דיירי מתחם הבניינים 12, 14 ו־16 ברחוב הנביאים בבת ים,שעובר בימים אלה תמ"א 38, טוענים כי מצאו עצמם בימי מבצע "שומר החומות" ללא אפשרות להתגונן בחדר המדרגות, בגלל חשש לעמוד על המדרגות הארעיות.
1 צפייה בגלריה
הפרויקט ברחוב הנביאים
הפרויקט ברחוב הנביאים
הפרויקט ברחוב הנביאים
(צילום פרטי)
קראו גם:
"מתחילת חודש מאי אין לנו מדרגות או מעקות, הכל מסמרים וקרשים", אומר אחד הדיירים. "הדריכה היא על קרש עץ רעוע וזה מרגיש מסוכן. יש ברזלים ומסמרים חשופים". לטענתו בשל כך בימי המבצע הדיירים לא יכלו לרדת לאיזור מוגן בקומות התחתונות בעת הישמע האזעקה.
הדיירים אף פנו למוקד הלאומי "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות, שהעביר את הדיווח למינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה להמשך טיפול. "הבניין המדובר מהווה סכנה בטיחותית אמיתית לדיירים, אשר לא יכלו לרדת בימי הלחימה למרחב המוגן, וגם בעת שגרה מסכנים את חייהם", אומר ממלא מקום מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר. "אנו נפעל בצינורות המקובלים בכדי שהמפגע יטופל על ידי העירייה והגורמים המוסמכים".
הקבלן והיזם של הפרויקט מסרו בתגובה: "מדובר במבנה עם צו בניין מסוכן שלא היה ניתן להמשיך לחיות בו בלי תמ"א 38. ברור לנו שהעבודות גורמות לאי נעימות, אך בסופו של יום הדיירים מרוויחים נכס גדול יותר, חדש ובטיחותי. בשיאן של העבודות על חדר המדרגות, הליך מורכב שלוקח זמן, פרץ מבצע 'שומר חומות' והמעברים לישראל נסגרו, דבר שמנע מהפועלים להגיע לעבודה ועיכב את כל אתרי הבנייה בארץ. קיבלנו את חוות הדעת של משרד העבודה ותיקנו את הליקויים באופן מיידי".
הקבלן הוסיף כי השבוע יצקו בתוך לילה אחד את חדר המדרגות, זאת על מנת לזרז את התהליך לשביעות רצונם של הדיירים. "אנו משתמשים בפיגומים הכי יקרים ובטיחותיים בארץ, הפרויקט מלווה על ידי שלושה מהנדסים, מנהל בטיחות וסגן מנהל בטיחות ועומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. מרבית הדיירים מרוצים מהעבודות ומהסיוע של העובדים בתיקונים פנימיים בביתם שכלל אינם קשורים לתמ"א 38. אנו קוראים לדיירים להתאזר בסבלנות ולהבין כי מדובר בתהליך שבסופו של דבר נועד להציל את ביתם".