הפחתת דמי הארנונה בבת ים היא אחת מהבטחות הבחירות הבולטות ביותר שהציג ראש העירייה, צביקה ברוט, ונראה שדווקא כעת, על רקע משבר הקורונה, הוא נחוש מתמיד לקדם את הנושא, אם כי נראה שמדובר במשימה לא פשוטה שכן הפחתת דמי הארנונה דורשת את אישור משרד הפנים ומשרד האוצר שבימים אלה נמצאים, כמו כל הממשלה והכנסת, עם הפנים למערכת בחירות נוספת.
1 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
השבוע החליט ברוט לפנות לשר הפנים אריה דרעי בדרישה שלא לאפשר לבחירות הקרבות לעצור את התהליך, "במשך שנים רבות מנהלי העיר בחרו לכסות גירעונות באמצעות הגדלה חוזרת ונשנית של דמי הארנונה", אומר ברוט.
"כך נוצר עיוות לפיו תעריף הארנונה בבת ים הוא מהגבוהים בארץ, ללא שום פרופורציה והבחנה בין שכונה לשכונה. זאת מעמסה כלכלית שנופלת על כתפי התושבים ונועדה לממן כישלונות עבר. בכל פעם שאני מציג תוכנית לממשלה היא נדחית לבחירות הבאות, הפעם אין לי כוונה לוותר ואגיע לבג"ץ אם אצטרך".
במכתבו ברוט מציין כי הבקשה להפחית את דמי הארנונה מגיעה לאחר בניית תוכנית הבראה ודוגמה אישית בדמות הפחתת שכר הבכירים בעירייה. עוד ציין ברוט, כי את הנתונים הכלכליים שהוא מציג לממשלה אישר החשב המלווה והם צופים כי בת ים תסיים את תוכנית ההבראה מוקדם מהצפוי.
לעדכונים - חדשות בת ים