שתי חיילות צעירות מבת ים יקבלו ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל את אות נשיא המדינה לשנת 2021. זו ההזדמנות להכיר אותן ולהתגאות.
2 צפייה בגלריה
רב"ט קסניה יאגליקוב
רב"ט קסניה יאגליקוב
רב"ט קסניה יאגליקוב
(צילום: דובר צה"ל)
הראשונה היא רב"ט קסניה יאגליקוב, מש"קית תכנון כוח אדם באגף התקשוב וההגנה בסייבר. היא בת 19 וחצי, תושבת בת ים.
היא עלתה לארץ לפני 6 שנים יחד עם אמה, אחיה הקטן סבה וסבתה, והיא הראשונה מהמשפחה שלה שמתגייסת לצה"ל, "המשפחה מאוד תומכת ורוצה שתתרום כמו כל האזרחים", היא מספרת.
בילדותה למדה ברוסיה בבית ספר מקצועי לאומנות, היא ציירת ומעצבת גרפיקות של קומיקס ומשחקי מחשב ונמצאת במסלול קבלה לתואר במכללת "שנקר". היא למדה בתיכון 'אורט מלטון' בבת ים, והרחיבה גרפיקה, אומנות ו-5 יחל מתמטיקה. בתיכון השתתפה בפרוייקט "שנקר" והשתתפה במספר תערוכות מטעמם.
בכיתה י"ב הצטרפה לקורס של פרויקט "הדרים" מטעם מיקרוסופט, כי רצתה להרחיב אופקים והתעניינה בעולם המחשוב. ראש המדור שהיה אחראי על הטירונות שלה משך אותה לתפקיד הנוכחי – משקית תכנון כ"ח אדם במחלקת משא"ן.
בתפקידה חשוב לה לנהל מעקב צמוד אחר האנשים אותם מנתבים לקורסים שונים בתהליך הטירונות. היא החלה מעקב, צמוד יותר משהיה בעבר, אחר כל חייל וחייל שמתמיין ועזרה בייעול המערכת שמסדרת את כלל הנתונים ובנתה פיצ׳רים.
"הייתה לי הרבה מוטיבציה לעזור. רציתי שליותר אנשים תהיה הזדמנות להגיע לתפקידים שהם יכולים למצות בו את היכולות שלהם שימח אותי לראות שאנשים קיבלו את השיבוצים שרצו", אומרת קסניה ונאחל לה בהצלחה!
2 צפייה בגלריה
ערבה. טכנאית מטוסים מצטיינת
ערבה. טכנאית מטוסים מצטיינת
ערבה. טכנאית מטוסים מצטיינת
(צילום: דובר צה"ל)
השנייה שזוכה לתואר המכובד בבת ים היא ערבה, בת 20 מבת ים, שמשרתת כטכנאית מטוסי F15 ביחידת אחזקה אווירית בסיס תל נוף.
ערבה היא חיילת בודדה. הוריה נפטרו, והיא מתגוררת עם שלושת אחיה. היא למדה בפנימייה בהולץ, והתגייסה באוגוסט 2019.
את השירות הצבאי שלה היא מתארת כחוויה עוצמתית. על אף הקשיים הרבים היא מבצעת את תפקידה על הצד הטוב ביותר, ומספרת שביחידה שלה כולם "כמו משפחה אחת גדולה". גאים בך!
לעדכונים - חדשות בת ים