מסתבר שגם מחזיקת תיק הבריאות או בכינויו "תיק הקורונה" בעירייה, אינה חסינה מפני הנגיף. עו"ד ענבל פלאח יעקב נאלצה לאחרונה להיכנס לבידוד לאחר שנחשפה לחולה מאומתת במסגרת עבודתה, וחזרה עם תובנות.
"סיימתי שלושה ימי בידוד, בלי בעל ובלי ילדים, לבד בבית. אולי זה נשמע קצת נחמד, הפוגה לשלושה ימים מהכול, אבל כעצמאית אני פשוט לא יכולה להרשות את זה לעצמי כיוון שאין מי שיפצה אותי", היא מסבירה. "המכה הכלכלית היא עוד יותר קשה כאשר עצמאים נאלצים להיכנס לבידוד לשבועיים ולפעמים ליותר בעקבות חשיפה לחולה מאומת".
1 צפייה בגלריה
ענבל פלאח יעקב
ענבל פלאח יעקב
ענבל פלאח יעקב
(צילום: רויטל אלקיים)
לשמחתה של פלאח יעקב, הבדיקה שלה לנגיף הקורונה יצאה שלילית, והיא משוכנעת שזה מכיוון שהיא מקפידה על ההוראות. "אמנם נכנסתי לבידוד כיוון שנחשפתי לחולה, אבל בבדיקה שלי נמצאתי שלילית לנגיף כיוון שאני מקפידה על ההנחיות. לכן חשוב שכולם ינהגו כך גם. תחשבו שכך אנו לא רק שומרים על הבריאות שלנו אלא גם עוזרים לנהל כלכלה בריאה, כדי שהפגיעה בעסקים תהיה פחותה יותר. אם יש סגר ומגבלות על עסקים, בסופו של דבר כולנו נפגעים מזה".
כחלק מתפקידה כמחזיקת תיק הבריאות בעירייה, מספרת פלאח יעקב כי פנו אליה תושבים בעלי עסקים והלינו על מצבם הכלכלי הרעוע. "לדוגמה פנה אליי ספר שבגלל שלקוחה שלו הייתה חולה מאומתת, הוא נאלץ להיכנס לבידוד של 14 יום. המקום שלו מן הסתם היה סגור ויותר מזה - הוא סיפר שהלקוחות שלו שנאלצו ללכת לספר אחר, לא בטוח יחזרו אליו. הפגיעה שלו היא כפולה, אך לצערו הוא אינו זכאי לפיצוי כלשהו מהמדינה".
לאור הפניות הרבות, פלאח-יעקב הגתה רעיון לעזרה ברמה המקומית. לדבריה, בעל עסק שימצא שומר על ההנחיות של התו הסגול, יקבל חיזוק חיובי מהעירייה. "ברגע שמחלקת האכיפה של העירייה, אשר עושה ימים כלילות כדי לשמור על בריאות תושבי העיר, תבדוק עסקים כפי שהם עושים בשגרה, ובעל העסק יוכיח כי מקפידים אצלו כל הזמן על ההנחיות של התו הסגול, העסק יזכה להמלצה וחשיפה בפלטפורמות של העירייה. זה שווא ערך לפרסום שיקרא לתושבי העיר להגיע אליהם. זו יכולה להיות עזרה ענקית עבורם".
עוד מוסיפה חברת המועצה: "כמובן שאנחנו ממשיכים לחפש פתרונות לעזור לתושבים ולעסקים בעיר, תוך כדי אכיפה ושמירת ההנחיות, אך אנחנו חייבים את שיתוף הפעולה של הציבור בנושא, לכן בבקשה, תעטו מסיכות ושימרו על כללי הריחוק וההיגיינה, גם אם אינכם מפחדים ואינכם בקבוצת סיכון. לא כי מאיימים עליכם בקנסות, אלא כי כשאתם יוצאים מהבית ללא מסיכה, אתם במו ידיכם פוגעים בכלכלת מדינת ישראל".