במהלך ימי החג התגלו שלוש תלמידות חולות קורונה בעיר בת ים שהובילו לבידוד של כל ילדי גן סוס ים, כיתה ז' בבית הספר שז"ר, כיתה ז' בבית הספר אורט מלטון, וכן של עוד עשרות אנשי חינוך שהיו במגע עם החולות.
1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה.
כיתה ריקה.
הכיתות נשארו כמעט ריקות.
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אמש, בצאת השבת, הודיע ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי בשלב זה הלימודים בעיר ממשיכים כסדרם, למעט הכיתות שנדרשו להיכנס לבידוד. אולם באורט מלטון ראו את הדברים אחרת והפצירו בו להשבית את כל בית הספר, בטענה כי מורים רבים היו במגע עם התלמידה וכן תלמידים מכיתות נוספות שלמדו עמה.
את ההודעה הוציאה יו"ר ועד ההורים, לורי שחרור, עוד במהלך החג: "מאחר שתלמידים נמצאים באותו מתחם בהפסקות ומורים שנכנסו לבידוד מלמדים בעוד כיתות בחטיבה, ערכנו הצבעה בוועד המוסדי ובכיתות י' בנושא. החלטת ההורים חד משמעית: לא לשלוח את תלמידי החטיבה ושכבת י' לבית הספר עד ה- 8/6 (14 יום מהיום שהילדה שאובחנה שוהה בביתה)".
הבוקר נרשמה נוכחות של פחות מחמישה אחוזים בבית הספר. בשלב זה הנהלת בית הספר פנתה למשרד החינוך בבקשה לאשר לכלל התלמידים למידה מרחוק. ועד ההורים זכה לתמיכה של ההנהגה הארצית, שקוראת לעיריית בת ים ליישר עימם קו. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב של ירושלים, אסור שיפקירו את תלמידי אורט מלטון. ההחלטה התקבלה במסגרת הצבעה וזכתה לתמיכה גורפת".
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הגיע לבית ספר מלטון בניסיון להרגיע את הרוחות והחשש והעביר מסר לצוות החינוכי ולהורים: "יהיו לנו עוד עשרות מקרים של הדבקות במוסדות חינוך בעיר. צריך לטפל בזה בלי פאניקה".

(צילום: דוברות עיריית בת ים)