מחזיקת תיק 'בריאות הציבור' בעיריית בת ים, חברת מועצת העיר עו"ד ענבל פלאח-יעקב, אחראית על מגוון רחב מהתוכניות הללו וכדאי לכם להכיר אותה, במיוחד בימים טרופים אלה, זכה התיק לכינוי 'תיק קורונה' תיק שלדבריה, "הוקם לתחייה בהתאם לצרכים החדשים שהתעוררו בעיר בעקבות נגיף הקורונה".
בין היתר, כוללת תוכנית העירייה ומחזיקת התיק - מענה לבעלי עסקים, יצירת קשר יזום עם קשישי העיר, הקלה בארנונה לעסקים, נתינת לגיטימציה למנהלות בית הספר לבחור כמה מהלימודים להעביר באופן מקוון וכמה פרונטלי ודואגים לחינוך הציבור לשמירה על בריאותו ועוד.
1 צפייה בגלריה
עו"ד ענבל פלאח-יעקב
עו"ד ענבל פלאח-יעקב
עו"ד ענבל פלאח-יעקב
(צילום: פרטי)
פלאח-יעקב מבקשת מתושבי בת ים לסמוך על הנהלת העיר שהיא כאמור חלק ממנה. "אני מבטיחה לכם שאנו עושים כל שביכולתנו על מנת למגר את המחלה בעיר שלנו ואני אפילו יכולה להגיד בזהירות שאנו אכן מצליחים לעשות זאת, כי עובדה שרמת התחלואה אינה מתפשטת ואם יש התפרצויות נקודתיות הן מטופלות".
בנוסף לכך, מספרת חברת המועצה כי העירייה הקימה מוקד חירום לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה: "אנו נותנים בו מענה לפניות על המשך ההתנהלות ב'שגרת קורונה'. כמו כן, הקמנו צוות שיוצר קשר אחת לשבוע לפחות עם כל קשישי העיר אשר נצאים בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר לחלות במחלה. המטרה היא לסייע ולתת מענה בכל קושי שלהם לדוגמא, חוסר באוכל, תרופות, קניות ואפילו סתם לשם הפגת הבדידות. וכמובן גם דאגנו להקלות בתשלום ארנונה עסקית - לחודשים מרץ, אפריל ומאי בשנת 2020".
פלאח-יעקב שגדלה ועדיין מתגוררת בבת-ים, היא אמא לתאומים בני 9 ועורכת דין במקצועה, אומרת שאת תקופת הקורונה. "נצלח לא רק בעזרת שמירה על הנחיות משרד הבריאות אלא גם באמצעות הגדרת מדיניות בתחום קידום הבריאות בבת ים", היא מפרטת, "ראש העיר ואנוכי עובדים על תכניות רבות בתחום הבריאות הציבורית והמטרה שלנו היא טיפול בבריאות התושב, לספק סביבה בריאה ובטוחה אך גם ללמד את התושבים לפתח אחריות ולטפח מודעות גבוהה לבריאות בקרב ילדים, הורים והקהילה בכלל. אני מאמינה כי נושא של קידום בריאות הוא תהליך הנעשה עם האנשים ועל ידם, ולא עליהם או עבורם ולשם אני שואפת".
ומה קורה בפועל אתם תוהים? "מחלקת חירום וביטחון עובדת בצורה מוגברת ומקיימת הערכות מצב תכופות, גם התושבים מאוד משתפים פעולה" וחברת המועצה מספרת כי היא מוצפת בהודעות במהלך כל שעות היממה, "אם הם רואים משהו לא תקין, עסקים שחורגים מהוראות משרד הבריאות, לא בודקים חום או לא עוטים מסכות ואנחנו דואגים לשלוח את מחלקת אכיפה ופיקוח, לאו דווקא בשביל לחלק קנסות אלא גם בשביל להשליט סדר ולהסביר את חשיבות הדברים".