חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי-מורג, שלחה הבוקר (שני) מכתב אל ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, ובו הביעה אי אמון בדרכו. זאת לאחר שברוט הצהיר על פיטוריה לפני שלושה חודשים, ועל אף שלאחרונה דיווחנו כי מתקיימים מגעים לקראת חזרתה לקואליציה.
1 צפייה בגלריה
(פיאסצקי-מורג | צילום: ינאי יחיאל)
"קיוויתי שהדברים ישתנו, אך איני יכולה עוד לעמוד מנגד כאשר אין שום מגמת שיפור ואין לעיר עתיד ואופק", כתבה. "לצערי איני מאמינה בדרך שבה בחרת לנהל את העיר ואיני מאמינה בכיוון שאליו אתה מוליך את העיר". עוד מבטיחה במכתבה פיאסצקי-מורג להיות אופוזיציה לוחמת, אך גם לדבריה תתייצב לדגל לתמוך בכל דבר שיטיב עם התושבים ועם העיר.
בזאת בעצם חברת המועצה סותמת את הגולל לסאגה שהתקיימה בשנה האחרונה בינה לבין ראש העיר, לאחר שהיא צייצה ברשת הטוויטר ביקורת על התנהלות ראש העירייה והדבר עורר את חמתו.
כזכור, את הציוץ העלתה פיאסצקי לאחר הפגנה של חברי הקהילה הגאה בבת ים שנערכה מתחת לבית ראש העירייה, והסתיימה בזימונם לחקירה של חלק ממשתתפיה. בציוץ כתבה: ״יוצאת עכשיו מתחנת משטרת בת ים. ליוויתי חברים שזומנו לחקירה כי 'העזו' להפגין מתחת לבית של ראש העירייה על הדרת הקהילה הגאה בעיר. רוצים לנחש מי הגיש את התלונה? אותו אחד שתיכף ישחק אותה אביר זכויות האזרח ויציע לחלץ אותם כדי לגרוף רווח פוליטי״.
ברוט מצידו הגיב על הדברים שאותם כינה "השמצה ודיווח כוזב", בפיטוריה המידיים מהקואליציה ובעמוד הפייסבוק הרשמי שלו הודיע על החלטתו וכתב: ״להשמצות יש מחיר. הודעתי לפני זמן קצר ליו"ר מרצ, קטי פיאסצקי, על פיטוריה מתפקידה כיו"ר מועצת העיר, לאחר שהפיצה דיווח כזב לפיו פעלתי נגד הפגנה שבוצעה מתחת לבניין בו אני מתגורר. יו"ר מרצ יודעת כי פניתי למשטרה וביקשתי שלא לפעול נגד המפגינים. אני מאמין שזכות ההפגנה חשובה מאוד, ואלחם למען זכותם של המפגינים להפגין. הקמתי את הקואליציה הרחבה שלנו בבת ים כדי לאחד את העיר ולמנוע פילוגים. מי שאינו מגלה נאמנות לדרך הזו, לא יוכל לצעוד יחד איתנו".
כעת, נראה שהמערכת היחסים בין ראש העיר לחברת המועצה עלתה סופית על שרטון, שכן בעקבות חילוקי הדעות שהתגלעו בין השניים, היא הראשונה מבין חברי הקואליציה שעוזבת לאופוזיציה.
ראש העיר צביקה ברוט מסר כי ״אני וקטי חברים טובים וכך זה יימשך. היינו חברים גם אחרי שפיטרתי אותה, המשכנו להיות חברים גם כשהיא ביקשה לחזור לתפקידה אך סורבה, ונמשיך להיות חברים בכל תרחיש. אנחנו יודעים להפריד בין האישי למקצועי״.
מעירית בת-ים נמסר: ״יו״ר מרצ קטי פיאסצקי כבר פוטרה על ידי ראש העיר לפני שלושה חודשים מהקואליציה ומכל תפקידיה במועצה. זה בהחלט הישג מכובד להודיע על התפטרות כמה חודשים אחרי שכבר פוטרת.
"בנוסף, צריך להגיד ביושר שבמשך תקופה ארוכה היא התעקשה לחזור לקואליציה, ביקשה שוב ושוב תפקידים שונים, כולל במהלך ישיבה עם כל סגני ראש העיר, ורק לאחר שקיבלה תשובה שלילית והובהר לה שהיא לא תוכל לקבל בחזרה את התפקידים שביקשה - החליטה להודיע שהיא לכאורה עוזבת, למרות שפוטרה. אנו מאחלים לה הצלחה ומקווים שתפעל בדרכה החדשה בצורה שקופה וישרה יותר מול הציבור״.
כל העדכונים - חדשות בת ים