בית סוהר איננו בהכרח המקום שבו אתם מצפים לגלות פרשה של גניבה מתמשכת, אבל זה בדיוק מה שהתרחש לאחרונה בכלא "מעשיהו" הידוע, כשקורבנות המעשה היו שורה של סוהרי שב"ס.
2 צפייה בגלריה
כלא מעשיהו
כלא מעשיהו
כלא מעשיהו
(צילום: עידו ארז)
הפרשה הזו החלה להתגלגל לאחר שמנהלת אגף בכלא הבחינה בחיובים מוזרים שנעשו בשני כרטיסי האשראי שלה - חיובים שלא היו מוכרים לה. מדובר במספר חיובים שעמדו על כמה מאות שקלים כל אחד, ובסך הכל היה מדובר בסכום של אלף שקלים במצטבר.
בדיקה עיקשת של הקצינה הובילה אותה לעוד שני סוהרי שב"ס, שגם בכרטיסים שלהם נעשו חיובים מהסוג הזה, שלא היו מוכרים להם כלל. בדיקה נרחבת העלתה כי בסך הכל מדובר היה בכ-30 חיובים שונים על סך של כ-7,000 שקל בקירוב, שהוצאו שלא כדין מכרטיסי האשראי של אותם סוהרים.

2 צפייה בגלריה
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
אסירים בכלא מבקשים שיגנוב עבורם
(צילום המחשה: shutterstock)

לאנשי השב"ס היה ברור שמישהו מבפנים "שותה" להנאתו את כרטיסי האשראי שלהם. הגורם המשותף היחיד שנמצא מקורב לכל הסוהרים שבכרטיסים שלהם נעשה שימוש, היה אחד החברים שלהם לעבודה, סוהר עם ותק של חמש שנים, בן 28, תושב דלית אל-כרמל. הוא נחקר ונמצא אכן שביצע את המעשה.

קראו גם:

מלבד המפקדת הישירה שלו, הקצינה מנהלת האגף בה הוא עבד, הסוהר הגנב עקץ גם את כרטיס האשראי של סוהרת שהיתה איתו בקורס חובשים במסגרת השב"ס בסכום של 4,400 שקלים, וגם גנב מסוהר שהיה השותף שלו באותו החדר במגורי הסגל שבבית הסוהר - ממנו שלף 1400 שקל מכרטיס האשראי.
הסוהר נחקר ביחידה לחקירות סוהרים, יח"ס, וכתב אישום הוגש כעת נגדו. בכלא מקווים כעת שכל כרטיסי האשראי בטוחים יותר.