הקהילה הדתית בכלל ובבת ים בפרט נדרשה לבצע שינויים רבים כדי לאמץ את אורח החיים החדש, תחת הגבלות הקורונה. אחד מהשינויים המשמעותיים - העברת בתי הכנסת למרחב הפתוח. עכשיו, עם פתיחת ארובות השמיים, קהילת המתפללים דורשת את סיוע העירייה.
1 צפייה בגלריה
מחכים למחסה
מחכים למחסה
מחכים למחסה
(צילום המחשה: שרון צור)
קראו גם >>
תושב בת ים, המשתייך למגזר הדתי, אמר השבוע: "סגירת בתי הכנסת למתפללים נעשתה כדי להוריד את רמת התחלואה. זה הגיוני בסך הכל, כי לעתים בבתי הכנסת הצפופים אנו עומדים זה לצד זה ואי־אפשר לשמור על מרחק של שני מטר כפי שמתבקש על ידי משרד הבריאות. הצפיפות רבה במיוחד בחגי תשרי, וכפי שנדרשנו, קיימנו את כל התפילות בחוץ למרות החום הכבד".
אחד הפתרונות שהציע משרד הפנים למתפללים בחוץ, היה העברת תקציבים לרשויות המקומיות לשם רכישת הצללות, תאורה, מאווררים ומצננים. כעת כאשר הקיץ הגיע לסיומו פנו חברי הקהילה הדתית בבת ים אל העירייה בבקשה להקים עבור המתפללים מחסה מפני הגשם: "אחרת הסיכון להידבק בקורונה לא יהיה הבעיה הכי גדולה של התושבים, אלא דווקא מחלת השפעת שמסוכנת לא פחות".
לדבריו, על העירייה מוטל להגדיל ראש בנושא ולחשוב צעד קדימה עבור ציבור המתפללים, "הרי הקורונה לא הולכת להיעלם, ולכן צריך לעשות התאמות למציאות החדשה שנכפתה עלינו. לא ברור איך מצפים מאיתנו להתפלל בחוץ בתקופה כזו, כאשר בכל רגע יכול לפרוץ גשם".
מעיריית בת ים נמסר: "אנו פועלת בימים אלה, בדומה לכל העיריות הגדולות ברחבי הארץ, אל מול משרד הפנים במטרה לטפל בנושא ולאפשר תפילה בהתאם להנחיות גם מחוץ למבנה".
כל העדכונים - חדשות בת ים