"יש הרגשה שכמעט בכל יום קורה מקרה אלימות אחר בעיר", מתלונן תושב בת ים המשתף את תחושותיו הקשות בדבר שורה של מקרי אלימות ואירועים פליליים שהתרחשו לאחרונה בעיר. עכשיו יותר ויותר תושבים דורשים להגביר את האכיפה, בעיקר באיזורים המועדים.
2 צפייה בגלריה
ניסיון חיסול בבת ים
ניסיון חיסול בבת ים
ניסיון חיסול בבת ים
(צילום: מצלמת אבטחה - מהרשת החברתית)
קראו גם >>
רק בתחילת אוקטובר הזדעזעו תושבי העיר מצילומי האבטחה של ניסיון החיסול ברחוב בלפור, שבו נראה החשוד רץ עם קסדה, מסכה על הפנים ואקדח, ובשבוע שעבר (שני) התרחש ירי נוסף - הפעם ברחוב ז'בוטינסקי. שני האירועים עדיין נחקרים על ידי המשטרה.
2 צפייה בגלריה
הכלב גוצ'י. בן 12 במותו
הכלב גוצ'י. בן 12 במותו
הכלב גוצ'י. בן 12 במותו
(צילום: מתוך מיזם 100)
ביום שישי, 23 באוקטבר, נרשם אירוע חמור נוסף כאשר קשישה שירדה לזרוק אשפה נאנסה באכזריות על ידי תייר; ביום שלישי בשבוע שעבר התלונן תושב העיר על כך שתקפו והיכו אותו ליד בנו בן התשע בעת שחצו את הכביש באיזור התעשייה, מכיוון שלדבריו העיר לנהגים על נהיגתם הפזיזה; ועוד באותו היום נערים גרמו לשריפה בגן ציבורי בעיר ותיעדו את הנעשה ברשתות החברתיות.
השבוע נרשם אירוע חמור נוסף: תושב העיר הגיש תלונה במשטרה נגד מספר נערים, שלדבריו תקפו אותו ואת הכלב שלו, "גוצ'י" בן ה־12, וגרמו למותו. "מדובר בחוסר מזל, הוא נתקל בנערים האלה במהלך טיול", נמסר מאדם שמעורה בפרטי האירוע. "היה מדובר בחבורה של שיכורים, וכאשר הוא ניסה להתגונן ולגונן על כלבו, בעטו גם בכלב, "והעיפו אותו באוויר כמה מטרים".
בזכות התושייה של הבעלים של גוצ'י, אשר הרים ארנק שנפל לאחד הצעירים בעת שברחו, החשודים זוהו, נעצרו על ידי המשטרה ומעצרם הוארך.
"העירייה חייבת להגביר את האכיפה של הפיקוח העירוני, במיוחד בשעות הלילה", אומר תושב העיר. "בערים רבות יש שיטור קהילתי, בבת ים אני לא רואה אותם מסתובבים. קשישה שירדה לזרוק זבל בלילה הותקפה, האלימות גואה ואנחנו מרגישים שנהיה מסוכן לגור כאן, כאילו העיר חזרה אחורה לימים אפלים יותר".
ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען, קיימת ירידה חדה בהיקף הפשיעה בעיר, הודות לפריסה מבצעית של כוחות המשטרה, נוכחות ובולטות לשם הגברת ההרתעה מחד ופענוח פשעים מאידך".
מהעירייה נמסר: "אנו פועלים יחד עם משטרת מרחב איילון לשמירה על הסדר הטוב. בתקופה זו גם הוגברו סיורי הפיקוח והשיטור העירוני ואנו קוראים לתושבים לדווח בזמן אמת על כל אירוע".