לפני מספר חודשים עיריית בת ים הגיעה להבנות עם קבוצת בית"ר תל אביב, במסגרתן התחייבה לשפץ את האצטדיון העירוני באמצעות תקציב שיגויס מגורמים חיצוניים ובתמורה הקבוצה תייצג את העיר בליגה הלאומית, תחת השם בית"ר תל אביב־בת ים. אולם מאז ההסכם האיחוד יצא לפועל אבל הקבוצה נאלצת לשחק ולהתאמן בנס ציונה.
מבחינה מקצועית האיחוד עושה חיל כשנכון למחזור ה־21 מדורגת הקבוצה במקום התשיעי והמכובד. בנוסף, נרשמה קבוצת נוער תחת האיחוד, שמרחיבה את פעילות הכדורגל בבת ים. הבעיות החלו לצוץ, כאמור, בכל הנוגע לחלקה העיקרי של בת ים בעסקה - שדרוג ושיפוץ האצטדיון.
1 צפייה בגלריה
 האצטדיון העירוני בימים יפים יותר
 האצטדיון העירוני בימים יפים יותר
האצטדיון העירוני בימים יפים יותר
(צילום: אבי מועלם)
נוסף על כך, המשטרה הוציאה בחודש דצמבר צו האוסר על שימוש במתקן עד לתיקונם של ליקויי בטיחות. לאחר שבוצעו התיקונים התקבל היתר זמני לשימוש עד חודש מרץ. יש לציין כי האצטדיון העירוני סובל מהזנחה ממושכת, ואינו עומד בתקן של הליגה הלאומית. לטענת ההורים, בשל המפגעים הוא גם אינו ראוי לשמש אצטדיון לקבוצות הנערים והילדים. "השער שבור, הספסלים לא תקינים, אפילו נייר טואלט אין בשירותים, בזמן האימון כל רגע שומעים ילד צועק מהשירותים ומבקש מאבא שלו נייר. גם הדשא מלא בורות. ילד יכול להיפצע ולחסל לעצמו את הקריירה".
בנוסף לנושא הבטיחותי, גורם המעורב בתחום הספורט בעיר מסביר: "כרגע בית"ר ת"א־בת ים מתאמנת בנס ציונה, המשמעות היא שגם את השכירות היא מעבירה לשם. בעירייה לא מבינים מה זה אומר להביא קבוצה בליגה לאומית לבת ים. זה כבוד, זה טלוויזיה, זה אוהדים, זה עסקים שירוויחו, אבל הכל תקוע. לצערי אוטוטו מסתיימת עונה וזה פספוס ענק".
מה מצב האצטדיון היום?
"הוא לא מתאים לליגה לאומית אבל הוא גם לא מתאים לסתם אימונים. אין אישור להפעיל אורות באצטדיון, רק במגרשי אימונים, אז הפעילות בו נפסקת כשמחשיך. אני לא מסכים עם הטענה שהוא לא בטיחותי אבל אין ספק שהוא מוזנח. למעט חשבונות חשמל, מים ומשכורות האצטדיון לא קיבל תקציב כבר שנה, זה אומר שאין שיפוצים. את מה שעשו כדי שייתאפשר השימוש באצטדיון אפשר לסכם כקוסמטיקה".
מעיריית בת ים נמסר: "אכן, במשך שנים ארוכות האיצטדיון הוזנח עד כדי שמשרד העבודה הוציא בשנה שעברה צו סגירה למקום. עם כניסת הנהלת העיר הנוכחית לתפקידה הוחלט על שיפוץ האצטדיון, ובשלב הראשון נערכו תיקונים דחופים שאיפשרו את המשך פעילותו. בנוסף מתוכנן שיפוץ מקיף, שייצא לפועל לאחר הבחירות".
פורסם לראשונה: 14:11, 30.01.20