שבוע לבחירות ונציגים בחסידות חב"ד בבת ים יוצאים במהלך מפתיע: קמפיין הקורא לחסידיה להצביע פתק לבן. מדובר בצעד יוצא דופן מחסידות שעד כה הביעה לרוב תמיכה במפלגות הימין והמפלגות החרדיות.
1 צפייה בגלריה
קמפיין חב"ד לפתק לבן
קמפיין חב"ד לפתק לבן
קמפיין חב"ד לפתק לבן
(צילום: צילום מסך בית חב"ד בת ים, איילת רוטה)
חסידי חב"ד בבת ים התעוררו היום (שני - שבוע לבחירות השלישיות ברצף) למסר מפתיע הקורא להם לגשת לקלפיות ולהביע מחאה. זאת לאחר שבמשך שנים רבות נהנתה מפלגת 'הליכוד' מעיקר התמיכה של החסידות, כמו גם 'יהדות התורה', ש"ס ואפילו ה'בית היהודי'. לכן רבים נדהמו לגלות את הקמפיין החדש שיצא בחב"ד בת ים (עיר שנחשבת כמעוז ליכודניקי מובהק), ובה קריאה לחסידים לבחור בפתק לבן.
בהודעה שפורסמה מטעם "האגודה למען הגאולה האמיתית והשלמה", שיושבת בבת ים ושייכת לזרם חב"ד, נכתב כי בבחירות הקרובות חסידי חב"ד לא יבחרו במפלגות הימניות, ועודדו את החברים לשלשל פתק לבן לקלפי. הסיבה לטענתם היא שהמפלגות הימניות דבקות בכיסאות הכנסת, ומעדיפות לנהל משא ומתן עם חמאס על הקמת מדינת פלסטינית בזמן שיישובי הדרום סובלים משיגור טילים.
כידוע, הרבי מלובביץ, שנחשב למנהיגה הרוחני של החסידות עד היום, היה מתנגד נחרץ לוויתור על אדמות ישראל, והזהיר כי אסור לממשלת ישראל לוותר על שטחים המוגדרים חלק מארץ ישראל השלמה.
"חסידי חב"ד תמיד היו נאמנים לדרכו של מלך המשיח" אומר דובר האגודה בבת ים, הרב בנצי פרישמן ומסביר: "הרבי תמיד גילה מעורבות בנעשה בארץ ישראל ורבים מהפוליטיקאים קיבלו את עצותיו וברכותיו. כבר לפני 30 שנה, עוד לפני הסכמי אוסלו, הוא הביע התנגדות נחרצת לכל משא ומתן עם ערבים והודיע ברורות שממשלה שתקיים דיונים עימם לא תתקיים ותיפול ואכן מאז כל ממשלה כזאת נפלה ויש אי יציבות שלטונית בישראל. על כן אנחנו מצהירים כי לא ניתן קול למפלגה שתסייע בהקמת ממשלה כזאת ולצערנו שני המתמודדים לראשות הממשלה בבחירות הנוכחיות כבר הודיעו כי יתנו יד למשא ומתן שכזה שסופו הצפוי הוא מדינה פלסטינית".
מה אתם מבקשים מחסידי חב"ד?
"להיות נאמנים לדברי מלך המשיח שליט"א ולהכניס לקלפי הצהרה ברורה שרק הרבי מלך המשיח שליטא יביא פתרון והדרך לעשות זאת היא באמצעות פתק לבן עם כיתוב מלך המשיח, כי רק הוא יביא את הגאולה".

"עמדה תמוהה: חובה להשתתף ולהצביע"

דובר חב"ד, מנחם ברוד, מדגיש כי דעה זו של הנציגים מבת ים, אינה מייצגת את הארגון. "זו עמדה תמוהה ביותר של קומץ אנשים בבת ים, שאינם מייצגים כלל את רבבות חסידי חב"ד ברחבי הארץ, ואת עמדת רבני חב"ד", אמר למיינט בת ים. "ועד רבני חב"ד, הגוף ההלכתי העליון של חסידות חב"ד, פרסם את עמדתו הברורה כי חובה להשתתף בבחירות ולהצביע. זו היתה דעתו העקבית של הרבי מליובאוויטש בכל מערכות הבחירות – כי חובה על כל בעל זכות בחירה להשתתף בבחירות ולהשפיע.
"הצהרותיהם של אותם אנשים בודדים בבת ים מנוגדת לעמדת הרבי מליובאוויטש ולעמדת כלל רבני חב"ד, וכמובן שאי אפשר לראות בה עמדה בעלת משקל כלשהו בחסידות חב"ד".