כידוע העלייה לכיתה א' מלווה בחששות רבים מצד תלמידים והורים גם יחד. לכן, כאשר אילנה אביגדור הגיעה לבית ספר "הנשיא" בבת ים עם בתה אודל, אפשר לומר שאבן גדולה נגולה מליבה, בעקבות הפתעה נעימה שגילתה במקום.
1 צפייה בגלריה
לבנה דבש, אילנה ואדל אביגדור
לבנה דבש, אילנה ואדל אביגדור
לבנה דבש, אילנה ואודל אביגדור
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:

צליל מוכר

אילנה היא אחת האמהות הפעילות בקרב ההורים בעיר. "אני נותנת מעצמי לא רק עבור ילדיי אלא גם עבור כל הילדים שנמצאים עימם במסגרות, ולכן כשהגעתי למפגש בבית הספר היו לי מיליון שאלות".
במפגש המרגש לדבריה של אילנה היא פגשה לראשונה את מנהלת בית הספר לבנה דבש, שהציגה בפניהם את ה"אני מאמין" שלה ואת כל המידע על בית הספר. "היא דיברה ואני הסתכלתי עליה וחשבתי לעצמי שאנחנו מכירות. באיזשהו שלב מרוב שהתרגשתי היא שמה את ידה על כתפי ואמרה לי 'אל תדאגי הבת שלך בידיים טובות'. המחשבה על המפגש לא עזבה אותי והשם שלה צלצל לי מוכר. זכרתי שהיתה לי מורה בשם הזה שהיתה בזמנו בהריון. החלטתי לחפש אותה ברשתות החברתיות וראיתי שיש לה ילדים בסביבות גיל 20, עשיתי אחד ועוד אחד - ופניתי אליה בפרטי".
בשיחה בין השתיים התגלה לאילנה שהמנהלת שפגשה זה עתה, שהולכת ללוות את בתה, היא בעצם המחכנת שהיתה לה בכיתות ז'-ח', לפני כ־20 שנה בבית ספר "טבנקין" בעיר.
"וואו איך אהבתי אותה". משתפת אילנה, "היא נחקקה בראשי עוד מאז, אני זוכרת שהיא היתה מורה קשוחה אבל תמיד חייכה אלינו ודיברה איתנו בגובה העיניים, ועם ילדים זה מאוד חשוב. גם כעת כשפגשתי בה לאחר 20 שנה וניגשתי לדבר איתה - כביכול ללא היכרות מוקדמת - היא פנתה אלי בגובה העיניים. בתקופה שהיא כל כך מעורערת, שקשה בה לבטוח באנשי חינוך, זה כל כך מרגיע לפגוש מישהי כמו לבנה ועבורי זו ממש סגירת מעגל".

בידיים טובות

לבנה מתרגשת לשמוע את המילים החמות. "גם אני גדלתי במערכת החינוך בבת ים, למדתי בבית הספר היסודי 'סוקולוב' ובתיכון 'רמות'. לאחר מכן הייתי מורה צעירה בבית ספר 'טבנקין'. כשחינכתי את אילנה הייתי בסך הכל בת 25. זה מדהים שהיא זכרה אותי מאז והאמת שהרבה תלמידים שאני פוגשת מספרים לי שנחקקתי בזיכרונם. לא סתם אילנה הרגישה שאני מדברת בגובה העיניים עם התלמידים, כי זו באמת הדרך שאני מנהיגה ומקדמת גם בהרצאות שלי לסטודנטים להוראה".
השנה מצפה לך שנה חינוכית שגם את טרם הכרת.
"זה נכון. השנה אמנם צפוי לנו אתגר מיוחד בקליטת תלמידים חדשים, בגלל מגבלות נגיף הקורונה, אבל נשתדל ליצור לילדים חוויה מדהימה - גם אם שונה. אני מבטיחה שהם יהיו בידיים טובות, כי החל מה־1 בספטמבר הם הופכים להיות גם הילדים שלי".
לכל העדכונים - חדשות בת ים