סרטון של אדם המטפס על רמזור באמצע רחוב בלפור בבת ים - זיעזע אתמול את הצופים בו. לאחר בדיקת עובדות המקרה מסתבר כי האדם הוא בעל עסק ברחוב שקיבל דוח בעקבות פתיחת חנות הנחשבת לא חיונית, בניגוד לחוק בעת סגר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
החליט לטפס על רמזור
החליט לטפס על רמזור
החליט לטפס על רמזור
(צילום: מהסרטון)
קראו גם:
האדם, שעל פי עדי ראייה איים בהתאבדות, טיפס אתמול (ב') על רמזור באמצע רחוב בלפור בבת ים, מראהו זיעזע רבים מתושבי העיר שנמצאים בסגר בעקבות מגבלות סגר הקורונה. עדי הראייה סיפרו כי האדם "הוא בעל עסק למכירת פיצ'יפקס לבית, משחקים לילדים חד פעמי וכד', על פי הוראות הממשלה חנותו צריכה להיות סגורה בתקופה זו של הסגר, אך הוא החליט שעל אפו ועל חמתו העסק יהיה סגור והביא בסטה של ירקות ופירות שמותר על פי החוק להפעיל".
פקחים שסיירו במקום נתקלו במחזה הזה ולאחר שיחה עם הסוחר הוסבר לו שאין לו רישיון עסק עבור מכירת פירות וירקות ועליו לסגור את חנותו, להתפנות מהמקום כיון שאינו נחשב לעובד חיוני ולחזור לסגר בביתו כמו שאר התושבים ואף נתנו לו דוח על כך.
בהמשך לכך, בעל העסק המיואש טיפס על רמזור באמצע הרחוב והחל לצעוק על פי עדי הראייה כי "בסוף מרוב מגבלות הקורונה הוא יתאבד והוא בסך הכול רוצה להתפרנס בכבוד".
((צילום: מהרשת, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים)
"הייתה המולה גדולה מסביב, אבל בסוף הוא התרצה וירד מהעמוד, זה היה מאוד עצוב לראות את הסיטואציה הזו, כולנו מרגישים כלואים ונדמה שמקבלי ההחלטות מנותקים לגמרי ממה שקורה בשטח".
מעיריית בת ים נמסר: "מדובר ברוכלות האסורה ע"פ החוק, שכן מכירת המוצרים נעשתה בשטח ציבורי ללא אישור נדרש, וללא רישיון עסק מתאים. בעל העסק קיבל מספר אזהרות חוזרות ונשנות טרם החרמת הסחורה. הפיקוח העירוני עושה את מירב המאמצים בכדי למנוע את הדבר שפוגע לא רק בבעלי העסקים שמוכרים מוצרים דומים עם רישיון, אלא גם ברוכשים שמבצעים קניה ולאחר מכן מבינים כי הם קנו סחורה פגומה או מזויפת".