גורמים בעיריית בת ים ונציגים של שירותי ההצלה בחופי העיר, פועלים בשבועות האחרונים על מנת לברר מדוע לא מתבצעת אכיפה של איסור הכנסת משקאות אלכוהוליים על ידי מתרחצים לשטח החופים וזאת לאור פיילוט מוצלח שבוצע בתחום זה לפני שנתיים.
במהלך קיץ 2018 ביצעה העירייה, בשיתוף פעולה עם המשטרה המקומית, פיילוט במסגרתו נאסרה הכנסה של משקאות אלכוהוליים לשטח חוף תאיו בעיר שנבחר לפרויקט בשל העובדה כי הוא נפרד משאר חופי העיר.
בכניסה לחוף הוצבו שלטים שהזהירו מפני הכנסת משקאות אלכוהוליים לחוף ואנשי פיקוח עירוני בצוותא עם שוטרים, פעלו בחוף לאכיפת ההוראה – אותה רשאית לבצע כל רשות מקומית.
1 צפייה בגלריה
אלכוהול בחופים. למה הופסק הפיילוט?
אלכוהול בחופים. למה הופסק הפיילוט?
אלכוהול בחופים. למה הופסק הפיילוט?
(צילום: pixabay)
לפי גורמים בעירייה הפעילות בנושא שיפרה מאוד את תחושת הביטחון האישי של המתרחצים והביאה לירידה חדה בכמות האירועים האלימים שהתרחשו בשטח החוף על רקע שתיית משקאות אלכוהוליים. בנוסף כמעט ולא נרשמו מקרים של טביעה בשל חשד לצריכת אלכוהול והגעה למצב שיכרות.
אולם למרות הנתונים החיוביים בשטח הוחלט שלא להמשיך בביצוע הפיילוט ולא להרחיבו לחופים אחרים ברצועת החוף העירונית.
גורמים בעירייה רומזים לכך כי ייתכן שהסיבות לכך כלכליות מאחר ומי שאחראים לביצוע האכיפה בפועל הם שוטרים האמורים לבצע את הפעילות מחוץ לשעות עבודתם הרגילה, מה שמוכר בעגה המשטרתית כ'עבודה בשכר', שהשכר עליה משולם לשוטרים על ידי העירייה.
"יכול להיות שזו הסיבה כי העירייה צריכה להעמיד תקציב מיוחד לנושא, מה עוד שרוב העבודה בשבתות וסופי שבוע וזו הוצאה נוספת לרשות", אומר גורם בעירייה. "עם זאת כדאי לשקול את זה מאחר ולא מעט חבר'ה צעירים ומבוגרים מגיעים לחופים עם משקאות אלכוהוליים וחלקם שותים לשוכרה".
חשוב לציין כי אין חוק האוסר באופן גורף שתיית משקאות אלכוהוליים בשטח חופי הרחצה במדינה ופעולה זו אסורה רק בין השעות תשע בערב לשש בבוקר. כמו כן, בחלק מהחופים בבת ים וברחבי הארץ, שתיית אלכוהול מותרת רק בשטח המסעדות המוכרות את האלכוהול ולא בחוף הרחצה עצמו.
פרט לאנשי העירייה והפיקוח סבורים גם תושבים בעיר כי איסור הכנסת משקאות אלכוהוליים לחופים הוא פעולה חשובה.
"יש חבר'ה שמגיעים עם בירות וודקות ושותים במשך שעות והם לפעמים ממש שיכורים ברמה של הפרעה לסביבה", אומרת חביבה לשם, תושבת העיר. "זה מטריד, לא נעים ויכול להיות גם מפחיד וכמובן שזו סכנה אם הם ייכנסו למים".
כזכור, בסוף השבוע שעבר ניצלו שני צעירים שנכנסו לים בחוף סטלה ביץ' בשעה שהיו שיכורים ורק הודות לעירונתם ותושיותם של עוברי אורח הם ניצלו ממוות.
מעיריית בת ים ומהמשטרה נמסר: "הפיילוט של אכיפת איסור הכנסת משקאות אלכוהולים לחוף תאיו הסתיים בהצלחה ועם סיומו מתבצעת בימים אלו אכיפה שוטפת באמצעות הפיקוח העירוני. כמו כן, לאור הצלחת הפיילוט מקדמת העירייה בשיתוף עם משטרת ישראל, את הרחבת הפיילוט לחופים נוספים יחד עם בעלי העסקים".