תושבים רבים המתגוררים בסמוך לטיילת בת ים, מתלוננים על תחרויות, "חראקות" ועבירות תנועה המבוצעות בציר הרחובות השר שפירא, נורדאו וש"י עגנון בעיר. "זה רק עניין של זמן עד שיקרה פה אסון", טוען אחד הדיירים, שלדבריו תלונותיו הרבות בנושא לרשויות אינן מטופלות בחומרה המתבקשת.
1 צפייה בגלריה
צומת הרחובות נורדאו ושפירא
צומת הרחובות נורדאו ושפירא
צומת הרחובות נורדאו ושפירא
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
רחוב נורדאו, מפינת רחוב השר שפירא ועד רחוב ש"י עגנון, הוא ציר ישר, רחב וארוך, ולדברי התושבים המתגוררים בסביבה, צעירים רבים מנצלים זאת לנסיעה במהירות גבוהה.
"אנו סובלים מעוצמת רעשי מנוע ואגזוזים שבוודאות חורגים מכל רמה אקוסטית המותרת בחוק, גם ובמיוחד לאחר חצות", אומר אחד התושבים, "כיוון שבכל אותם כלי תחבורה בוצעו בכוונה ניתוקים של משתיקי הקול בצינור המפלט".
עוד הוא טוען, כי הדבר יוצר סכנה בטיחותית יומיומית. "אותם כלי רכב מבצעים בקביעות חריקות בלמים, האצה מאפס ל־80 קמ"ש ברעש מחריש אוזניים, וכניסה לכיכר במהירות מטורפת ללא מתן זכות קדימה. לפני מספר חודשים, רכב כזה איבד שליטה כתוצאה מהשתוללות, עלה על המדרכה שממול והתנגש בעוצמה בגדר האבן המקיפה את הבניין. רק בנס לא עבר הולך רגל במקום".
לטענת התושבים המעשים מתבצעים כל יום, החל משעות אחר הצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה, כאשר השיא מגיע מחצות של יום שישי ועד 4:00 לפנות בוקר בשבת.
"רק בשבת האחרונה פניתי למשטרה וביקשתי שיציבו פה מארב, אפילו ליום אחד", אומר אחד התושבים. "במקום זה ביקשו ממני לרדת ולצלם מספרי רכב בחושך, אבל המהירות שבה הם נוסעים היא בלתי אפשרית וגם מציבה אותי בסכנה".
לדבריו, הוא אף פנה לעיריית בת ים בבקשה להציב פסי האטה לאורך כל הציר המדובר, אך עדיין לא נעשה דבר בנושא.
מהעירייה נמסר בתגובה: "אחרי שנים שדיירי רחוב בן-גוריון והאיזור מתלוננים על רעש איום מאופנועים ורכבים בשעות הקטנות של הלילה, לאחרונה החלו השיטור העירוני ומרחב איילון במבצעים יזומים למיגור התופעה. במהלך המבצעים נעצרו שורה של רוכבי אופנועים ונהגי מכוניות, חלקם הורדו מהכביש ואחרים קיבלו קנסות על רעש. העירייה והמשטרה ימשיכו בתקופה הקרובה לצאת למבצעים נקודתיים ליליים כדי לעצור את התופעה, שפוגעת באיכות החיים של תושבי בת-ים ומסכנת חיים. במקביל, ראש העירייה הורה להתקין כבר בתקופה הקרובה פסי האטה לאורך שדרות בן-גוריון כדי להאט את מהירות הנסיעה ולצמצם את המטרד".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "העניין ייבדק. יחד עם זאת, בהתרחש מקרה כמתואר בפנייתכם יש לפנות למוקד 100 של המשטרה".