עשרות תלמידים מחולון ובת ים שלומדים בביתם, אך לא דרך זום, עקב מגבלות רגשיות וגופניות, קיבלו הודעה כי החברה שמספקת להם שירות במשך שנים רבות דרך משרד החינוך תסיים את עבודתה, ומעתה השירות יועבר למנהלי בתי הספר. "המנהלים בקושי מסתדרים עם הזומים, אז איך הם ימצאו זמן לעשרות ילדים בעלי מגבלות שצריכים למידה פרונטלית בביתם?", תוהים ההורים.
1 צפייה בגלריה
"עוד מכשול"
"עוד מכשול"
"עוד מכשול"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
מדובר בתוכנית חינוכית שמספקת מענה לילדים שלומדים מבתיהם בלי קשר לתקופת הקורונה. חלקם מאושפזים, חלקם חולים ושוהים בבית יותר מ־21 יום, חלקם בעלי בעיות קשב וריכוז וחלקם מהחינוך המיוחד. כל אחד מסיבותיו לא יכול להגיע לבית הספר, אך גם לא מסוגל ללמוד דרך הזום, ועל כן מקבל שעות הוראה בביתו.
"עבור הילד שלי, התוכנית הזאת היא הצלת חיים", סיפרה אם לילד מהחינוך המיוחד בחולון, שקיבלה את ההודעה בהפתעה. "היום כולם לומדים מהבית, אבל פעם רק ילדי התוכנית ששמה 'קדימה מדע' למדו ככה, אך זה נעשה באופן פרונטלי, כי לרוב המגבלות של הילדים לא מאפשרות להם ללמוד דרך מחשב. הילד שלי לא יכול לשבת בכיתה כמו כולם, אבל הוא בתפקוד גבוה ומגיע לו לרכוש השכלה, במיוחד אם אני רוצה שבעתיד הוא יצליח לנהל חיים עצמאיים. עבורם זאת הדרך היחידה לקבל השכלה וגם להרגיש קצת כמו כולם".
עבור התוכנית החדשה מקצה משרד החינוך 60 מיליון שקל, ומאפשר למנהלים לגייס מטפלים, סייעות ומורים, תוך התחייבות כי התלמידים יקבלו יחס שוויוני, אך לטענת ההורים זאת לא שאלה של תקציב.
"יש בחולון ובת ים עשרות ילדים שמשתתפים בתוכנית", אומרת האם. "אין סיכוי שהם יכולים לקחת את זה על עצמם. מנהלי בתי הספר בקושי מצליחים להשתלט על הלמידה מרחוק של התלמידים שמסוגלים ללמוד דרך זום, אז איך הם יעשו את זה עם תלמידים שמגיעים עם מגוון מגבלות וקשיים רגשיים ובכלל זקוקים לאיש הוראה אחד על אחד? דווקא בימים אלה, שמנהלי בתי הספר נדרשים להתגבר על אינסוף מכשולים, נזכרים להוסיף להם עוד מכשול, ואם הם לא יצליחו לעמוד במשימה, הילדים שלנו ישלמו את המחיר".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד נערך לתת לתלמידים החולים בביתם שירותי חינוך איכותיים על ידי אנשי מקצוע מתוך מערכת החינוך. לכל תלמיד ומשפחה יינתן ליווי מקצועי על ידי אנשי מקצוע ממשרד החינוך. עד לשינוי, השירות הנוכחי יימשך כסדרו".