אישה בת 67 שבמשך שנים יוצגה על ידי עו"ד פז גולדהורן, ללא תוצאות, הוכרזה השבוע כפושטת רגל וזכתה בהפטר חובות לאחר שתיקה הועבר לטיפול עו"ד אביעד גלס. בית המשפט המחוזי, בצעד יוצא דופן, הכיר בחובות שנאלצה לשלם לשוק האפור בגין הלוואות שלקח בנה.
2 צפייה בגלריה
במשך שנים שילמה האם את חובותיו של הבן
במשך שנים שילמה האם את חובותיו של הבן
במשך שנים שילמה האם את חובותיו של הבן
(צילום: ירון ברנר)
קראו עוד >>
עם היו בבעלותה של החייבת שש דירות והייתה בעלת אמצעים, בעלת תפקיד ניהולי בגוף ציבורי, אבל אז הסתבך בנה, המכור להימורים, עם השוק האפור. במשך שנים היא שילמה את חובותיו, ומכרה את הדירות שבבעלותה. היא הסתמכה על כך שבנה יחזיר חלק מהחובות, אבל הוא נפטר בשנה שעברה, והיום היא מגדלת את בנו, ומטפלת בבן נוסף, הנמצא במעצר בית.
בדיון טען עו"ד גלס כי למרות שהחובות נוצרו עקב הימורים לא חוקיים, יש להתחשב במצבה. לדבריו, היא מיצתה את כל האמצעים שהיו ברשותה, ואין לה כל יכולת לשלם את חובותיה, בסך כ-700 אלף שקל. כבר היום, לדבריו, היא משלמת על פי צו תשלומים 1,500 שקל בחודש, מתוך הכנסה של 8,400 שקל.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אביעד גלס
עו"ד אביעד גלס
עו"ד אביעד גלס
(צילום: פרטי)
המנהל המיוחד שמונה בתיק טען כי היא מכרה מספר דירות, בקרית ביאליק, בחיפה ועוד, ולא ברור מה נעשה עם הכסף. החייבת: "שילמתי לשוק האפור, אביא לך אסמכתאות".
המנהל המיוחד: "אני מתקשה לקבל את הגרסה שלה, שהיא עובדת בנתניה עבור 5,000 שקל". עו"ד גלס טען כי לא מתקבל על הדעת לדרוש מאישה שעברה את גיל הפנסיה לעבוד יותר שעות, והוסיף: "אם יש ממצאים או חשש שמא היא הבריחה נכסים או עובדת במקומות עבודה – שתיחקר".
שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, אילת דגן, קיבלה את עמדת עו"ד גלס והכריזה על האישה פושטת רגל, וציינה בפסק הדין: "על פי גילה אין היא חייבת להמשיך ולעבוד, ונסיבות חייה האישיות הן קשות נוכח העובדה שאחד מבניה נפטר והיא מטפלת בבנו בן ה-17 וחצי, ונאלצת לשמש כתובת למעצר בית ופיקוח על בנה השני". מסך כל חובותיה, היא תשלם 60 אלף שקל בתשלומים.