בין ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, והנוכחי, צביקה ברוט, היו במשך תקופה ארוכה יחסים לא פשוטים. השניים עברו שתי מערכות בחירות, ראש בראש, עד שברוט ניצח ושניהם לא חסכו מילים אחד נגד השני. לאחר ההפסד פרש בכר מהמועצה וסיעתו "בת ים בראש מורם" נותרה באופוזיציה, עד שאתמול (שלישי) התברר הסכם מפתיע.
4 צפייה בגלריה
הצטרפות מפתיעה לקואליציה
הצטרפות מפתיעה לקואליציה
הצטרפות מפתיעה לקואליציה
(צילום: דוברות עיריית בת ים)
אתמול נודע כי סיעתו של בכר, "בת ים בראש מורם", חתמה על הסכם קואליציוני וחבר מועצת העירייה, שמעון ועקנין, העומד בראש הסיעה, יהיה חלק בקואליציה. בכר כאמור אינו חבר מועצה, אך עדיין עומד בראש הסיעה ומשפיע על החלטותיה, על כן המהלך ותמיכתו הפתיע רבים. כעת הוא מגיב עליו לראשונה ומסביר מדוע זה קרה.
"זה לקח לנו שנתיים וחצי אבל בסוף הבנו שאנחנו מתקרבים בהשקפה שלנו, ראיתי שצביקה באמת פועל למען העיר ונותן את המקסימום לתושבים ובסופו של דבר ה מה שחשוב", אומר בכר.
אתה נשמע מאוד מפויס יחסית לדברים שאמרת עליו בעבר. מה קרה?
"הרבה פעמים כשמגיע מישהו חדש הוא מנסה למחוק את קודמו, אבל צביקה לא עשה את זה. הוא המשיך את תוכנית ההבראה, את החשב המלווה ומהלכים נוספים שעשיתי כדי להוציא את בת ים והגירעון החמור שלה. בכל פעם שהוא דיבר על ההנהלה הקודמת שפגעה בעיר הוא הדגיש שלא מדובר בי, כך שברור שהוא כן מעריך מהלכים שעשיתי".
אם כך מדוע אתה לא נכנס למועצה?
"כראש עירייה סבלתי קשות מהאופרציה, כשבוקר ועד ערב הגישו נגדי תלונות שווא לכל גורם אפשרי והפריעו לי בעבודתי. כשהפסדתי בבחירות התקשרתי לברך את צביקה והבטחתי לעצמי שאני לא אעשה לו אותו הדבר, שאתן לו לעבוד כמו שצריך כי אני מאמין לתת קרדיט למי שנבחר על ידי הציבור".
עם חתימת ההסכם צצו שמועות כי הוא מבוסס על ברית ידידותית לתמיכה הדדית בפוליטיקה הארצית בין ברוט לבכר, שניהם אנשי ליכוד, ובכר לא מכחיש שהאופציה לפנות לכנסת תמיד על השולחן.
4 צפייה בגלריה
יוסי בכר. בימיו כראש העירייה
יוסי בכר. בימיו כראש העירייה
יוסי בכר. בימיו כראש העירייה
(צילום: קובי קואנקס)
תתמודד שוב לראשות עיריית בת ים או שהכיוון ארצי?
"כרגע אני חושב שאני יכול לתרום הכי טוב בעיר בת ים, אני מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות והפעם להישאר לפחות שתי קדנציות, כי בראשונה עושים מהלכים, ורק בשנייה גוזרים סרטים. עם זאת, האופציה לפנות לפוליטיקה הארצית תמיד נמצאת שם. אני וצביקה שותפים במפלגה גדולה, שנינו תומכים בה ויש תמימות דעים לגבינו שצריך לתרום להצלחתה. לכן אם תהיה הזדמנות, ויהיה תפקיד אולי נשקול בחיוב לתמוך אחד בשני".
ברוט עצמו בירך על ההסכם החדש ואמר: "יוסי בכר ושמעון ועקנין הם שותפים מלאים לראייה שלי, שצריך לשים את טובת הציבור לפני כל דבר אחר. אנחנו שותפים יחד לרעיון שצריך להוציא את השחיתות מהעירייה, להבריא את הקופה הציבורית, ולתת לתושבים את השירות הטוב ביותר שרק אפשר. יוסי התחיל את העשייה הזו בתקופת כהונתו, ואנחנו זוכים להשלים ולחזק עוד יותר את העשייה בתחומים הללו".
4 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
גם שמעון ועקנין ברך וציין כי, "אני שמח להצטרף לקואליציה שהוכיחה הצלחה משמעותית בהתמודדות עם המשבר הכלכלי, שהביאה את העירייה לאיזון, ואשר עומדת להביא בשנים הבאות בשורות אדירות לתושבי העיר. אני תמיד אהבתי להיות חלק מאלו שעושים, ולא מאלו שרק יושבים ביציע ומדברים.
הדבר החשוב ביותר הוא שנזכור שנגמרה התקופה שאפשר להשתמש בכסף הציבורי, ששייך לכולנו, כאילו הוא כסף פרטי. כסף ציבורי הוא קודש, והשותפות שלנו מראה שאפשר להגיע להישגים גדולים ולהיות הנהלת עיר מצטיינת, עם הישגים גדולים בהווה ובעתיד, ועדיין להישאר אדם ישר ומקצועי. אפשר גם ללכת בדרך הישר וגם להיות ראש עירייה מצוין. זה לא היה בעבר, אבל זה בהחלט חלק מההווה והעתיד שלנו".
4 צפייה בגלריה
(ירון לוי | צילום: קובי קואנקס)
בד בבד, קיבל המשנה לראש העירייה, ירון לוי, אישור להסכם סגנות ברוטציה וב- 13/6 יכנס לתפקיד במקום אורי בוסקילה. אנסטסיה סהר שבצוק תמונה לתפקיד משנה ראש העירייה.
ירון לוי: "זה מעמד מרגש, אני מבין את גודל האחריות שמונחת על כתפיי. זאת הזדמנות להודות לכל אלפי התומכים והתומכות שבזכותם הגעתי למעמד המכובד הזה. אני מתחייב להמשיך ולהיות כתובת עבורכם. בעבודה משותפת עם ראש העירייה צביקה ברוט אנו נמשיך לפעול ולקדם את העיר בת ים. הגיע הזמן להוביל קו צעיר בעיר בת ים ועל כך אני מתחייב".
לעדכונים - חדשות בת ים