בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה נפתחו בחודש יוני מתחמי בדיקות חדשים ברחבי בת ים, אחד מהם בסניף קופת חולים "כללית" באצטדיון העירוני. במקום נבדקים בכל יום מאות תושבים שחלקם בעלי תסמינים של הנגיף. הורים לשחקנים שמתאמנים במקום, מוחים נגד ההחלטה. "בעיניי זה לא נורמלי", אומר אחד מהם.
1 צפייה בגלריה
תחנת הבדיקה
תחנת הבדיקה
תחנת הבדיקה
(צילום: קובי קואנקס)
האצטדיון העירוני משמש בעיקר מתחם אימונים למחלקות הילדים והנוער של מועדוני הכדורגל המקומיים. "הרי כל הזמן מדברים על כמה שהנגיף הזה מדבק ונשאר כמדגרה על חפצים, וכל זה לצד ילדינו המתאמנים במקום ללא מסכות, כי כאמור לקיים פעילות ספורטיבית עם מסכה זה בלתי אפשרי", אומר אחד האבות, "ילדים מטבעם אינם מודעים לסכנות ולא תמיד נוהגים בזהירות או על פי כל ההנחיות. לכן אני לא מבין את ההחלטה לקיים דווקא במקום הזה בדיקות קורונה".
דאגה נוספת של ההורים קשורה לחיטוי המקום בסוף כל יום. "אני לא חושב שהדבר נעשה בעוד עיר מלבד העיר שלנו. מתקן סגור שעושים בו בדיקות קורונה, לצד ילדים המגיעים ומתאמנים במקום? אני בספק אם בסוף היום עושים בו חיטוי כראוי. מישהו בכלל בודק את הנושא? כרגע יש הרגשה שאנחנו חלק מניסוי ולא ברור איך נתנו לזה בכלל אישור".
מ'כללית' נמסר בתגובה: "הדיגום נעשה בכניסה לאיצטדיון ללא קשר לאימון הילדים, ואין מגע ביניהם ובין הנבדקים. בסוף היום מתבצע במקום חיטוי".