אירוע הגאווה בבת ים שלא היה ברור אם ייצא לפועל, יתקיים כמתוכנן ביום חמישי הקרוב ב"תיאטרון נוצר" בעיר. זאת לאחר שמתנדבי קבוצת "הגל הגאה" בבת ים הצליחו לגייס כסף להשכרת אולם לצורך הפעילות, באמצעות גיוס מימון המוני.
1 צפייה בגלריה
אירוע הגאווה בבת ים, אשתקד
אירוע הגאווה בבת ים, אשתקד
אירוע הגאווה בבת ים, אשתקד
(צילום: פרטי)
כפי שפורסם במיינט בת ים, חברי הקבוצה טענו כי "לאחר ניסיונותינו ליצור קשר עם כל מוסד תרבות עירוני, אנחנו עצובות להגיד שלא זכינו לשיתוף פעולה באירוע". כעת משתף מתן מ"הגל הגאה" כי "מאחר ששום מקום לא הסכים לארח אותנו בעיר ומנהלי מרכזים עירוניים פחדו על התקצוב העירוני שלהם בגלל הגישה של עיריית בת ים, נאלצנו בסופו של דבר להשכיר את 'תיאטרון נוצר' כמקום פרטי שבו אנו מקיימים את אירוע הגאווה".
כזכור, בשבוע שעבר התקיימה הפגנה של חברי הקהילה הלהט"בית מול ביתו של ראש העיר צביקה ברוט, על אי תמיכת העירייה בקהילה בבת ים. ההפגנה הובילה לתלונה במשטרה על הפרת סדר, שבעקבותיה כתבה חברת מועצת העיר מטעם מר"צ, קטי פיאצסקי, הודעה בטוויטר המגנה את התלונה במשטרה. ההודעה שכתבה חברת המועצה עלתה לה ביוקר, שכן היא הובילה לפיטוריה מתפקידיה במועצת העיר, שכעת מחכים לאישור המועצה בהתכנסות הבאה.
בדף המזמין את תושבי בת ים לאירוע הגאווה נכתב, "'הגל הגאה' רוצה להניח את אבן הפינה ולהקים קהילה תומכת ומתפקדת לכלל האוכלוסייה בעיר, ולקהילה הגאה בפרט; זאת על ידי תמיכה באמנות גאה מקומית, אשר סבלה מכה קשה בעת הקורונה". עוד מוסיפים חברי הקבוצה, כי "האוכלוסייה הגאה בעיר סובלת מחוסר תשתיות, תקצוב ותמיכה ממסדית. עד כה, העירייה ומוסדותיה לא שיתפו פעולה באופן רשמי עם נציגות הפעילים העירונית ונעשו מאמצים להשתקה וחסימת יוזמות קהילתיות לשיפור המצב הקיים".
חברת המועצה קטי פיאצסקי (אשר עדיין מכהנת כיו"ר מועצת העיר) אמרה: "אני מברכת על קיום אירוע הגאווה המושקע שיתקיים בהמשך השבוע בעיר. הסיבה שבכלל יש צורך באירועים מהסוג הזה היא השנאה, שלצערי חוגגת בעיר שלנו כלפי הקהילה הגאה בעיר. מיותר לציין שאני מאוכזבת מאד מהעובדה שהעירייה לא רואה לנכון לקחת חלק בציון חודש הגאווה ואני כולי תקווה שהשינוי והאומץ יגיעו בקרוב. אני רואה את התגובות החשוכות, ומודעת לאירועים הלהט״בופובים בעיר, ואני גאה בפעילים המקומיים שאינם מוותרים על הצדק והשוויון. אני עומדת לצדם, וכמובן שאני לגמרי מתכוונת להגיע ביום חמישי להרים להם".
זהו אירוע הגאווה השלישי המתקיים בעיר. האירוע יתחלק לשני חלקים: בין השעות 18:00-20:30 יתקיים אירוע גאווה לכל המשפחה שיכלול במה פתחוה לנוער וצעירים, עם עמדות יצירה, צביעה ודוכני אוכל ושתייה. והחלק השני, מהשעה 21:00 אל תוך הלילה לגילאי 18 פלוס, מסיבה, הופעות ותערוכות ללא צנזורה לאומנות ויוצרים גאים.
מעיריית בת ים טרם נמסרה תגובה.