסף שנעצר באזור רמת גן, שעל פי החשד, היה בקשר עם נוסעי הרכב שנעצר בהרצליה, כאשר במכשיר הטלפון שלו נתפס סרטון החטיפה.
החשודים, אביהו אנניה בן 28 מראשל"צ, ליאב בן דוד בן 22 מת"א, פטרו סרקיס בן 28 מבת ים, זידאן עיאט-פרץ בן 21 ראדי ברא בן 22, פריאס טביה בן 20 ואשרף אבו קשק בן 19 תושבי ג'לג'וליה, עסאם שיהאב בן 23 ואחמד פדילה בן 32 תושבי ג'סר א-זרקא וחשוד נוסף בן 17 מג'לג'וליה, נעצרו לחקירה ומעצרם הוארך מעת לעת.

קראו גם:

השבוע, עם הבשלת החקירה, הוגשה בעניין החשודים הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.