שנה שבה לקחנו פיקוד

"הקורונה תפסה אותי בחלק הראשון של הקדנציה עם המון תוכניות קדימה, ומהר מאוד הבנו שאנחנו צריכים לעצור הכל ולהתמקד בהצלת חיים. עשינו זאת בתנאים לא פשוטים, כי אף אחד ברשויות המקומיות או בממשלה לא ידע כלום על הקורונה ולא היה רגיל לנהל אירוע כזה. למדנו תוך כדי תנועה. בבת ים האתגר היה כפול, כי יש המון קשישים בעיר והם הנקודה הרגישה ביותר מבחינת התחלואה. לכן הקמנו מרכז שליטה עירוני ועשינו צעדים עצמאיים מבלי לחכות לממשלה.
1 צפייה בגלריה
ברוט
ברוט
ברוט
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם:
"אין יום שלא הלכתי לישון את השעות הבודדות שהיו לי מבלי לחשוב על ההחלטות שקיבלתי ושעוד אקבל. היו לי הרבה שיחות עם ראשי ערים חדשים כמוני. תחושת כובד האחריות וההבנה שאנחנו מקבלים החלטה לחיים או למוות, גרמו לי להפנים שאני לא דופק חשבון לאף אחד בממשלה, אלא רק לתושבי בת ים, ולכן עשיתי כל מה שאני יכול וגם קצת ממה שאני לא יכול, כדי לשמור עליהם. מנהיגות נכונה דורשת אומץ ולקבל החלטות ברגעים קשים. עם כל הכבוד, להחליט על חוגים ושיפוצים זה טוב ויפה, אבל אין בזה סיכון גבוה. הקורונה יצרה מבחן אמיתי והמודל הבת ימי הוכיח את עצמו ואפילו הועתק בערים אחרות. הצלחנו להפוך את העיר לירוקה בגל הראשון והשני ואני בטוח שנצליח גם בשלישי".

החזקנו מעמד למרות הכל

"מבחינת העירייה, יש לנו 2,400 עובדים מדהימים, שבימים אלה ממש מסורים לעבודתם ועושים מאמצים מדהימים ומעוררי הערכה כדי לשמר את תפקוד העירייה על הצד הטוב ביותר. אנשים שעובדים מהבית גם בשעות מאוחרות ולא קמים בבוקר בשביל תלוש שכר, אלא מתוך מסירות אמיתית לקדם את העיר. אנחנו משתדלים לתת מקום גם לפן הרגשי שלהם, כי חשוב לנו שבזמן שנשמור על העיר עבור התושבים, לא נאבד עובדים טובים בדרך".

וזה מה שמחכה לנו בשנה הבאה

"צריך לזכור שהקורונה פגעה בעיקר ביכולת של העירייה להוציא לפועל פרויקטים חדשניים, כמו הקמת מעלית לחוף הים, שידרוג חוף הים, חוג חינם לכל ילד וכדומה, אבל אלה נושאים שיטופלו בהקדם האפשרי.
"עם כל הכבוד, להחליט על חוגים ושיפוצים זה טוב ויפה, אבל אין בזה סיכון גבוה. הקורונה יצרה מבחן אמיתי"
"במשך המון שנים התעסקו בבנייה למגורים וקוסמטיקה. הזניחו את השכונות, את הטיפול בדברים בסיסיים כמו תאורה ומדרכות, לכן מבחינתי נושא התחזוקה והניקיון של העיר הוא התחום שהכי חשוב לי לחזק בשנת 2021. אני מקדם מהפכה בתחום. בקרוב נחלק את העיר לחמישה רובעים, כאשר לכל איזור יהיה מנהל וצוות שיכיר אותו לעומק, וכך לא יקרה מצב של שטחים שמתפספסים. יהיו פקחים עירוניים קבועים ומינהלת שכל עיסוקה זה השטח שלה. נוסיף שעות עבודה ורכש מתקדם ביותר לניקוי העיר. המנקים בבת ים יהיו הראשונים בארץ שיסתובבו עם מכשיר דמוי שואב אבק שיסייע להם לעבוד טוב ומהר יותר. כמו שעשינו מהפכה כלכלית, נעשה מהפכה בנושא תחזוקה וניקיון.
"אני חושב שהחודשים הראשונים ברבע הראשון של השנה יוקדשו בעיקר לתהליך החיסונים והחזרה לשגרה. זאת תהיה שנה נפלאה, נוכל לקדם דברים שהקורונה עצרה, כמו חוג חינם לכל ילד, הוזלת הארנונה וכמובן מהפכת הניקיון.
"אני סבור שנושא האיחוד עם תל אביב ירד מהפרק כיוון שמשרד האוצר ומשרד הפנים הבינו שבת ים לא חייבת להיות גירעונית ועם שירותים גרועים. הוכחנו שהיא יכולה לעמוד בתוכנית ההבראה שהכנו, ואני מאמין שבקרוב נקבל תעודת כבוד על מה שעשינו, כי היום לבת ים יש תקומה כלכלית. אני צופה שבשנת 2021 בת ים תהיה ייחודית ועצמאית".

ולסיום, משהו אישי

"אני מקווה שאצליח לישון מעט. יש ימים שאני בלשכה עד 2:00 בלילה וישן רק ארבע שעות, אבל לא מתלונן כי כשנבחרתי לתפקיד ידעתי שלא יהיה לי זמן להיות אדם פרטי. גם לי יש משפחה, הורים מבוגרים שאני דואג להם, אחיינים שאני לא זוכר מתי בפעם האחרונה חיבקתי. אני מקווה שבשנת 2021 אצליח לחבק אותם קצת יותר".

האתגרים של 2021:

  • הוזלת הארנונה
  • מהפכת ניקיון
  • הקמת מעלית לחוף הים
  • ביטול האיחוד עם תל־אביב