ראשי הרשויות חולון ובת ים, מוטי ששון וצביקה ברוט, זכו השבוע להישג, לאחר שבעיצומו של מהלך מהיר שכלל פנייה לשרת התחבורה מירב מיכאלי, הצליחו לתקן עוול שנגרם לתושבי הערים שבראשן הם עומדים והביאו לשינוי החלטת משרד התחבורה לאשר לרכבת ישראל 'דילוג' של חלק מהרכבות על תחנות בערים חולון ובת ים בחלק משעות היממה, כפי שאירע בתקופה האחרונה.
3 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת בחולון. חסכון של דקות בודדות לנוסעים מהדרום
תחנת הרכבת בחולון. חסכון של דקות בודדות לנוסעים מהדרום
תחנת הרכבת בחולון. חסכון של דקות בודדות לנוסעים מהדרום
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
פנייתם החריפה של ששון וברוט הועברה ללשכת השרה מיכאלי בשבוע שעבר, וכללה טענות קשות על כך שמהלך שאישרו אנשי המשרד, שמטרתו הגעה מהירה יותר של רכבות מתחנות בערים אשדוד ואשקלון, פוגע מאוד בזכותם הבסיסית של תושבי חולון ובת ים לשימוש ברכבת.
במכתב שהעבירו מחו השניים על כך שמ־23 בדצמבר הופסקה בבקרים עצירת הרכבת בתחנות שבתחום הערים וטענו כי היא בבחינת "חוסר התחשבות משווע בתושבי חולון ובת ים", ודרשו "לבחון מחדש את נושא דילוג הרכבות למען שיפור רמת שירות התחבורה הציבורית לתושבינו ולשם הגעה ליעדים שעליהם הצהיר המשרד שבראשותך".
בשעות הצהריים של יום ראשון השבוע התבשרו לשכות ראשי הערים ששון וברוט כי השרה מיכאלי החליטה להיענות לבקשתם של השניים, וכי החל מסוף החודש הנוכחי, יחזרו הרכבות לפקוד את רציפי התחנות בחולון ובבת ים, מדי בוקר וערב.
בנוסף, הועבר לראשי הרשויות המסר כי משרד התחבורה ורכבת ישראל יבדקו את האפשרות להקדמת תחילת פעילות הרכבת בתחנות בחולון ובת ים במוצאי שבת מהשעה תשע לשעה שבע בערב.

דרישה בסיסית

תושבי חולון ובת ים, משתמשי הרכבת, שרובם המכריע כלל לא ידע על המאבק שמנהלים ראשי הרשויות מול משרד התחבורה, הביעו שביעות רצון אחרי שהתברר להם כי כבר בשבועות הקרובים תשוב הרכבת ותעצור בתחנות.
3 צפייה בגלריה
ששון
ששון
ששון
(צילום: קובי קואנקס)
"ידענו שיש בעיה עם הקווים ולא היה ברור לנו מה הסיפור, אבל בכל מקרה משמח לשמוע שנמצא לזה פתרון", אומר מישל חסון, תושב בת ים. "אני משתמש מדי פעם ברכבת כדי להגיע למשפחה באשדוד, ולפני כמה שבועות הבנתי שבגלל שהתושבים שם התלוננו על זה שהרכבת לא מגיעה בזמן, אז החליטו שיהיו שעות שהרכבת בכלל לא תעצור בהן בבת ים, אבל עכשיו הכל מסתדר ככה שכל מי שירצה ליהנות מהרכבת יוכל ליהנות ממנה, והיא תעצור בבת ים בכל פעם".
שביעות רצון רבה מביעה גם חגית עמר, תושבת חולון, המגיעה שלוש פעמים בשבוע לתחנת רכבת יוספטל בבת ים. "אני נוסעת כמה פעמים בשבוע לעבודה ביבנה, ובאמת לא הבנתי למה אין עצירות בבת ים בלוח הזמנים של הרכבת", אומרת עמר. "אולי עכשיו, אחרי שהצליחו לסדר את העניינים, יהיה לנו הרבה יותר קל. אני מקווה שברכבת באמת יעמדו בסיכום, ושהתחנות יהיו פעילות בשעות הבוקר. האמת שזה דבר מאוד בסיסי, שיקל עלינו מאוד את ההגעה ממקום למקום, בטח למי שלא מתחשק לו לנסוע ברכב ולעמוד כל בוקר בפקקים".

"לא ידלגו עלינו"

ראש עיריית חולון מוטי ששון, שלשכתו קידמה את העברת הפנייה לשרה מיכאלי, הביע סיפוק רב מההחלטה. לדבריו הוא עוסק בנושא מזה מספר שנים, "היו לא מעט שרי תחבורה ששוחחתי איתם בעבר על הנושא, על כל הקטע החצוף של לדלג מעל חולון ובת ים כדי לקצר את זמן הדרום ואת זמן תל אביב", אומר ששון, "דבר שבמשך השנים נקבע בהחלטות וללא שיקול דעת. אני שמח שדרג הפקידות הבינו סוף־סוף שצריך להקשיב לשטח, ולא ייתכן שידלגו עלינו, לא הגיוני שבשעה שבע בבוקר לא תעבור רכבת בחולון או בבת ים, אלא רק בשעה תשע כפי שקורה כעת".
על מהירות התגובה של השרה לפנייה אומר ששון: "הופתעתי ממהירות התגובה ומהנחישות של השרה, שהגיבה בצורה מקצועית, וניכר מהחלטתה כי היא למדה את החומר. אחרי שנים שלא התייחסו לבקשות שלנו, ההחלטה הנוכחית, הנקייה מפוליטיקה, מעידה על כך שהאנשים במשרד התחבורה קשובים לרחשי הלב של הציבור בחולון ובבת ים".
גם בלשכת ברוט, שם נאלצים לעסוק רבות בנושא התחבורה הציבורית בעיר, בין היתר בגלל העבודות המתמשכות להקמת קו הרכבת הקלה שממררות את חיי תושבי מרכז העיר, מרוצים מאוד מהטיפול המהיר של משרד התחבורה, "מבחינתי היה מדובר בצעד עקרוני שמטרתו להגן על התושבים שלנו ועל תושבי חולון, שתי ערים שבהן מתגוררים יחד כ־360 אלף תושבים", מצהיר ברוט. "הסברתי לשרה מיכאלי שלא הגיוני שתושבי בת ים יאלצו לוותר על נסיעה ברכבת כדי לא לאחר לעבודה שלהם, וזאת רק כדי לקצר בדקות בודדות את הנסיעה עבור תושבי הדרום. מדובר ברווח קטן מאוד לתושבי הדרום, אבל בנזק גדול מאוד לתושבים שלנו".
3 צפייה בגלריה
ברוט
ברוט
ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
הוא הוסיף: "השרה הבינה את הבעיה והובילה להתגייסות של רכבת ישראל כדי לעשות מאמץ ולבצע שינויים בתדירות הקווים, כך שהרכבת לא תצטרך לדלג מעלינו. כפי שאנחנו מנהלים מאבק מול חברת נת"ע של הרכבת הקלה, כדי שיצמצמו את החסימות ואת הרעשים הנובעים מעבודות הלילה שלהם, כך ניאבק גם בכל החלטה אחרת שתפגע באינטרס של התושבים שלנו.
"בעבר אולי לא ספרו את הבת ימים כשקיבלו החלטות בנושא תחבורה", הוא סיכם, "אבל לשמחתי כיום המצב שונה ואף אחד לא יעלה על דעתו להתעלם מהצרכים של תושבי העיר שלנו".