בעקבות צו נציב הכבאות וההצלה נאסר השנה לערוך מדורות בחולון ובת ים ופעילים מקומיים למען בעלי חיים יכולים להירגע, "זה ערב מפחיד, אנחנו מסיירים כדי למנוע התעללות בבעלי חיים שנפוצה בל"ג בעומר. כיף לדעת שהשנה גם אנחנו וגם בעלי החיים נוכל לנשום לרווחה ולהריח אוויר צח".
1 צפייה בגלריה
(מדורת ל"ג בעומר. צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)
קראו גם:
בכל שנה מתארגנת בחולון ובת ים קבוצות של פעילים עבור בעלי חיים שתפקידם לסייר בין מוקדי המדורות כדי למנוע התעללות בבעלי חיים ובעיקר שריפת גורי חתולים, תופעה חמורה שמתרחשת כמעט בכל ל"ג בעומר.
השנה בעקבות ההנחיות שנובעות ממזג האוויר הצפוי בסוף השבוע, נאסר להדליק מדורות, והמתנדבים, שרגילים לבלות את ערב החג באווירה לחוצה ולא פעם נתקלים באירועים פליליים, יוכלו לראשונה לחגוג כמו כולם וליהנות מחג נעים ונינוח.
"זו לא אבן אלא סלע שירד לנו מהלב", סיפרה רחל סליט מחולון, שמנהלת את עמותת "חבר לחיים" המארגנת סיורים מדי שנה. "קשה לי לתאר את ההקלה שהרגשנו כשקיבלנו את הבשורה, לראשונה המתנדבים שלו לא צריכים לחשוש והם נשמו לרווחה ולשמחתי גם בעלי החיים ינשמו לרווחה כשלא יאלצו לסבול את האש והעשן.
"ל"ג בעומר זה ערב מאוד מדאיג ומלחיץ, תמיד קורים דברים רעים ויש סיפורים נוראיים, אני חושבת שהגיע הזמן שנשחרר את ההרגל הפגאני הזה שמזיק לחי ובכלל לכדור הארץ שסובל מזיהום גלובלי".
למרות זאת, סליט יודעת שהוראות לחוד ומציאות בשטח לחוד, ועל כן המתנדבים כן יהיו עירניים למתרחש, "לשמחתנו ויתור על המדורות זה שינוי שהולך ומחלחל בכולנו ונקווה שבשנה הבאה גם יוותרו על זיקוקי הדינור".