עיריית בת ים ומשטרת ישראל החלו הבוקר (חמישי) במבצע אכיפה מאסיבי ברחבי העיר, בשל העליה במספר חולי הקורונה בבת ים. שוטרי ממרחב אילון הצטרפו הבוקר לצוותים של השיטור העירוני והפיקוח העירוני, שפועלים בהנחיית ראש העירייה צביקה ברוט כבר משבוע שעבר באופן ממוקד נגד מפירי ההנחיות.
2 צפייה בגלריה
חוף בת ים בימי הסגר הקורונה
חוף בת ים בימי הסגר הקורונה
חוף בת ים בימי הסגר הקורונה
(צילום: קובי קואנקס)
בעירייה מדווחים שנכון להבוקר נרשמו בעיר 161 חולים פעילים. מדובר בעליה של 16 חולים לעומת אתמול. מאחר שמדובר בעלייה חריגה, ראש העירייה, צביקה ברוט, אף פנה למועצה לביטחון לאומי בבקשה להחזיר את ההגבלות על השהייה בחופי העיר.
הבוקר התפרסו הצוותים ברחובות מרכזיים, באיזור הטיילת, המצבה ובקניון וחילקו עשרות דוחות. בנוסף הורה ראש העירייה לבצע אכיפה גם בתוך הסופרמרקטים בעיר, כולל ביקורות פתע שמבוצעות שם מדי שעתיים. עד כה חולקו עשרות קנסות לחנויות ולאזרחים שהפרו את ההנחיות וסיכנו את הציבור.
בעיריה מדגישים כי הם קוראים לתושבים להקפיד על ההנחיות, לעטות מסיכות, להקפיד על מרחק 2 מטרים ועל חיטוי ושטיפת ידיים. רק שיתוף פעולה והקפדה על ההנחיות תמנע הידבקות התושבים בקורונה ותאפשר להתנהל בשגרה בעיר, בכפוף להנחיות הקורונה.
במקביל ממשיך ראש העירייה צביקה ברוט לקיים הערכות מצב עם גורמי המקצוע בעיריה, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, המשטרה ופיקוד העורף. המטרה היא להחזיר את העיר לנתוני תחלואה נמוכים כפי שעשתה העיריה בחודש מרץ.
2 צפייה בגלריה
כינוס החירום של צביקה ברוט בבת ים
כינוס החירום של צביקה ברוט בבת ים
כינוס החירום של צביקה ברוט בבת ים
(צילום: באדיבות העירייה)
אתמול (שלישי) נידונה בממשלה אפשרות להטיל סגר על העיר או על חלק משכונותיה. לפי שעה הוחלט לדחות את ההחלטה על סגר בעיר בשל פיזור התחלואה ברחבי העיר ולא בשכונות מסוימות. במקביל החל הבוקר (רביעי) סגר באלעד ובחלק מהשכונות בטבריה.

איך נראים החיים בתקופת הזמן שבה אזור מוגדר כמוגבל?

על פי תקנות המדינה לשעת חירום, הממשלה יכולה להגביל את התנועה של אנשים אל ישובים ומתוכן בניסיון לעצור את ההתפשטות המגפה, וזאת רק על יישובים שקיים בהם שיעור גבוה של נשאים וחולים בנגיף הקורונה. כאשר ההכרזה על אזור מוגבל יכולה להינתן לתקופה של עד שבעה ימים אך יכולה להגיע עד ל-21 ימים סה"כ במצטבר.
על מנת לצאת מאזור מוגבל יש צורך בהצגת אסמכתא, ויורשו לעשות זאת רק בעלי תפקידים מסוימים: שוטר, חייל, איש צוות רפואי במסגרת תפקידו. בנוסף ניתן יהיה לצאת לצורך קבלת טיפול רפואי חיוני שלא ניתן לקבלו באותו אזור, השתתפות בהליך משפטי שמחייב את נוכחותו, הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה המתגורר מחוץ לאזור המוגבל.
גם הכניסה לאזור מוגבלת, ומי שאינו תושב העיר וירצה להיכנס יוכל לעשות זאת רק באמצעות הצגת אסמכתא ובמקרים הבאים: העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, כניסת גוף הצלה, משטרת ישראל, וכן צה"ל ושירות ההתגוננות האזרחית לצורך מתן סיוע אזרחי, אנשי צוות רפואי, עובדים סוציאליים, עובדי רווחה, עיתונאים לצורך ביצוע תפקידם, וכניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת.
בנוסף תאסר על תושבי האזור המוגבל יציאה למרחב הציבורי, ועליהם יהיה לשהות בביתם מלבד המקרים הבאים: הגעה למקום עבודתו וחזרה ממנו והסעה של עובד לעבודה, הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, קבלת שירות רפואי או תרומת דם' הפגנה, הליך משפטי או הגעה לכנסת וטיפול במסגרת רווחה.
תותר גם פעילות ספורט של אדם אחד או שני אנשים קבועים, יציאה עד למרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים ולזמן קצר, יציאה למקווה, לתפילה, להלוויה, לברית או לחתונה. כמובן גם יציאה לצורך סיוע רפואי לאדם אחר ויציאה לפעילות מותרת במוסדות חינוך והעברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד.
בתוך האזור המוגבל אסור להפעיל בתי עסק מלבד מכירת מזון שאינה בית אוכל, בית מרקחת, חנות אופטיקה, חנות למכירת מוצרי היגיינה וכן מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים. מסעדות יוכלו להפעיל רק שירותי משלוחים, ללא איסוף במקום.
נדגיש שכרגע לא הוחלט על הטלת סגר חלקי או מלא על בת ים, והממשלה צפויה לדון בנושא שוב, ולהחליט בהתאם למספרי התחלואה.