מופתעים? רגע לפני שהממשלה הנוכחית מתפזרת ומתחלפת (אם תושבע) לממשלת שינוי, הודיע שר הפנים, אריה דרעי, על החלטה דרמטית: ביטול האיחוד שתוכנן עם תל אביב.
2 צפייה בגלריה
אריה דרעי
אריה דרעי
אריה דרעי. החלטה לפני פרידה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כזכור, ביוני 2017 החליט דרעי לאמץ את המלצת ועדת הגבולות לאיחוד בין בת ים ותל אביב, וזאת בשל מצבה הגירעוני הקשה של בת ים, כאשר ברקע טענות עקביות של בת ים על הפליה לרעה בשטח ומשאבים לעומת שכנותיה.
קראו גם:
הפתרון, שהיה עתיד להפוך את תושבי בת ים לתל אביבים, התקבל ברגשות מעורבים, בזמן שתושבים רבים בעיר הביעו עניין וביקשו לדעת כיצד ההחלטה תשפיע על חייהם, בעיריית בת ים נאבקו בה.
כעת, ימים ספורים לפני שהוא מפנה את לשכת שר הפנים, הודיע דרעי לראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי וראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי הוא מבטל את ההחלטה.
דרעי נימק זאת בתוכנית ההבראה לעיר בת ים שבדצמבר 2020 החלה את חלקה השני, והצליחה לצמצם את הגרעון העירוני. עוד הוסיף דרעי כי על פי הצפי עד שנת 2023 העיר תגיע לאיזון ועל פי נתוני העירייה העיר יכולה להגיע ליעד כבר בשנת 2022, לכן אינו רואה לנכון להמשיך לתמוך באיחוד.
"אנחנו ממש לא חושבים שהנושא ירד מהשולחן. מסקנות ועדת הגבולות לא השתנו וגם לא המלצותיה. הדברים האלו מאוד משתנים ומחר יש שר חדש והחלטה חדשה", אומר תושב העיר, ליאב ויגוטוב.
יו"ר התנועה לאיחוד המטרופולין, עו"ד אבי אריה, מוסיף: "זאת החלטה עם ריח פוליטי ממש חזק. עוד מספר ימים הוא כבר לא שר פנים, אז מדוע הוא ממהר דווקא עכשיו להוציא את ההודעה? כאדם שעוסק שנים רבות בפוליטיקה הוא לא מצא זמן אחר לבחון את הנושא ולקבל החלטה? הייתי מצפה שהדבר יעשה בזמן יותר רגוע בעיקר כי מדובר בחלטה שנויה במחלוקת. התנועה לאיחוד המטרופולין תבחן את ההחלטה והשפעותיה וכמובן תפנה לערכאות משפטיות במידת הצורך".
2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, בירך על ההחלטה ואמר: "זהו יום חג לבת ים. אני שמח וגאה על המהפך הכלכלי שביצענו, ועל האמון מצד המדינה. לכל אורך הדרך אמרתי כי עם ניהול מקצועי, שקיפות, וניקיון כפיים, ניתן להביא את בת-ים לאיזון כלכלי ולשיפור דרמטי של השירות לתושב. עבדנו קשה מאד עבור ההישג הזה, ובכוונתי להמשיך ולהוביל את העיר להישגים רבים גם בשנים הבאות. ברצוני להודות למנכ״לית העיריה יודפת אפק ארזי ולשותפיי בהנהלת העיר על השותפות והתמיכה".
לעדכונים - חדשות בת ים