המשטרה עצרה גבר בן 50, בחשד ששפך אקונומיקה על אשתו, ובחשד לעבירה של שימוש בסמים. לאחר שהובא החשוד להארכת המעצר בבית משפט השלום בנתניה, התפלא השופט נחום שטרנליכט לראות כי האדם החשוד בשימוש בסמים - מחזיק באישור תקף לשימוש בקנאביס.
1 צפייה בגלריה
קנאביס רפואי
קנאביס רפואי
קנאביס רפואי
(צילום: shutterstock)
במסגרת האירוע המדובר שהתרחש לפני מספר ימים, הגיעו שוטרים לביתו של החשוד בצפון העיר. לאחר שחשדו השוטרים כי שפך אקונומיקה על אשתו, ביקשו לעצור אותו, אלא שהוא לטענתם התנגד למעצר. בעקבות כך, השתמשו השוטרים באקדח טייזר, עצרו אותו, וביקשו להאריך את מעצרו מעת לעת.
השופט שטרנליכט דחה את בקשת הארכת המעצר, ואף ביקר בחריפות את תפקוד המשטרה במקרה, על כך שעצרה את החשוד בחשד לשימוש בקנאביס כשהוא מחזיק באישור לסם, ועל כך שנמנעה מלכתוב שהיה שימוש באקדח טייזר בדו"ח הפעולה של המקרה.
"המדובר במי שמבוקשת הארכת מעצרו מחמת תקיפה של בת זוגו, באופן שנטען כי שפך עליה אקונומיקה", אמר השופט, "כמו כן, נטען שהחשוד החזיק בסמים לצריכה עצמית והפריע לשוטר במילוי תפקידו. תמוהה ביותר העובדה כי מצוין חשד לשימוש בסמים, כאשר בדו"ח הסודי שמונח בפניי מצוין.
"במפורש כי החשוד הינו בעל אישור תקף לשימוש בקנאביס. כיצד דבר זה יכול להתיישב עם חשד לשימוש בלתי חוקי בקנאביס?! לכותבי הבקשה הפתרונים! בצורה מובלעת ציין בפניי נציג המבקשת, כי בשל התנגדותו של החשוד למעצר הופעל נגדו טייזר. יצוין כי באופן תמוה ביותר כל דוחות הפעולה של השוטרים אינם מתייחסים כלל לעובדה זו, למעט שוטר אחד שעשה שימוש בטייזר.
הכיצד העז שוטר שהיה עד להפעלת טייזר והיה נוכח בעת הפעלתו להתעלם מעניין זה ולא לציינו במפורש בדו"ח הפעולה שלו? המדובר במעשה חריג, שכל שוטר שהיה עד לו חייב היה לציינו בדו"ח הפעולה. בעיניי, לפחות, הדבר חמור ביותר".
השופט סירב להאריך את מעצרו של החשוד, והוא שוחרר בתנאים מגבילים
לעדכונים - חדשות בת ים