בין הרעש, הלכלוך ומצוקת החניה שהביאו העבודות על הרכבת הקלה בבת ים, התגברה גם מצוקת החולדות. עיריית בת ים ניסתה ומנסה להיאבק בהן, ובשבוע שעבר אף יצאה במבצע הדברה מיוחד, אולם המכרסמים ממשיכים להוכיח מקוריות בכל הנוגע לתגובות הגנתיות מפני ההדברות.
אל מול הריסוסים והמלכודות בחצרות הבניינים, מתברר כי מוצאות החולדות מחסה בכלי הרכב החונים. מזג האוויר הקר מאיץ בחולדות למצוא מקום חמים ויבש, ורבות מהן מוצאות מקלט מתחת למכסה המנוע. אך בניגוד לחתולים, מכה קלה על המכסה לא תבריח את הבעיה, כיוון שהחולדות גורמות לעתים נזק בלתי הפיך כאשר הן מכרסמות את הכבלים ומסכנות את חיי הנהגים.
1 צפייה בגלריה
כבלים של רכב שכורסמו על ידי חולדות
כבלים של רכב שכורסמו על ידי חולדות
כבלים של רכב שכורסמו על ידי חולדות
(צילום פרטי)
"לצערי זאת הפכה לתופעה נפוצה", מסביר חשמלאי רכב שפועל באיזור התעשייה בבת ים. "פעם כשראיתי כבל חתוך זה נראה חשוד, אולי יש תקלה או אולי מישהו ניסה לגרום נזק במזיד, אבל בתקופה האחרונה הבנו שלמעשה מדובר בחולדות. בדרך כלל צריך רק להחליף כבל, אבל לפעמים החולדות יכולות לגרום נזק חמור במיוחד והתיקון יכול להגיע לאלפי שקלים".
האם זה מסוכן?
"בוודאי. כבר הגיעה אלי בחורה עם כבלים קרועים. היא נסעה בכביש בין־עירוני ופתאום איבדה בלמים. היא חשבה שהם נקרעו כי הם ישנים ואז היא גילתה שלמעשה הם מכורסמים. היא יכלה בקלות לאבד את החיים שלה".
גם חברת מועצת העיר, אירינה גנין, נתקלה בתופעה - בזמן נהיגה ברחוב רזיאל הבלמים וההגה של רכבה הפסיקו לפעול: "זה היה ממש מפחיד וזה קרה ברגע - ההגה לא הגיב והבלמים לא עבדו. רק במוסך הסבירו לי שזה בגלל מכרסמים".
כאמור, בשבוע שעבר יצאה העירייה במצבע הדברה נרחב, בתקווה לצמצם ככל האפשר את מכת החולדות. בתקופה הקרובה יוכלו התושבים להיווכח אם המהלך הוכתר בהצלחה.
פורסם לראשונה: 08:21, 30.01.20